Rimmel walczy z cyberprzemocą - hejt związany z wyglądem to rzeczywisty problem w Internecie

Rimmel walczy z cyberprzemocą - hejt związany z wyglądem to rzeczywisty problem w Internecie

Marka kosmetyczna Rimmel rozpoczęła kampanię pod hasłem #Iwillnotbedeleted. Wykorzystany w niej spot bazuje na emocjach, by walczyć z przemocą w sieci dotyczącą wyglądu i urody.

Bohaterami spotu reklamowego są młodzi ludzie, którzy autentycznie doświadczyli przemocy w sieci i hejtu związanych z ich wyglądem czy urodą.

Obok nich pojawiają się też ambasadorki marki, jak np. Rita Ora, Cara Delevingne, w polskiej wersji występuje Ewa Grzelakowska, czyli Red Lipstick Monster.
 

Krytyka, obrażanie, wyśmiewanie, hejt - tego doświadcza wiele kobiet w sieci

Podstawą kampanii są badania przeprowadzone przez Rimmel wśród 11 tys. kobiet w wieku 16-25 lat z całego świata. Ich wyniki pokazują, że jedna na cztery kobiety doświadczyła cyberprzemocy, a 57 proc. tych kobiet cierpi z tego powodu w samotności. Badanie ujawniło również, że prawie połowa (46 proc.) kobiet, które doświadczyły cyberprzemocy zmaga się teraz m.in. z zaburzeniami odżywiania.

Jak podają przedstawiciele firmy, badania ujawniły rosnący globalny problem.

Hejt w sieci związany z wyglądem spowodował, że 32 proc. kobiet usunęło swoje profile z mediów społecznościowych, a 22 proc. badanych po takiej fali nienawiści usuwało zdjęcia z sieci.


Według badań, 115 milionów obrazów jest usuwanych każdego roku w wyniku cyberprzemocy. Marka Rimmel nawiązała ponadto współpracę z organizacją non-profit działającą na rzecz zwalczania cyberprzemocy, The Cybersmile Foundation. Ma to pomóc osobom w każdym wieku wyrazić siebie w mediach społecznościowych bez obawy przed negatywnymi komentarzami lub zemstą. Rimmel i Cybersmile wspólnie pracują nad stworzeniem wirtualnego asystenta AI, The Cybersmile Assistant, który będzie pomagał ofiarom cyberprzemocy. Ma zostać wprowadzony w kilku wersjach językowych w przyszłym roku.

Wierzymy, że dzięki udostępnieniu tego filmu i realizacji tej kampanii zwiększymy globalną świadomość tego problemu. Nasze partnerstwo z The Cybersmile Foundation jest integralną częścią naszych prób znalezienia rozwiązań niektórych z tych globalnych problemów

- powiedziała Sara Wolverson, wiceprezes ds. globanego marketingu marki Rimmel w Coty.

Kampania Rimmel jest częścią szerszej strategii firmy Coty zakładającej zwalczanie uprzedzeń i dyskryminacji.

# Społeczny biznes
 reklama