Twórcy aplikacji do planowania zakupów Listonic już po raz ósmy przygotowali Ranking Popularności Sieci Handlowych, który prezentuje najczęściej wybierane sklepy przez użytkowników aplikacji. Ulubionymi drogeriami w Polsce pozostają Rossmann, Hebe i Super-Pharm.
Inflacja daje się we znaki - zarówno przedstawicielom branży handlowej, jak i konsumentom. Jak wynika z danych Dun & Bradstreet, w 2022 roku na polskim rynku działało ponad 6 tys. drogerii - o prawie 150 mniej niż w 2021. Mimo to drogerie pozostają największym kanałem sprzedaży kosmetyków, a branża kosmetyczna w Polsce pozostaje odporna na trudną sytuację rynkową i w ogólnym ujęciu osiąga korzystne wyniki finansowe.
Zdaniem użytkowników Listonic, popularnej aplikacji do planowania zakupów, ulubioną drogerią - po raz kolejny i bezkonkurencyjnie - okazał się być Rossmann. Ta sieć objęła aż 92,2% analizowanych list zakupów w tej kategorii. Drugie miejsce zajęło Hebe z wynikiem 6,1%. Mimo dużej różnicy do lidera podium, ta należąca do Jeronimo Martins sieć z roku na rok rośnie w siłę i jako jedyna drogeria odnotowała w tegorocznym rankingu wzrost popularności - o 1,7 p.p. Lider rankingu odnotował spadek o 0,9 p.p., natomiast laureat trzeciego miejsca - Super-Pharm stracił 1,27 p.p., co dało mu łączny wynik na poziomie niespełna 1% drogeryjnych list zakupów.
W Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2023 w kategorii sieci i dyskontów spożywczych prym wiodą sieci Lidl, Biedronka i Auchan. Wśród dyskontów niespożywczych liderami okazały się sieci Pepco, Action i Dealz, natomiast w kategorii dom i ogród na podium uplasowały się Ikea, Castorama i Leroy Merlin.