Kampania Różowy Patrol powered by Gliss z Małgorzatą Rozenek-Majdan

Kampania Różowy Patrol powered by Gliss z Małgorzatą Rozenek-Majdan


Ruszyła kolejna odsłona kampanii z udziałem ambasadorek projektu „Różowy Patrol” Fundacji Onkocafe – Razem lepiej we współpracy z marką Gliss. Jej celem jest dotarcie do Polek z informacją o konieczności regularnego samobadania i korzystania z takich badań profilaktycznych jak USG i mammografia.

Wśród twarzy kampanii znalazła się Małgorzata Rozenek – Majdan, certyfikowana ambasadorka projektu „Różowy Patrol powered by Gliss”. Kampania prowadzona jest w środowisku Meta, Google i w wybranych portalach internetowych należących do wydawnictw Agora i Burda Media Polska. 

Wczesne wykrycie ratuje życie

Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet nowotwór, niestety w większości przypadków wykrywany zbyt późno. Według ekspertów rokowania byłyby dla pacjentek korzystniejsze, gdyby regularnie poddawały się samobadaniu i korzystały z mammografii czy USG piersi. Wczesne wykrywanie zmian nowotworowych jest niezwykle istotne, ponieważ gwarantuje wyleczalność nawet w 95% przypadków (Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, 2021 r.).  

W odpowiedzi na te wyzwania rozpoczęto kolejną edycję kampanii „Różowy Patrol powered by Gliss” z udziałem certyfikowanych ambasadorek m.in.: Agaty Bińkowskiej, Anny Krok, Małgorzaty Rozenek-Majdan, Wiesławy Rybickiej, Katarzyny Tyrajskiej i Małgorzaty Witkowskiej.

Ambasadorki na co dzień spotykają się z setkami kobiet i edukują na fantomach, jak powinno wyglądać samobadanie piersi. Zachęcają do korzystania z badań profilaktycznych i wspierają kobiety w dotarciu do odpowiednich placówek medycznych w regionach, w razie wykrycia niepokojących zmian. Ich działania sprawiają, że coraz więcej Polek zyskuje szansę na wczesne wykrycie raka piersi. 

Kampania wykorzystuje zarówno formaty video, jak i statyczne. Planowane działania obejmują pre-rolle na YouTube, kampanię w Meta oraz na stronach portali wydawnictw Agora i Burda Media Polska, kierujących do strony projektu www.rozowypatrol.pl. Znajduje się tam baza wiedzy na temat profilaktyki raka piersi, szczegółowa instrukcja samobadania, mapa miejsc, w których działają Różowe Patrole, terminy bieżących spotkań oraz informacje, gdzie zgłaszać się w razie wykrycia zmian. 

Różowy Patrol nabiera rozpędu

Od kilku miesięcy w Polsce pojawia się coraz więcej Różowych Patroli. Obecnie jest ich ponad 60, z czego tylko w okresie od października 2023 do czerwca 2024 uruchomiono 26 klubów "Różowego Patrolu powered by Gliss". W tym samym czasie przeszkolono  ponad 178 ambasadorek (od początku projektu jest to ponad 300 kobiet), docierając tym samym do około 10 000 osób i zwiększając świadomość na temat profilaktyki raka piersi.

# Społeczny biznes
 reklama