Jest to kontynuacja umowy zawartej w 2021 roku. Wśród założeń nowego kontraktu znalazła się konsolidacja biznesu w Polsce, a co za tym idzie zwiększenie powierzchni magazynowej do 2 700 m2.
Dotychczas FM Logistic obsługiwał dla Yves Rocher rynek polski i węgierski z magazynów zlokalizowanych na terenie naszego kraju, natomiast rynki czeski i słowacki były obsługiwane przez platformy zlokalizowane w Czechach. Od początku stycznia 2024 r. całość operacji będzie realizowana w Będzinie. Z powodu implementacji dodatkowych rynków na platformie w Będzinie zostanie udostępniona na potrzeby klienta dodatkowa powierzchnia magazynowa.
- Przedłużenie umowy z FM Logistic stanowi wyraźne potwierdzenie naszego silnego i trwałego międzynarodowego partnerstwa. Jest przykładem naszego wspólnego zaangażowania w dostarczanie doskonałych usług logistycznych i dystrybucyjnych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy niezmiernie dumni z kontynuowania współpracy, która odegrała kluczową rolę w napędzaniu wzrostu i optymalizacji działań na różnych rynkach - mówi Miroslav Kubricht, dyrektor zarządzający Yves Rocher w Europie Środkowo-Wschodniej.
Usługi logistyczne realizowane na rzecz klienta obejmują składowanie, co-packing, etykietowanie, obsługę i pakowanie zamówień dla klientów końcowych oraz obsługę zwrotów. Dla usprawnienia i częściowej automatyzacji procesu etykietowania FM Logistic zainwestował w dodatkową maszynę. Wcześniej, przy rozpoczęciu współpracy, operator wdrożył szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, między innymi automatyczną linię pakującą.
W ramach kontraktu FM Logistic będzie obsługiwać zarówno kanał B2B, jak i B2C. - Obsługa omnichannel wymaga od operatora logistycznego elastyczności z uwagi całkowicie odmienny charakter dystrybucji. Wielkości paczek, ale też wolumen i sposób pakowania wymagają innego podejścia. W FM Logistic dajemy klientom możliwość realizacji pełnego zakresu usług dystrybucyjnych pod jednym dachem. Oprócz tego poszerzamy standardowe usługi o wartość dodaną jak np. co-packing, wspierający akcje promocyjne klientów, z których coraz częściej korzysta właśnie branża beauty. Bardzo nas cieszy, że Yves Rocher docenia naszą wiedzę i doświadczenie i powierza nam realizację operacji logistycznych na kolejne 5 lat – mówi Katarzyna Gorzyńska, senior business development director w FM Logistic.