Równolegle w planach jest także rozbudowa portfolio produktowego Mazurskiej Manufaktury Alkoholi, w tym reaktywacja piwa Jurand, oraz zwiększenie produkcji pod marki własne w ramach usługi kreatora kraftowych marek własnych.
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna spółka działająca w zabytkowym Browarze w Szczytnie, specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi kraftowych oraz środków dezynfekujących. Firma ma za sobą dwie kampanie crowdinvestingowe. Ostatnia, zakończona w listopadzie, przyniosła Mazurskiej Manufakturze inwestycje ze strony akcjonariuszy na poziomie niemal 4,4 mln zł, co stanowi rekord w historii polskich emisji equity crowdfundingowych.
Spółka, która rozpoczęła działalność w marcu 2019 roku, skupiała się początkowo na produkcji jakościowych alkoholi wysokoprocentowych premium, w tym flagowego wyrobu w postaci Wódki Bielik oraz serii kraftowych alkoholi mocnych, takich jak nalewki Kwaśna Wiśnia czy Rześka Pigwa. W marcu br., z uwagi na pandemię koronawirusa, firma w ekspresowym tempie wypuściła na rynek środek do dezynfekcji rąk i powierzchni pod nową marką MM Hygienic. – Dzięki szybkiej reakcji na zmiany gospodarcze wyszliśmy obronną ręką z potencjalnego kryzysu. Sprzedaż naszej linii produktów dezynfekujących przełożyła się na pozytywne wyniki finansowe, w tym zamknięcie 3. kwartału z zyskiem netto na poziomie 1,9 mln zł. Biorąc pod uwagę wciąż trwającą pandemię oraz trendy zdecydowaliśmy się na włączenie produktów do naszego stałego asortymentu, stąd wystąpienie o przedłużenie zezwolenia na jego produkcję – mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A. Spółka otrzymała zezwolenie od Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych do końca 2024 roku.