Pielęgnacyjne nawyki, by wyglądać młodo i atrakcyjnie

Pielęgnacyjne nawyki, by wyglądać młodo i atrakcyjnie

Zdrowy styl życia, wysypianie się, pozytywne nastawienie do siebie - to wszystko ma niebagatelne znaczenie dla naszego wyglądu. Kosmetyki również są zdecydowanym sojusznikiem urody, szczególnie te właściwie dobrane do potrzeb skóry.

O czym warto pamiętać, by nasza rutyna pielęgnacyjna przynosiła oczekiwane efekty?

1. Poznaj własną skórę

Kosmetyki niekoniecznie należy dobierać pod kątem oznaczeń wiekowych na kosmetykach. Część marek świadomie z tego rezygnuje, podkreślając, że o wiele bardziej liczy się stan skóry i jej potrzeby niż metrykalny wiek. Oczywiście z czasem potrzeby skóry zmieniają się, ale uogólnienia niekoniecznie muszą zgadzać się w każdym konkretnym przypadku. Dwudziestolatka może mieć suchą skórę, a kobieta po 50-tce wciąż zmagać się z przetłuszczaniem strefy T. Tymczasem standardowe kosmetyki dobrane „pod wiek” raczej uśredniają typ skóry. Można się więc nie wstrzelić. Przede wszystkim należy więc samodzielnie lub z pomocą specjalisty (kosmetologa, dermokonsultantki lub dermatologa) określić swój typ cery i dowiedzieć się, jakiej pielęgnacji ona wymaga. I tu dochodzimy do kolejnego punktu…

2. Składniki, które dobrze służą skórze

Wybierając kosmetyki lepiej zatem skupić się na rodzaju skóry i ewentualnych problemach, z jakimi się zmagamy lub efektem, do którego dążymy. W pielęgnacji konkretnej cery znaczenie mają dobrze dobrane składniki. Dobre marki kosmetyczne właśnie skuteczne składniki wybijają na plan pierwszy, a w swojej komunikacji z konsumentami edukują, jakie działanie wywierają one na skórę. Oczywiście, jak we wszystkim, w składnikach też mamy pewne mody. Jest jednak pewna pula składnikowych evergreenów, a dzięki nowatorskim technologiom w przemyśle kosmetycznym są one coraz bardziej efektywne.

Co powinny zawierać dobre kremy przeciwstarzeniowe? Sprawdzą się takie substancje, jak retinol (świetnie przebadany i kochany przez dermatologów od lat), kwas hialuronowy (podobnie), proxylan (biomimetyczna molekuła na bazie cukru), kwas ferulowy (antyoksydacyjny hit ostatnich lat), peptydy, ceramidy, witaminy C i E. Takim składnikom bazowym towarzyszą zwykle inne wyciągi i esencje zwiększające pielęgnacyjną skuteczność preparatów.

3. Pielęgnacja dzienna, pielęgnacja nocna

Biorytm ma znaczenie. W ciągu dnia skóra pełni funkcje ochronne przed czynnikami zewnętrznymi, nocą się regeneruje. Dobrze dobrana pielęgnacja współgra z tym rytmem, wspierając naturalne funkcjonowanie skóry. W ciągu dnia należy więc sięgać po kosmetyki, które zawierają filtry przeciwsłoneczne oraz wszystko, co dobrze nawilża skórę. Sprawdzą się też kosmetyki wspierające mikrobiom skóry, zawierające składniki chroniące przed zanieczyszczeniem powietrza czy działaniem światła niebieskiego emitowanego przez urządzenia elektroniczne. Z reguły kosmetyki na dzień mają lżejsze, bardziej emulsyjne formuły, co pozwala wykonać makijaż. Wieczorem właściwym wyborem są kosmetyki, które mają bogatszy skład i bardziej treściwe formulacje, pomagające skórze w odnowie i autoregeneracji. To jest zdecydowanie dobry moment na wszystkie mocniej działające składniki, typu kwasy, retinol, retinal, peptydy, kolagen czy wyższe stężenia witamin.

