Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego apeluje w obronie przedsiębiorców handlujących kosmetykami
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego apeluje w obronie przedsiębiorców handlujących kosmetykami

24 listopada br. organizacja skierowała do Departamentu Innowacji Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii pismo w sprawie nierówności w dostępie przedsiębiorców do dofinansowania wynagrodzeń pracowników na podstawie ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw jest w trakcie prac senackich.

Ustawa ta ma wprowadzić nowy przepis (art. 15gga i art. 15ggb), na podstawie którego przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą będzie mógł wnioskować o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników w wysokości 2 000 zł na okres 3 miesięcy. Prawo to przysługuje jednak tylko przedsiębiorcom, których przeważająca działalność przynależy do kodu (według Polskiej Klasyfikacji Działalności – PKD –  2007) wymienionego w tejże ustawie.

Wśród podanych kodów znalazły się działalności gospodarcze dotknięte nakazem zamknięcia podczas drugiej fali pandemii, m.in. najemcy lub właściciele lokali w galeriach handlowych, których działalność polega na sprzedaży produktów kosmetycznych przeznaczonych do perfumowania i upiększania. Zabrakło w ustawie kodu dotyczącego handlu kosmetykami, tj. PKD 47.75.Z - SPRZEDAŻ DETALICZNA KOSMETYKÓW I ARTYKUŁÓW TOALETOWYCH PROWADZONA W WYSPECJALIZOWANYCH SKLEPACH.

Powyższe regulacje są rozbieżne – rozporządzenie bazowało na określeniu rodzaju sprzedawanego asortymentu, natomiast ustawa została oparta o kody PKD. Z tego powodu duża część przedsiębiorców prowadzących sklepy kosmetyczne zostanie wyłączona z możliwości uzyskania pomocy rządowej, może okazać się kluczowa dla utrzymania wielu miejsc pracy. Dlatego Kosmetyczni.pl zwrócili się z prośbą, aby Ministerstwo pilnie podjęło niezbędne działania prowadzące do uwzględnienia przedstawicieli sektora kosmetycznego w procedowanym projekcie ustawy i włączenia do projektowanych przepisów kodu 47.75.Z dla przeważającej sprzedaży produktów do perfumowania i upiększania. Równolegle do nawiązania dialogu z autorem regulacji, tj. ministerstwem, składamy poprawki do projektu przez odpowiednią komisję senacką.

fot. unsplash.com
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager