Rossmann inwestuje w nowe technologie i chce pozyskiwać najlepszych ekspertów od IT

Rossmann inwestuje w nowe technologie i chce pozyskiwać najlepszych ekspertów od IT

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wspiera klientów w zakupach e-commerce. Inteligentne wózki, wirtualna asystentka czy skrytki do odbioru zakupów rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy – takie rozwiązania testuje w swoim „laboratorium” Centrum Informatyczne Rossmanna.

– Miasto Łódź stawia na rozwój technologii i tworzenie sprzyjającego klimatu dla sektora IT. Łódź staje się główną destynacją firm rozwijających technologie. Posiadamy utalentowanych studentów, absolwentów i pracowników w sektorze IT i stwarzamy dalsze możliwości ich rozwoju poprzez nasze programy oraz wydarzenia branżowe – mówił podczas konferencji wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.

Centrum Informatyczne Rossmanna współpracuje z instytucjami miejskimi i łódzkimi uczelniami. Jest członkiem klastra ICT Polska Centralna, pracujemy z łódzkimi firmami IT, w łódzkich drogeriach testujemy nowe technologie zanim wdrożymy je w całej Polsce.

– Dzięki zastosowaniu technologii – dwukierunkowego systemu komunikacji wewnętrznej, automatyzacji operacji w magazynie centralnym na poziomie 70%, zaawansowanej analityce danych czy cyfryzacji procesów w sklepach, które wyposażyliśmy w 12 tysięcy mobilnych komputerów PDA i tabletów oraz skalowaniu tej technologii na całą sieć 1670 drogerii, jesteśmy liderem na polskim rynku. Innowacyjność naszych projektów doceniają klienci drogerii, ale też specjaliści, jesteśmy laureatem prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards – mówił podczas konferencji dyrektor IT Rossmanna Piotr Kiszkiel.

Rozwiązania, które klient widzi na co dzień w drogeriach to m.in:

– aplikacja Rossmann PL, dzięki której osiem milionów klientów może dokonywać zakupów w systemie Rossmann GO – klient skanuje zakupy przy półce, płaci w aplikacji;
– system komunikacji przykasowej – obsługa sklepu dostaje sygnał, gdy przy kasie pojawia się klient, który chce zapłacić;
– kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach;
– 6.500 ekranów (największa sieć Digital Signage w Europie) wyświetlających ciekawe lub dostępne w promocji produkty.

Piotr Kiszkiel podkreślił: „Naszym celem jest zbudowanie najlepszego w Polsce korporacyjnego zespołu inżynierów IT”. A Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor działu personalnego dodała: „Rossmann oferuje roczne, płatne staże – obecnie mamy 5 stażystów. Aż 11 absolwentów, którzy uczestniczyli w stażach pracuje z nami do dziś. W ośmiu edycjach naszego autorskiego programu „Zaprogramuj się” przeszkoliliśmy studentów i absolwentów z programowania, dostarczające niezbędnej wiedzy do rozpoczęcia pracy jako programista. W ten sposób zatrudniliśmy 80 osób. Inwestujemy też w pracowników, organizując im szkolenia zarówno techniczne jak i z kompetencji miękkich”.

Najwięcej emocji podczas konferencji wzbudziły testowane – na razie w dziale IT Rossmanna – nowinki technologiczne, które jeśli się sprawdzą pojawia się w prawdziwych sklepach m.in:

– wirtualna asystentka, która odpowie klientom na pytania, np. o aktualne promocje, czy jak działa Rossmann GO;
– inteligentny wózek: klient skanuje aplikację, skanuje produkty, wkłada je do wózka, płaci i…wychodzi, unikając wszelkich kolejek;
– inteligentne lustra, które wykrywa czy klient np. ma brodę i pokazuje mu informacje i reklamę produktów dla brodaczy;
– inteligentne półki – informacja o zdjęciu jakiegoś produktu z półki od razu trafia do systemu, który analizuje, jakie produkty się sprzedają, kiedy trzeba je uzupełnić;
– elektroniczne etykiety z cenami (testowane są już w czterech sklepach).
– skrytki do odbioru zakupów online rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy;

Rossmann w liczbach:

  • 30 lat na polskim rynku
  • 1663 drogerii
  • 17,1 tys. pracowników
  • blisko 330 pracowników Centrum Informatycznego (20 proc. kobiet, 5,5 roku stażu w IT)
  • cztery centra dystrybucyjne: Łódź, Grudziądz, Pyskowice, Zgierz (powierzchnia magazynowa: 122,6 tys. m.kw, która zostanie rozbudowana o dodatkowe 30k m.kw w marcu)
# Newsy handel
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi