Nº1 De Chanel to pierwsza w historii marki kolekcja, która została spójnie stworzona z myślą o trzech kategoriach urody.
Kolekcja zainspirowana zapachem czerwonego kwiatu kamelii zawiera kosmetyki do pielęgnacji skóry, perfumy i kosmetyki do makijażu, mocno podkreślając przy tym uwzględnienie zasad zrównoważonego rozwoju.
Linia do pielęgnacji skóry, która pojawi się na półkach sklepowych 14 stycznia, zawiera sześć produktów, w tym serum, krem, krem pod oczy, puder-piankę oczyszczającą, lotion i serum w mgiełce.
W linii kosmetyków do makijażu Chanel wprowadziła nowy podkład Revitalizing Foundation, zawierający olejek z czerwonej kamelii i inne składniki nawilżające, który ma długo utrzymywać się na skórze oraz Revitalizing Lip and Cheek Balm, kremowy balsam, który ma przyjemnie pachnieć i nawilżać skórę.
Natomiast do stworzenia mgiełki zapachowej Olivier Polge - znany francuski perfumiarz - użył bazy pielęgnacyjnej wzbogaconej o wodę kameliową i ekstraktu z czerwonej kamelii jako nośnika.
Opakowania całej gamy zostały umieszczone w lżejszych słoikach i butelkach, aby zredukować ich wagę, przy jednoczesnej znacznej redukcji plastiku, w tym celofanu. Zrezygnowano również z papierowych ulotek, a wieczka produktów wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu lub bioproduktów.
Aby ugruntować swoją pozycję produktów przyjaznych dla środowiska, marka zrezygnowała z używania tuszu na wieczkach, wybierając w zamian grawerowanie. Z kolei na opakowaniach zastosowano tusze organiczne, które wymagają niższej temperatury i zużywają mniej energii. Chanel mocno akcentuje tą kolekcją, że marki luksusowe mogą być jednocześnie ekologiczne.