Program kładzie akcent na kwestie odpadów opakowaniowych, a kupując produkty takich marek jak Ariel, Fairy, Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Oral B czy Pantene w sieciach Carrefour w całej Polsce, klienci otrzymują eko-worki na śmieci wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu odpadów produkcyjnych z fabryk P&G.
Zgodnie z dyrektywami UE, w roku 2020 Polska musi osiągnąć 40-procentowy poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26%. Mimo licznych kampanii edukacyjnych, w kraju wciąż jest niska świadomość wpływu odpowiedniej segregacji odpadów na środowisko naturalne. Zaledwie 40% konsumentów stosuje się do zasad odpowiedniej segregacji.
Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu, firma Procter & Gamble, jeden z największych światowych producentów branży FMCG, oferująca takie marki jak Vizir, Ariel, Pantene, Pampers, Head & Shoulders, Lenor, Fairy czy Gillette, wspólnie z siecią Carrefour przygotowała akcję, której celem jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z odpowiedniej segregacji i ponownego przetwarzania surowców.
Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Jednym z elementów długofalowej strategii Procter & Gamble jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz umożliwianie naszym konsumentom podejmowania ekologicznych wyborów podczas codziennych zakupów - komentuje Justyna Rymkiewicz, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble.
Celem firmy jest, aby do 2030 wszystkie opakowania z jej portfolio nadawały się do recyklingu. Już dziś 86% opakowań P&G można ponownie przetwarzać. Dzięki innowacjom i rozwiązaniom proekologicznym, a także dzięki systematycznej edukacji, P&G dba o to, by produkty marek, które goszczą w miliardach gospodarstwach domowych na świecie, przynosiły konsumentom nie tylko niezrównane rezultaty działania, ale wywierały pozytywny wpływ na przyszłość środowiska.
„Na przykład kapsułki Ariel 3w1, wyposażone są w formułę, która pozwala na pranie w krótkich cyklach i przy bardzo niskiej temperaturze, nawet poniżej 30 stopni, co w znacznym stopniu przyczynia się do redukcji zużycia wody oraz energii elektrycznej. Co ciekawe, gdyby konsumenci wybierali jedynie cykle prania w niskiej temperaturze, w samej Europie wygenerowaliby oszczędność energii na poziomie bliskim 57%, co znacząco wpływa na mniejsze zużycie CO2 - dodaje Justyna Rymkiewicz.
Temat opakowań i ich wpływu na środowisko bliski jest również sieci Carrefour. Sieć dostrzega potrzebę szybkiego działania w tym obszarze i podjęła globalne zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej.
Jednym z jej głównych celów jest wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Nasza wspólna inicjatywa zwraca uwagę na to, że codzienne wybory naszych klientów a także właściwe segregowanie odpadów opakowaniowych mają wpływ na przyszłość naszej planety - dodaje Barbara Kowalska, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska