Na rynku prym wiodą beauty drinki na bazie kolagenu, ale jak przekonują twórcy PUX i marki Elixis, wykorzystanie wegańskiego wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego w maksymalnej dawce to przepis na innowacyjny hit wśród suplementów.
Choć jednocześnie, jeszcze żadnemu producentowi na świecie nie udało się użyć tego składnika w takim stężeniu do stworzenia tak efektywnego beauty drinka. Suplementacja Elixis – skoncentrowanego, 50-mililitrowego shota, z dzienną dawką 250 mg hialuronu, z recepturą stworzoną przez utalentowanych polskich biotechnologów ma pomóc milionom ludzi w codziennym dbaniu o zdrowie i urodę.
- W PUX wierzymy, że prawdziwe piękno pochodzi z wnętrza. Tylko holistyczne wsparcie całego organizmu przyniesie spektakularną poprawę naszego wyglądu. Aktualnie rozwijamy beauty drinki – „kosmetyki do picia” – na bazie wegańskiego wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego, zachowując równocześnie płynną postać naszego suplementu. Nasz produkt opieramy nie tylko na hialuronie, ale i m.in. skoncentrowanych ekstraktach roślinnych o właściwościach pielęgnacyjnych oraz silnych przeciwutleniaczach. Dzięki tym rozwiązaniom produkt będzie znacznie efektywniejszy niż stosowane solo tradycyjne kosmetyki naskórne - mówi Rafał Pukiński, prezes i założyciel PUX, mający 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami z sektora spożywczego oraz kosmetycznego.
Na czym polega unikalność i innowacyjność nutrikosmetyku stworzonym przez PUX? Bazą produktu jest wegański, wielkocząsteczkowy kwas hialuronowy. Efekt Elixis to znacznie lepsza absorpcja wody w skórze, czyli skuteczniejsze nawilżenie skóry. Wegański kwas hialuronowy pełni ponadto funkcję ochronną, zabezpieczającą przed powstaniem uszkodzeń w wyniku stresu oksydacyjnego wywołanego przez wolne rodniki. Przyspiesza proces gojenia się ran i wykazuje właściwości przeciwzapalne. Ale to nie koniec. - Sekret Elixis tkwi w uzyskaniu tzw. synergii addycyjnej pomiędzy ekstraktami naturalnymi z roślin, warzyw i owoców. Na to składają się oczywiście ściśle określone proporcje składników, proces ich ekstrakcji oraz technologii produkcji z wykorzystaniem wody poddanej procesom zmiany struktury. Połączenie wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego z innymi składnikami aktywnymi uruchamia regeneracyjne procesy wewnątrz organizmu. Dotychczas producentom beauty drinków nie udało się zamknąć wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego w takiej dawce w płynnej postaci. PUX tego dokonał - mówi Paloma Cekowska, manager ds. sprzedaży w PUX. - Elixis to też bogata zawartość surowców pochodzących z natury (ekologiczne uprawy lub całkowicie naturalne i bio surowce), bez parabenów, silikonów, sztucznych zapachów, barwników i innych zbędnych dodatków. Wiemy, że produkty z kwasem hialuronowym to popularny rodzaj produktów, jednak te w płynnej postaci w formie nutrikosmetyków, to wyczekiwana przez klientów nowość. Kilka lat temu podobną innowacją był kolagen, który dzisiaj w nutrikosmetykach zagościł już na dobre – dodaje.
PUX to zespół ekspertów z zakresu kosmetologii, biotechnologii i FMCG. Dzięki ścisłej współpracy produkcyjnej i technologicznej z Popławska Group, producentem kosmetyków przeznaczonych do profesjonalnych zabiegów gabinetowych oraz pielęgnacji domowej, przed spółką otwierają się nowe możliwości rozwoju beauty drinków. Dzięki nowoczesnemu zapleczu badawczo-produkcyjnemu oraz doświadczeniu w kosmetyce profesjonalnej, jakimi dysponuje branżowy potentat, PUX zyskuje partnera, który umożliwi spółce wyprodukowanie innowacyjnych nutrikosmetyków.
- W Popławska Group od 20 lat z powodzeniem rozwijamy rozpoznawalne marki kosmetyków profesjonalnych. Szukamy też innowacji, w tym roku rozpoczęliśmy ścisłą współpracę z Wrocławskim Parkiem Technologicznym – jesteśmy członkiem klastra Nutribiomed, do którego należy również PUX. Kooperacja z tak bliskim nam branżowo startupem stwarza dla nas możliwość rozszerzenia oferty usługowej w obszarze produkcji private label - mówi Aleksandra Wysocka, dyrektor Działu Marki Własnej oraz Laboratorium w Popławska Group.
Popławska Group zaangażowała się kapitałowo w projekt suplementu PUX, tworząc w Wilczycach dedykowaną linię produkcyjną, spełniającą szereg wymogów związanych z wytwarzaniem nowej kategorii nutrkosmetyków.
- Produkcja żywności i suplementów wymaga od nas dostosowania linii produkcyjnej do norm HACCP i ISO. Jesteśmy w trakcie kompletowania linii technologicznej przystosowanej do produkcji Elixis, szkolimy naszych technologów oraz wdrażamy nowe procedury w dedykowanym laboratorium. W ciągu kilku miesięcy ruszymy z produkcją Elixis - dodaje Aleksandra Wysocka.
Zgodnie z założeniami PUX w ciągu najbliższych miesięcy, wprowadzi do sprzedaży pierwszy nutrikosmetyk. Projekt Rafała Pukińskiego doceniła nie tylko Popławska Group, ale i NCBiR, przyznając PUX 1 mln PLN na badania i rozwój „kosmetyku do picia”. PUX od inwestorów chce pozyskać 4 mln PLN, które przeznaczy na rozpędzenie sprzedaży Elixis w Polsce (później w Europie) oraz badania i rozwój kolejnych produktów na bazie hialuronu.
- Rozmawiamy z kilkoma inwestorami oraz funduszami VC. Wkrótce planujemy podpisać pierwsze umowy inwestycyjne - mówi Rafał Pukiński, dodając, że celem PUX jest stworzenie nowej kategorii beauty food. - Moją ambicją jest, aby w ciągu 5 lat PUX stał się dużą, rozpoznawalną firmą na europejskim rynku beauty drinków, produkującą i sprzedającą beauty food i skuteczne nutrikosmetyki w formie płynnej. W pierwszej kolejności koncentrujemy się na segmencie rynku beauty drinków, który w Polsce nadal nie jest zdefiniowany oraz nasycony - dodaje.
Wraz z wiekiem każdy organizm traci możliwość szybkiej regeneracji, dlatego ważne jest, aby pielęgnację ciała wspierać także skutecznie od wewnątrz. Regularne przyjmowanie beauty drinków w przyszłości będzie urodową profilaktyką – mówi Pukiński, dodając, że bacznie przygląda się konkurencji, także tej dalekiej. - W Japonii 15 lat temu po raz pierwszy zetknąłem się z „kosmetykami do picia”, które w Europie pojawiły się dopiero kilka lat temu. To Azja wiedzie prym w tworzeniu nowych rozwiązań wspierających urodę i niejako „zaraża” tym świat. Polki i Polacy też coraz lepiej rozumieją, że świetny krem to nie to samo, co świetny beauty drink - dodaje prezes spółki.
Potwierdzają to dane: według raportu Market Data Forecast rynek napojów kosmetycznych w regionie Azji i Pacyfiku był wart 161,3 mln USD w 2021, co więcej szacuje się, że do końca 2026 osiągnie 289,05 mln USD. Jednak i na Wschodzie, i Zachodzie, królują nutrikosmetyki oparte na kolagenie i również do tych rozwiązań odwołuje się powyższy raport. Wielkość globalnego rynku kwasu hialuronowego została wyceniona na 8,5 miliarda USD w 2020 r. (dane Grand View Research). W 2022 r. wzrost rynku kosmetycznego w Polsce wyniesie 6,1% r./r., do około 27,7 mld PLN. Będzie to najwyższy wzrost od 2009 r. (dane z raportu PMR).