W ubiegłym roku sieć podwoiła sprzedaż w handlu elektronicznym, dzięki czemu Hebe stało się silnym pretendentem do pozycji lidera online w Polsce i liczącym się graczem w Europie Środkowo-Wschodniej, mimo że jest obecne tylko w Polsce - wynika z danych zgłoszonych do KRS.
- Ewolucja sprzedaży w Hebe była pozytywna - obecnie firma ma dwa motory wzrostu, przy czym zarówno sklepy, jak i handel online rozwijają się bardzo dynamicznie. Nasza dynamika sprzedaży znalazła odzwierciedlenie w zmianach udziałów rynkowych Hebe, które znacznie przewyższały rynek - podsumowuje firma swoje osiągniecia za 2021 rok.
Rynek kosmetyczny w 2021 r. powrócił na ścieżkę wzrostu, odnotowując szacunkowy wzrost o 5,2% w porównaniu z rokiem 2020.
Sprzedaż online rozwijała się dobrze w całym okresie, osiągając udział 13% w całości sprzedaży 2021 roku, sprzedaż osiągnęła wartość 165 mln zł. W porównaniu do 2020 roku wzrost sprzedaży wyniósł 87,3 mln zł.
- Tak dobre wyniki zostały osiągnięte dzięki sukcesywnemu wzbogacaniu oferty online o nowe produkty, a także dzięki skalowaniu działań marketingowych, które docierały do szerszego grona odbiorców, co przełożyło się na większą liczbę odwiedzin naszego sklepu online - podsumowuje spółka.
Szybki rozwój sprzedaży internetowej napędza ambicje spółki do inwestowania w rozszerzanie obecności na innych rynkach, tak aby stać się silnym i odnoszącym sukcesy graczem internetowym w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Spółka uważa, że jest gotowa poradzić sobie z niepewnością, wchodząc w nowy okres inwestycji i silnego rozwoju swojej strategii cyfrowej - podano w sprawozdaniu finansowym.