4. Niekoniecznie siedem kroków, ale…

Konsumentki niekoniecznie muszą lubić się z azjatyckimi rytuałami piękna. Dla wielu Europejek jest to zbyt czasochłonne, skomplikowane lub zwyczajnie czują, że dla ich skóry kilka czy kilkanaście kosmetyków aplikowanych warstwowo to jednak za dużo. Sam krem to jednak za mało. Każdego dnia skóra wymaga oczyszczania, warto więc mieć w łazience swój ulubiony żel czy piankę do mycia. Płyn micelarny? Sprawdzi się w demakijażu, ale lepiej zmyć go z twarzy wodą, szczególnie w przypadku skóry wrażliwej. Po demakijażu przyda się preparat to tonizacji, przywracający skórze właściwe pH. Podstawą pielęgnacji są kremy do twarzy, ale warto uzupełnić je również o dobrej jakości serum (skoncentrowany kosmetyk o wysokim stężeniu składników aktywnych). Nie można również pominąć produktów do pielęgnacji konkretnych stref twarzy, dlatego większość kobiet, szczególnie tych w okolicach trzydziestki, sięga codziennie po krem pod oczy. Dlaczego? To proste: skóra pod oczami jest zdecydowanie cieńsza i bardziej wrażliwa niż na pozostałej części twarzy, dlatego wymaga specjalnego kosmetyku.

Kremy pod oczy również dobieramy pod konkretne potrzeby. Krem odmładzający poprawia elastyczność skóry, wygładza zmarszczki mimiczne, daje wrażenie „otwartego” oka, zapobiega opadaniu tkanek. W przypadku młodszych konsumentek sprawdzą się kosmetyki (krem lub serum pod oczy), które nawilżają skórę czy rozjaśniają cienie pod oczami. Niezależnie, po jakim krem pod oczy sięgamy, warto wklepać go w skórę, wykonując delikatny masaż, co poprawia jej ukrwienie i zmniejsza obrzęki.

Od czasu do czasu warto również sięgać po maski (w formie kremowej, żelowej, glinkowej lub w płachcie). Skórę doskonale odświeżają i regenerują peelingi (ziarniste lub na bazie kwasów). W przypadku złuszczania kwasowego należy pamiętać o dobrej fotoprotekcji w ciągu dnia, by nie doprowadzić do powstania przebarwień. Niektóre osoby nie wyobrażają sobie pielęgnacji bez olejków do twarzy. Nowatorskie formuły tych produktów nie powodują nadmiernego natłuszczenia, ale dobrze się wchłaniają, pomagając wzmocnić naturalną barierę ochronną skóry i zapobiegają przeznaskórkowej utracie wody.

5. Jak się nie zgubić w nadmiarze?

Rynek kosmetyczny jest dziś wyjątkowo bogaty. Wielość marek, produktów, promocji może powodować, że trudno tak naprawdę zdecydować się, co wybrać? Na pewno warto zaufać markom eksperckim, tworzonym przez specjalistów, mającym dobre opinie konsumentów. Dobre marki wspierają swoich użytkowników. Badają potrzeby konkretnej osoby, pomagają stworzyć właściwy program pielęgnacji, zachęcają do przetestowania produktów przed zakupem. Taki „test próbek” potrafi najlepiej odpowiedzieć na pytanie, czy dany kosmetyk sprawdza się w pielęgnacji, czy nie wywołuje reakcji alergicznej czy zwyczajnie naszej skórze pasuje. Warto więc (wy)próbować przed zakupem.

Dobra pielęgnacja to taka, która przynosi oczekiwane rezultaty. Część efektów możemy poczuć już podczas pierwszej aplikacji. Dobrze dobrany kosmetyk od razu poprawia komfort skóry. Czujemy, że jest ona lepiej nawilżona, gładka, miła w dotyku. Na długofalowe działanie - wyraźniejsze odmłodzenie, zmniejszenie widoczności zmarszczek, redukcję trądziku czy przebarwień zwykle trzeba odczekać nieco dłużej. Skuteczny kosmetyk zwykle już po miesiącu powinien powodować różnicę w kondycji i wyglądzie skóry.

artykuł sponsorowany
fot. unsplash.com
# Nowości kosmetyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi