E-commerce to w biznesie kosmetycznym za mało
E-commerce to w biznesie kosmetycznym za mało

Pandemia wpłynęła negatywnie na sprzedaż w sektorze kosmetycznym. Firmy próbowały odbijać straty powodowane lockdownem, zwiększaniem sprzedaży w internecie. To jednak na pewno nie będzie remedium na sprzedażowe odbicie.

Dużo będzie zależało od samych konsumentów, którzy niestety również w najbliższym czasie wciąż mogą ograniczać wydatki.

Zdaniem Henryka Orfingera udział e-commerce w przychodach branży kosmetycznej jeszcze długo nie będzie duży. - Rynek e-commerce rozwija się wspaniale, ale nawet w szczycie, kiedy handel tradycyjny jest zamknięty, nie jest on w stanie zniwelować strat, jakie przynosi pandemia. Handel elektroniczny faluje – wzrasta lub spada w zależności od obowiązujących ograniczeń. Pamiętajmy, że szczególnie w branży kosmetycznej kontakt z produktem jest bardzo ważny – zaznacza współzałożyciel firmy Laboratroum Kosmetyczne Dr Irena Eris w rozmowie z "Pulsem Biznesu".

Ubiegły rok był trudny dla całego sektora. Wiele firm zachowało płynność finansową tylko dzięki redukcji kosztów stałych. Dalsze funkcjonowanie producentów kosmetyków zależy od rozwoju pandemii, ewentualnych obostrzeń, a przede wszystkim kondycji finansowej Polaków, którzy w większości w 2020 r. odczuli spadek dochodów.

- Mijający rok był bardzo trudny. Ucierpiały wszystkie kanały sprzedaży - najbardziej premium, czyli m.in. sieci perfumeryjne, takie jak Sephora, Douglas, oraz sklepy na lotniskach. Rynek apteczny, mimo że nie podlegał zamknięciu, zmienił sposób funkcjonowania - spontaniczny zakup kosmetyków został wyeliminowany. Rynek masowy w związku z ograniczeniami, m.in. zamykaniem galerii, również zanotował spadek – podsumowuje Henryk Orfinger.

E-commerce przyspieszył w covidzie

Zdaniem Blanki Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, rozwój e-commerce był w minionym roku żywotną koniecznością wielu firm kosmetycznych. -  Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że sprzedaż w tym kanale wzrosła u 40 proc. respondentów i zwiększyła się o około 50 proc. Wciąż jednak e-commerce w sektorze kosmetycznym ma spory potencjał rozwoju. Co trzeci respondent z I etapu badania i 42 proc. z II nie prowadził w ogóle sprzedaży z wykorzystaniem tego kanału dystrybucji – zauważa szefowa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
 

źródło: Puls Biznesu "Kosmetyki nie wyżyją z e-handlu"
# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager