Czy kobiety mogą używać męskich kosmetyków?

Czy kobiety mogą używać męskich kosmetyków?

Codzienna pielęgnacja skóry to klucz do jej pięknego i zdrowego wyglądu. Zdarzają się jednak sytuacje jak nieplanowana noc poza domem, gdy dziewczyna nie ma pod ręką swoich kosmetyków.

W takiej sytuacji ma dwie opcje – albo zrezygnuje na ten czas z pielęgnacji lub… pożyczy kosmetyk od partnera. Tylko, czy kobiety mogą używać produktów dla mężczyzn? Ekspert zdradza, jakie mogą być skutki ich podbierania!

Kosmetyki dla mężczyzn raczej nie przykuwają uwagi – ich pudełka, opisy działania czy sam zapach zazwyczaj nie wydają nam się tak atrakcyjne, jak w preparatach dla kobiet. Ale przecież w dbaniu o skórę nie chodzi o piękne opakowania i marketingowe obietnice. Liczy się raczej jakość składników zawartych w kosmetykach oraz ich skuteczność. Sprawdzamy, czym różni się męska skóra od damskiej i jak przekłada się to na jej pielęgnacje.

Gruboskórni z natury

Skóra, niezależnie od płci, składa się z trzech głównych warstw – naskórka, skóry właściwej i tkanki podskórnej. Co ciekawe, gruboskórność mężczyzn, to nie tylko metafora mniejszej wrażliwości – okazuje się, że ich skóra jest faktycznie grubsza, szczególnie w warstwach żywych naskórka. Dodatkowo większa ilość testosteronu i gruczołów łojowych sprawia, że faceci rzadziej niż my borykają się z cerą suchą, ale mogą być za to bardziej podatni na trądzik. Mimo tych różnic skóra u każdego pełni te same funkcje, a jej zdrowy wygląd jest zasługą odpowiedniej pielęgnacji, która wcale nie musi być dzielona na damską lub męską.

– Skóra to narząd, który chroni nas przed działaniem czynników zewnętrznych, dlatego też wnikanie w jej głębsze warstwy jakichkolwiek substancji, w tym także tych zawartych w produktach do pielęgnacji, jest bardzo trudne. Kosmetyki – zarówno u kobiet jak i mężczyzn – działają jedynie w obrębie naskórka, ale jeśli jego część rogowa jest właściwie złuszczana, a cement komórkowy ma prawidłowy skład, przenikanie składników aktywnych do wierzchnich partii skóry odbywa się bez problemu. Wypielęgnowany naskórek jest grubszy w warstwach żywych, a cieńszy w martwych, ma też na swojej powierzchni prawidłowy, szczelny płaszcz hydrolipidowy. Sprawia to, że cera jest odporna na przesuszenia czy podrażnienia i bije z niej naturalny blask – mówi dr Edyta Engländer, dermatolog i ekspert marki True™ men skin care.

Dla składników płeć nie ma znaczenia

Różnice w budowie skóry nie są przeszkodą w podbieraniu od czasu do czasu produktów do pielęgnacji partnerowi, ale jak wygląda kwestia składników w nich stosowanych? Okazuje się, że substancje aktywne zawarte w kosmetykach nie dzieli się ze względu na płeć osób ich używających – wysokiej jakości krem zadowoli zarówno panie jak i panów. Należy wyłącznie sprawdzić, czy w składzie nie znajduje się jakiś składnik, który już kiedyś zadziałał na nas uczulająco.

– Naskórek w warstwach żywych jest grubszy u mężczyzn niż u kobiet, ale nie oznacza to wcale, że wymaga on wyższych stężeń substancji aktywnych. W związku z tym panie nie powinny obawiać się niepożądanej reakcji na skórze czy zbyt mocnego działania. Męskie kosmetyki mają wiele zalet, dlatego może zdarzyć się, że jednorazowe podebranie produktu zamieni się w jego regularne stosowanie. Preparaty dla panów zazwyczaj charakteryzują się lekką, szybko wchłaniającą formułą, dzięki czemu nie pozostawiają tłustego filmu na skórze i są praktycznie nie wyczuwalne. To pożądana cecha, zwłaszcza jeśli na krem nakładamy makijaż. Dodatkowo znajdziemy w nich wiele cennych składników jak na przykład usprawniające procesy regeneracyjne i ujędrniające kompleksy peptydów, odżywcze naturalne oleje czy znany z właściwości nawilżających kwas hialuronowy – mówi dr Edyta Engländer, ekspert marki True™ men skin care.

Na co zwrócić uwagę w męskiej kosmetyczce?

Bogactwo aktywnych substancji w męskich kosmetykach sprawia, że warto czasem nie tylko zainteresować się kosmetyczką partnera, ale też sprawdzić dostępne w sklepach produkty dla panów. Które preparaty z męskiej półki mogą zwracać uwagę? Z pewnością są to kremy do twarzy i pod oczy – szczególnie te o działaniu nawilżającym oraz anti-aging. Krzywdy kobiecej skórze nie zrobią też męskie szampony do włosów czy żele pod prysznic, ale zazwyczaj to produkty o dość mocnych nutach zapachowych, dlatego lepiej sięgaj po nie tylko w kryzysowych sytuacjach. Posiadaczki cery wrażliwej lub suchej powinny jednak zrezygnować z żeli do mycia twarzy przeznaczonych dla mężczyzn. Ich skóra z reguły wydziela więcej sebum, co mają ograniczać kosmetyki oczyszczające – w rezultacie delikatny naskórek może zostać przesuszony.

Dobrej jakości kosmetyków można używać bez względu na płeć. Zarówno sporadyczne, jak i regularne, podbieranie produktów dla mężczyzn przez kobiety nie powinno odbić się negatywnie na stanie ich cery.

# Nowości kosmetyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi