Raport Green Generation – Ekologia w pandemii powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute w kwietniu 2021 roku na grupie ponad 2000 internautów. Przed pandemią zainteresowane Polaków tematyką ekologii było niskie. W pandemii spadło jeszcze bardziej. Niestety jednak istniejące problemy środowiskowe nie znikną, a kosmetyki są jedną z kategorii, gdzie wrażliwość konsumentów na aspekty ekologiczne jest największa. Przeprowadzone badanie pokazało, że w przypadku kosmetyków, składem kieruje się co 4. konsument. Podobnie, co 4., zwraca uwagę na to, a jaki sposób kosmetyk powstał. Co 8. sprawdza certyfikaty ekologiczne. 18% klientów e-commerce oczekuje też, że będzie dokładnie opisany, tak aby można było wyszukać taki, który spełnia powyższe wymagania.
- Dbałość o naturę i środowisko, w którym żyjemy, jest dla nas szczególnie istotna – chcemy zostawić przyszłym pokoleniom czysty, ekologiczny świat. Jako producent kosmetyków skupiamy się na takich aspektach jak np. zrównoważona gospodarka surowcowa, racjonalne gospodarowanie odpadami czy odpowiednie zużycie wody. Stawiamy na rozwój zaawansowanych badań naukowych, mając na względzie ich znaczenie w tworzeniu naszych produktów w taki sposób, aby móc zaoferować wartość dodaną otoczeniu. Wykorzystując technologie stworzone w Centrum Naukowo-Badawczym Dr Irena Eris, jesteśmy w stanie tworzyć innowacyjne rozwiązania, które podnoszą jakość życia - podkreśla Joanna Łodygowska, Szef Działu Komunikacji, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
W 2016 r. LK Dr Irena Eris przystąpiło do ONZ-towskiej inicjatywy Global Compact. Jej głównym zadaniem jest propagowanie zasad związanych m.in. ze wspieraniem ochrony środowiska. Działania w dziedzinie klimatu oraz odpowiedzialna konsumpcja i produkcja są jednymi z 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ (Sustainable Developement Goals). Cele SDG zostały przyjęte przez wszystkie 193 państwa członkowskie ONZ w Nowym Jorku i mają zostać osiągnięte przez świat do 2030 roku.
- Jesteśmy zaangażowani w badania nad wykorzystaniem w opakowaniach surowców pochodzenia naturalnego, biodegradowalnego. Jako jedni z pierwszych w Polsce wprowadziliśmy też na rynku masowym koncept opakowania typu refill, a już teraz, w 2021 roku, realizujemy poziomy odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, które Unia Europejska planuje osiągnąć w 2030 roku. Nasze kosmetyki produkujemy w 100 % z wykorzystaniem zielonej energii. Dzięki temu w 2020 r. nie wprowadziliśmy prawie 3000 t CO2 do atmosfery, a ślad węglowy 2020 vc 2017 został zredukowany o 73,6%. – dodaje Joanna Łodygowska
Po więcej informacji i danych, zapraszamy na stronę Mobile Institute, gdzie można pobrać pełen raport https://mobileinstitute.eu/green