E-commerce to w biznesie kosmetycznym za mało

E-commerce to w biznesie kosmetycznym za mało

Pandemia wpłynęła negatywnie na sprzedaż w sektorze kosmetycznym. Firmy próbowały odbijać straty powodowane lockdownem, zwiększaniem sprzedaży w internecie. To jednak na pewno nie będzie remedium na sprzedażowe odbicie.

Dużo będzie zależało od samych konsumentów, którzy niestety również w najbliższym czasie wciąż mogą ograniczać wydatki.

Zdaniem Henryka Orfingera udział e-commerce w przychodach branży kosmetycznej jeszcze długo nie będzie duży. - Rynek e-commerce rozwija się wspaniale, ale nawet w szczycie, kiedy handel tradycyjny jest zamknięty, nie jest on w stanie zniwelować strat, jakie przynosi pandemia. Handel elektroniczny faluje – wzrasta lub spada w zależności od obowiązujących ograniczeń. Pamiętajmy, że szczególnie w branży kosmetycznej kontakt z produktem jest bardzo ważny – zaznacza współzałożyciel firmy Laboratroum Kosmetyczne Dr Irena Eris w rozmowie z "Pulsem Biznesu".

Ubiegły rok był trudny dla całego sektora. Wiele firm zachowało płynność finansową tylko dzięki redukcji kosztów stałych. Dalsze funkcjonowanie producentów kosmetyków zależy od rozwoju pandemii, ewentualnych obostrzeń, a przede wszystkim kondycji finansowej Polaków, którzy w większości w 2020 r. odczuli spadek dochodów.

- Mijający rok był bardzo trudny. Ucierpiały wszystkie kanały sprzedaży - najbardziej premium, czyli m.in. sieci perfumeryjne, takie jak Sephora, Douglas, oraz sklepy na lotniskach. Rynek apteczny, mimo że nie podlegał zamknięciu, zmienił sposób funkcjonowania - spontaniczny zakup kosmetyków został wyeliminowany. Rynek masowy w związku z ograniczeniami, m.in. zamykaniem galerii, również zanotował spadek – podsumowuje Henryk Orfinger.

E-commerce przyspieszył w covidzie

Zdaniem Blanki Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, rozwój e-commerce był w minionym roku żywotną koniecznością wielu firm kosmetycznych. -  Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że sprzedaż w tym kanale wzrosła u 40 proc. respondentów i zwiększyła się o około 50 proc. Wciąż jednak e-commerce w sektorze kosmetycznym ma spory potencjał rozwoju. Co trzeci respondent z I etapu badania i 42 proc. z II nie prowadził w ogóle sprzedaży z wykorzystaniem tego kanału dystrybucji – zauważa szefowa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
 

źródło: Puls Biznesu "Kosmetyki nie wyżyją z e-handlu"
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager