Rossmann wciąż na szczycie ulubionych drogerii Polaków

Rossmann wciąż na szczycie ulubionych drogerii Polaków

Aktualna trudna sytuacja gospodarcza nie sprzyja branży handlowej. Konsumenci zaciskają pasa, a sklepów - w tym również drogerii - ubywa.

Twórcy aplikacji do planowania zakupów Listonic już po raz ósmy przygotowali Ranking Popularności Sieci Handlowych, który prezentuje najczęściej wybierane sklepy przez użytkowników aplikacji. Ulubionymi drogeriami w Polsce pozostają Rossmann, Hebe i Super-Pharm.

Inflacja daje się we znaki - zarówno przedstawicielom branży handlowej, jak i konsumentom. Jak wynika z danych Dun & Bradstreet, w 2022 roku na polskim rynku działało ponad 6 tys. drogerii - o prawie 150 mniej niż w 2021. Mimo to drogerie pozostają największym kanałem sprzedaży kosmetyków, a branża kosmetyczna w Polsce pozostaje odporna na trudną sytuację rynkową i w ogólnym ujęciu osiąga korzystne wyniki finansowe.

Które drogerie królują?

Zdaniem użytkowników Listonic, popularnej aplikacji do planowania zakupów, ulubioną drogerią - po raz kolejny i bezkonkurencyjnie - okazał się być Rossmann. Ta sieć objęła aż 92,2% analizowanych list zakupów w tej kategorii. Drugie miejsce zajęło Hebe z wynikiem 6,1%. Mimo dużej różnicy do lidera podium, ta należąca do Jeronimo Martins sieć z roku na rok rośnie w siłę i jako jedyna drogeria odnotowała w tegorocznym rankingu wzrost popularności - o 1,7 p.p. Lider rankingu odnotował spadek o 0,9 p.p., natomiast laureat trzeciego miejsca - Super-Pharm stracił 1,27 p.p., co dało mu łączny wynik na poziomie niespełna 1% drogeryjnych list zakupów.

Liderzy rankingu w pozostałych kategoriach

W Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2023 w kategorii sieci i dyskontów spożywczych prym wiodą sieci Lidl, Biedronka i Auchan. Wśród dyskontów niespożywczych liderami okazały się sieci Pepco, Action i Dealz, natomiast w kategorii dom i ogród na podium uplasowały się Ikea, Castorama i Leroy Merlin.

O rankingu:
Ranking Popularności Sieci Handlowych powstał w celu wyróżnienia najczęściej wybieranych sieci handlowych przez użytkowników aplikacji Listonic. Zweryfikowaliśmy wszystkie listy zakupów stworzone w polskiej wersji aplikacji w roku 2022 i poddaliśmy dodatkowej analizie te listy, które w tytule zawierały nazwy konkretnych sieci handlowych. Na podstawie danych z ponad 515 tys. list stworzyliśmy rankingi sieci w kategoriach: sieci spożywcze, dyskonty niespożywcze, drogerie, dom i ogród. Tegoroczny raport to ponad 50 stron wartościowej wiedzy popartej danymi z list zakupów, uzupełnionej komentarzami ekspertów z poszczególnych sieci handlowych oraz Centrum Monitorowania Rynku (CMR).
# Newsy handel
 reklama