Pielęgnacyjne nawyki, by wyglądać młodo i atrakcyjnie

Pielęgnacyjne nawyki, by wyglądać młodo i atrakcyjnie

Zdrowy styl życia, wysypianie się, pozytywne nastawienie do siebie - to wszystko ma niebagatelne znaczenie dla naszego wyglądu. Kosmetyki również są zdecydowanym sojusznikiem urody, szczególnie te właściwie dobrane do potrzeb skóry.

O czym warto pamiętać, by nasza rutyna pielęgnacyjna przynosiła oczekiwane efekty?

1. Poznaj własną skórę

Kosmetyki niekoniecznie należy dobierać pod kątem oznaczeń wiekowych na kosmetykach. Część marek świadomie z tego rezygnuje, podkreślając, że o wiele bardziej liczy się stan skóry i jej potrzeby niż metrykalny wiek. Oczywiście z czasem potrzeby skóry zmieniają się, ale uogólnienia niekoniecznie muszą zgadzać się w każdym konkretnym przypadku. Dwudziestolatka może mieć suchą skórę, a kobieta po 50-tce wciąż zmagać się z przetłuszczaniem strefy T. Tymczasem standardowe kosmetyki dobrane „pod wiek” raczej uśredniają typ skóry. Można się więc nie wstrzelić. Przede wszystkim należy więc samodzielnie lub z pomocą specjalisty (kosmetologa, dermokonsultantki lub dermatologa) określić swój typ cery i dowiedzieć się, jakiej pielęgnacji ona wymaga. I tu dochodzimy do kolejnego punktu…

2. Składniki, które dobrze służą skórze

Wybierając kosmetyki lepiej zatem skupić się na rodzaju skóry i ewentualnych problemach, z jakimi się zmagamy lub efektem, do którego dążymy. W pielęgnacji konkretnej cery znaczenie mają dobrze dobrane składniki. Dobre marki kosmetyczne właśnie skuteczne składniki wybijają na plan pierwszy, a w swojej komunikacji z konsumentami edukują, jakie działanie wywierają one na skórę. Oczywiście, jak we wszystkim, w składnikach też mamy pewne mody. Jest jednak pewna pula składnikowych evergreenów, a dzięki nowatorskim technologiom w przemyśle kosmetycznym są one coraz bardziej efektywne.

Co powinny zawierać dobre kremy przeciwstarzeniowe? Sprawdzą się takie substancje, jak retinol (świetnie przebadany i kochany przez dermatologów od lat), kwas hialuronowy (podobnie), proxylan (biomimetyczna molekuła na bazie cukru), kwas ferulowy (antyoksydacyjny hit ostatnich lat), peptydy, ceramidy, witaminy C i E. Takim składnikom bazowym towarzyszą zwykle inne wyciągi i esencje zwiększające pielęgnacyjną skuteczność preparatów.

3. Pielęgnacja dzienna, pielęgnacja nocna

Biorytm ma znaczenie. W ciągu dnia skóra pełni funkcje ochronne przed czynnikami zewnętrznymi, nocą się regeneruje. Dobrze dobrana pielęgnacja współgra z tym rytmem, wspierając naturalne funkcjonowanie skóry. W ciągu dnia należy więc sięgać po kosmetyki, które zawierają filtry przeciwsłoneczne oraz wszystko, co dobrze nawilża skórę. Sprawdzą się też kosmetyki wspierające mikrobiom skóry, zawierające składniki chroniące przed zanieczyszczeniem powietrza czy działaniem światła niebieskiego emitowanego przez urządzenia elektroniczne. Z reguły kosmetyki na dzień mają lżejsze, bardziej emulsyjne formuły, co pozwala wykonać makijaż. Wieczorem właściwym wyborem są kosmetyki, które mają bogatszy skład i bardziej treściwe formulacje, pomagające skórze w odnowie i autoregeneracji. To jest zdecydowanie dobry moment na wszystkie mocniej działające składniki, typu kwasy, retinol, retinal, peptydy, kolagen czy wyższe stężenia witamin.

4. Niekoniecznie siedem kroków, ale…

Konsumentki niekoniecznie muszą lubić się z azjatyckimi rytuałami piękna. Dla wielu Europejek jest to zbyt czasochłonne, skomplikowane lub zwyczajnie czują, że dla ich skóry kilka czy kilkanaście kosmetyków aplikowanych warstwowo to jednak za dużo. Sam krem to jednak za mało. Każdego dnia skóra wymaga oczyszczania, warto więc mieć w łazience swój ulubiony żel czy piankę do mycia. Płyn micelarny? Sprawdzi się w demakijażu, ale lepiej zmyć go z twarzy wodą, szczególnie w przypadku skóry wrażliwej. Po demakijażu przyda się preparat to tonizacji, przywracający skórze właściwe pH. Podstawą pielęgnacji są kremy do twarzy, ale warto uzupełnić je również o dobrej jakości serum (skoncentrowany kosmetyk o wysokim stężeniu składników aktywnych). Nie można również pominąć produktów do pielęgnacji konkretnych stref twarzy, dlatego większość kobiet, szczególnie tych w okolicach trzydziestki, sięga codziennie po krem pod oczy. Dlaczego? To proste: skóra pod oczami jest zdecydowanie cieńsza i bardziej wrażliwa niż na pozostałej części twarzy, dlatego wymaga specjalnego kosmetyku.

Kremy pod oczy również dobieramy pod konkretne potrzeby. Krem odmładzający poprawia elastyczność skóry, wygładza zmarszczki mimiczne, daje wrażenie „otwartego” oka, zapobiega opadaniu tkanek. W przypadku młodszych konsumentek sprawdzą się kosmetyki (krem lub serum pod oczy), które nawilżają skórę czy rozjaśniają cienie pod oczami. Niezależnie, po jakim krem pod oczy sięgamy, warto wklepać go w skórę, wykonując delikatny masaż, co poprawia jej ukrwienie i zmniejsza obrzęki.

Od czasu do czasu warto również sięgać po maski (w formie kremowej, żelowej, glinkowej lub w płachcie). Skórę doskonale odświeżają i regenerują peelingi (ziarniste lub na bazie kwasów). W przypadku złuszczania kwasowego należy pamiętać o dobrej fotoprotekcji w ciągu dnia, by nie doprowadzić do powstania przebarwień. Niektóre osoby nie wyobrażają sobie pielęgnacji bez olejków do twarzy. Nowatorskie formuły tych produktów nie powodują nadmiernego natłuszczenia, ale dobrze się wchłaniają, pomagając wzmocnić naturalną barierę ochronną skóry i zapobiegają przeznaskórkowej utracie wody.

5. Jak się nie zgubić w nadmiarze?

Rynek kosmetyczny jest dziś wyjątkowo bogaty. Wielość marek, produktów, promocji może powodować, że trudno tak naprawdę zdecydować się, co wybrać? Na pewno warto zaufać markom eksperckim, tworzonym przez specjalistów, mającym dobre opinie konsumentów. Dobre marki wspierają swoich użytkowników. Badają potrzeby konkretnej osoby, pomagają stworzyć właściwy program pielęgnacji, zachęcają do przetestowania produktów przed zakupem. Taki „test próbek” potrafi najlepiej odpowiedzieć na pytanie, czy dany kosmetyk sprawdza się w pielęgnacji, czy nie wywołuje reakcji alergicznej czy zwyczajnie naszej skórze pasuje. Warto więc (wy)próbować przed zakupem.

Dobra pielęgnacja to taka, która przynosi oczekiwane rezultaty. Część efektów możemy poczuć już podczas pierwszej aplikacji. Dobrze dobrany kosmetyk od razu poprawia komfort skóry. Czujemy, że jest ona lepiej nawilżona, gładka, miła w dotyku. Na długofalowe działanie - wyraźniejsze odmłodzenie, zmniejszenie widoczności zmarszczek, redukcję trądziku czy przebarwień zwykle trzeba odczekać nieco dłużej. Skuteczny kosmetyk zwykle już po miesiącu powinien powodować różnicę w kondycji i wyglądzie skóry.

artykuł sponsorowany
fot. unsplash.com
# Nowości kosmetyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Saraya - Regulatory Affairs Manager Oferta pracy: Yonelle ekspert/szkoleniowiec marki Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager – kosmetyka biała Oferta pracy: Ezebra.pl - Kupiec Oferta pracy: Semilac - Brand Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Manager ds. marketingu Oferta pracy: Mustela - Junior Product Manager Oferta pracy: BasicLab - Media Planner Buyer Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager