Raport zrównoważonego rozwoju Rituals Cosmetics
Rituals Cosmetics nie ustaje w swoich wysiłkach na rzecz zrównoważonej przyszłości. W najnowszym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju marka podsumowuje szereg osiągnięć z 2023 roku – dzięki innowacyjnym rozwiązaniom firma sukcesywnie zmniejsza emisję CO₂ redukując tym samym swój ślad węglowy.
Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem, do 2050 r. Rituals Cosmetics osiągnie zerową emisję netto.
Raport Zrównoważonego Rozwoju Rituals Cosmetics to coroczne podsumowanie działań i osiągnięć marki w obszarze zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko oraz poprawy dobrostanu ludzi i planety. Raport został podzielony na 4 główne części, w których szczegółowo omawia 5 podstawowych obszarów: zarządzanie, środowisko, społeczność, pracownicy, klienci. Ich dobór nie jest przypadkowy – zostały wytypowane na podstawie wytycznych przygotowanych przez B CorporationTM, której certyfikat marka zdobyła w 2022 r.
Otrzymanie certyfikacji B CorpTM było jednym z przełomowych momentów w rozwoju Rituals Cosmetics – to wyjątkowe wyróżnienie jest przyznawane wyłącznie firmom, które spełniają rygorystyczne normy w zakresie etyki biznesowej, transparentności oraz realnego wpływu na społeczeństwo i środowisko.
Kluczowe informacje dotyczące osiągnięć marki z 2023 roku:
- Emisja gazów cieplarnianych: zgodnie ze zobowiązaniem z 2022 roku, marka dąży do osiągnięcia zerowej emisji do 2050 r. oraz do 2030 r. zmniejszenie emisji w przeliczeniu na wartość dodaną o 50%.
- Naturalne składy produktów: formuły wszystkich produktów są stale weryfikowane i ulepszane. W 2023 r. 65% produktów marki zawierało co najmniej 90% składników naturalnego pochodzenia.
- Wkłady uzupełniające do produktów: sprzedaż wkładów uzupełniających wzrosła o 19% w porównaniu z 2022 r. – to trend, który marka aktywnie wspiera i promuje. W 2023 r. produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24% sprzedaży.
- W 2023 r., dzięki świadomym wyborom konsumentów, którzy dokonali zakupu wkładów uzupełniających poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła 1 033 tony materiałów, 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.
- W ramach programu „1 wkład = 1 drzewo” w 2023 roku marka Rituals przekazała 6,4 mln euro na sadzenie, otoczenie opieką i odnowę drzew w lasach na całym świecie.
Opakowania:
Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
zwiększono odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99%.
Opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.
kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70% PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.
Wpływ społeczny:
Misją Rituals jest pomaganie ludziom w znalezieniu większej równowagi w życiu. Od 25 lat marka uczy uważności i pomaga konsumentom odkrywać szczęście w najmniejszych rzeczach. Dbając o poprawę dobrostanu ludzi, marka realizuje szerokie działania nie tylko w obszarze konsumenckim, ale też wobec bardziej wrażliwych społeczności, poprzez wsparcie trzech organizacji: Tiny Miracles, War Child oraz Super Chill.
- Tiny Miracles: Rituals jako współzałożyciel i sponsor Tiny Miracles od 2011 roku wspiera lokalną społeczność Mumbaju. Aktywizacja zawodowa i zapewnienie miejsc pracy pomagają mieszkańcom w walce z ubóstwem. Marka udziela fundacji wsparcia finansowego poprzez zakup produktów wytwarzanych przez podopieczne organizacji. Tylko w 2023 r. Tiny Miracles dostarczyło marce 1 108 600 toreb i 233 012 bransoletek. Fundusze z zakupu tych produktów przeznaczone zostały na wynagrodzenia, opiekę zdrowotną oraz edukację dla prawie 650 kobiet.
- War Child: Od 2012 r. Rituals wspiera organizację War Child – od przekazywania produktów, przez wsparcie finansowe, aż po wsparcie merytoryczne, wymianę wiedzy i doświadczenia. W minionym roku wsparcie ze strony marki wyniosło równowartość 300 000 euro, co umożliwiło pomoc 3 125 dzieciom znajdujących się na obszarach objętych wojną.
- Super Chill: Rituals jest partnerem założycielskim i wyłącznym sponsorem Super Chill, organizacji, której misją jest pomoc małym dzieciom w rozwijaniu odporności psychicznej poprzez zabawę. W 2023 r. Super Chill opracowało bezpłatną, łatwą w użyciu aplikację dla dzieci w wieku od 6 lat – wykorzystuje ona zabawne, proste ćwiczenia inspirowane jogą, medytacją, uważnością i pracą z oddechem do nauki identyfikowania i wyrażania emocji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. W 2024 r. aplikacja zostanie uruchomiona także dla rodziców i opiekunów dzieci na terenie Europy. Misją Super Chill jest dotarcie do 10 milionów dzieci i wsparcie w zbudowaniu odporności emocjonalnej przyszłego pokolenia.
Marka Rituals pozostaje wierna swojemu zobowiązaniu do poprawy dobrostanu zarówno jednostek, jak i całych społeczności oraz środowiska. Dzięki wspólnemu wysiłkowi i współpracy z organizacjami partnerskimi, Rituals działa na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości, będąc przykładem etycznego i odpowiedzialnego biznesu.
# Społeczny biznes