Polskie Marki na Amazon.pl

Polskie Marki na Amazon.pl

Amazon.pl uruchomił sklep Polskie Marki, aby zwiększyć widoczność produktów od rodzimych przedsiębiorców i pomóc im rozwinąć się w e-commerce.

  • Ponad 84 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia (badanie "Teraz Polska").
  • 74 proc. ankietowanych MŚP czuje potrzebę pogłębiania wiedzy na temat rozwoju biznesu w sieci (Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Amazon).
  • 53 proc. badanych za główne bariery dalszego wzrostu postrzega koszty działalności oraz obawę przed nierentownością biznesu.
  • MŚP wskazują na blokady w postaci niewystarczającej wiedzy (31 proc.) oraz brak umiejętności dostosowania się do zachodzących zmian gospodarczych (30 proc.).
  • „Mój biznes jest za mały, by odnieść sukces” – twierdzi niemal co trzeci ankietowany przedsiębiorca, zapytany o powód nieobecności na marketplace.
  • 62 proc. ankietowanych przedsiębiorców ma w planach rozpoczęcie sprzedaży na marketplace, z czego 45 proc. przymierza się do tego jeszcze w 2024 lub 2025 roku.

Wielobranżowy sklep internetowy

Amazon.pl uruchomił sklep Polskie Marki kierując się lokalnym sentymentem konsumentów. Specjalna przestrzeń ma zapewnić promocję i wsparcie rodzimych przedsiębiorców działających w e-handlu. To kolejna zachęta dla krajowych MŚP do spróbowania sił w e-handlu i przełamania stereotypu, że ich biznes jest za mały, aby odnieść sukces na marketplace.

W sklepie Polskie Marki na Amazon.pl dostępnych jest ponad tysiąc rodzimych brandów, oferujących produkty z wielu branż, w tym wyposażenia domu, kosmetycznej, odzieżowej czy artykułów dla dzieci. Klienci znajdą tu zarówno znane polskie marki, jak i produkty wytwarzane przez lokalnych rzemieślników oraz małych i średnich przedsiębiorców z Polski, którzy dopiero odkrywają potencjał e-commerce.

Podobne inicjatywy Amazon realizuje już m.in we Włoszech (Made in Italy), Francji (Made in France) Belgii (Brands of Belgium), krajach nordyckich (Nordic Brands), Kanadzie (Product of Quebec) czy Afryce Południowej (Shop Mzansi).

Amazon widzi potencjał w MŚP

Sprzedawcy zewnętrzni, w tym MŚP wytwarzające niemal 2/3 polskiego PKB[1], odpowiadają za ponad 60 proc. globalnej sprzedaży na Amazon. Dlatego start sklepu Polskie Marki nieprzypadkowo zbiega się z obchodami 10-lecia działalności Amazon w Polsce i jest ukłonem w stronę polskich przedsiębiorców oraz ich znaczącego wkładu w rozwój marketplace i całej gospodarki cyfrowej.

– To synergia, która przynosi efekty. Klientów do zakupów online przyciągają atrakcyjne ceny, wygodna i szybka dostawa oraz pozytywne doświadczenia zakupowe. Dlatego dzielimy się ze sprzedawcami doświadczeniem, udostępniamy im zaawansowane narzędzia i zaplecze logistyczne oraz międzynarodowy zasięg, a lokalni przedsiębiorcy oferują klientom szeroką selekcję produktów, które stają się jeszcze bardziej dostępne – wyjaśnia Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl

Dla wielu sprzedawców wejście na marketplace jest łatwiejsze niż budowanie własnego sklepu internetowego. Marketplace'y zapewniają kompleksową infrastrukturę, obsługę logistyki, płatności, itp., co obniża bariery wejścia do e-commerce. To szczególnie istotne, zwłaszcza w kontekście skalowania biznesu i ekspansji zagranicznej rodzimych przedsiębiorców.

Unikalność oferty Amazon dla sprzedawców polega na tym, że rejestrując się i dodając swoje produkty na Amazon.pl, przedsiębiorcy mogą w łatwy sposób udostępniać je klientom w 9 sklepach Amazon w Europie. Mogą również liczyć na pomoc w zakresie realizacji zamówień i liczne okazje sprzedażowe. Jednocześnie, rozpoczynając współpracę z Amazon, sprzedawcy mogą wybrać samodzielną obsługę zamówień lub skorzystać z globalnej sieci dystrybucji w ramach programu Fulfilment by Amazon (FBA). W ramach tego modelu zajmuje się w imieniu przedsiębiorców całą logistyką – odbiorem, przechowywaniem, pakowaniem i dostarczaniem produktów, jak również obsługą klientów i zwrotów – pozwalając im skupić się na swojej głównej działalności oraz rozwoju oferty.

– Wiemy, że czasem najtrudniej jest zacząć, dlatego oferujemy także specjalne zachęty w postaci zniesienia opłat i prowizji na start, czy pomoc w zarządzaniu logistyką w ramach naszego modelu Fulfilment by Amazon – tak, by sprzedawcy koncentrowali się wyłącznie na przygotowaniu atrakcyjnej oferty i wystawieniu jej w serwisie, a kwestie logistyczne i obsługę klienta mogli pozostawić nam – mówi Janina Rampp, Head of Marketplace Amazon.pl.

W 2023 r. do rąk klientów Amazon trafiło ponad 30 mln produktów od polskich przedsiębiorców, czyli średnio jeden na sekundę. Wartość ich międzynarodowej sprzedaży przekroczyła 4,7 mld złotych.

[1] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, PARP, 2024
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Bielenda - Key Account Manager - rynki międzynarodowe Oferta pracy: Polsko-Niemiecka Izba Handlowa - Key Account Manager Oferta pracy: Duetto Jeziorscy - Specjalista ds. Obsługi Klienta oraz Social Media Oferta pracy: Cztery Szpaki - Kierownik ds. rozwoju sieci sklepów Oferta pracy: BasicLab - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Tulea - Key Account Manager Oferta pracy: Orbico - Key Account Manager – DRUGSTORE Channel Oferta pracy: Rossmann SDP - Category Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager