3 produkty, które powinny znaleźć się w Twojej kosmetyczce

3 produkty, które powinny znaleźć się w Twojej kosmetyczce

Pielęgnacja skóry twarzy bez wątpienia jest jedną z najważniejszych czynności, o której żadna kobieta nie powinna zapominać. Zarówno poranna, jak i wieczorna rutyna pielęgnacyjna wykonywana regularnie i odpowiednimi kosmetykami jest w stanie poprawić kondycję naszej cery.

Stosując się do podstawowych reguł i wybierając produkty odpowiednie do typu naszej cery możemy sprawić, że zdrową i nieskazitelną cerą będziemy mogły cieszyć się przez lata. Większość z nas dobrze zdaje sobie sprawę jak ważnym elementem, zarówno rano jak i wieczorem, jest oczyszczanie skóry twarzy. Zawsze zaczynamy od płynu micelarnego lub mleczka do demakijażu, następnie dokładnie myjemy twarz przy pomocy żelu lub pianki oczyszczającej, a na końcu tonizujemy naszą cerę przywracając jej odpowiednie pH. Dopiero po tej trójfazowej czynności możemy przejść do nałożenia serum czy kremu. Na półkach sklepowych pojawiają się coraz to nowsze produkty i ich warianty, których producenci zapewniają nas zbawiennym oddziaływaniu na naszą skórę. Tak szeroki wachlarz dostępnych kosmetyków może sprawiać, że ciężko jest nam podjąć decyzję o tym czego rzeczywiście potrzebujemy w naszej kosmetyczce.

Krem pod oczy

Skóra pod oczami jest o wiele bardziej delikatna i cienka niż ma to miejsce w przypadku innych części naszej twarzy. Ponadto jest bardzo podatna na przesuszenie, na skutek czego to właśnie tu najczęściej pojawiają się pierwsze zmarszczki. Często borykamy się również z cieniami czy opuchlizną, czyli tak zwanymi workami pod oczami, co z jednej strony może być uwarunkowane genetycznie, jednak z drugiej może wynikać ze złej diety czy pielęgnacji. Odpowiedni dobór produktów stosowanych pod oczami jest więc bardzo ważnym elementem, o którym nie możemy zapominać jeśli chcemy utrzymać ją w jak najlepszej kondycji na długie lata. Decydując się na krem pod oczy zawsze sprawdzajmy jego skład, który powinien zawierać składniki nawilżające i odżywiające. Jeśli jesteś posiadaczką cieni pod oczami szukaj w nim również składników rozświetlających. Prawidłowa pielęgnacja zapewni Ci efekty, których sama się nie spodziewasz.

Krem na dzień i noc

Po dokładnym oczyszczeniu skóry twarzy i użyciu produktu tonizującego, możesz przystąpić do nałożenia kremu. W zależności czy robisz to rano czy wieczorem, skład i działanie produktu powinny lekko się od siebie różnić. Zacznijmy od kremów, które aplikujemy rano, a najczęściej zaraz po jego nałożeniu wykonujemy makijaż. Taki produkt powinien być więc lekki i sprawiać, że make’up utrzyma się przez długie godziny w jak najlepszym stanie. Krem, który stosujemy na noc może mieć już bardziej tłustą konsystencję, a jego działanie powinno mocno nawilżać i regenerować Twoją cerę. Niezależnie od typu skóry, którą posiadasz nie powinnaś pomijać tego kroku w swojej pielęgnacji. Nawet w przypadku cery tłustej, choć wydawałoby się, że nie jest to potrzebne, okazuje się, że rezygnując z odpowiedniego nawilżenia wystawiamy ją na jeszcze większe problemy.

Krem z filtrem SPF

Stosowanie kremu z filtrem zazwyczaj kojarzymy z okresem letnim, kiedy to wyjeżdżamy na upragnione wakacje, opalamy się na plaży i beztrosko wypoczywamy. Świadomość, że kremy te powinnyśmy stosować zawsze, niezależnie od pogody za oknem, z roku na rok wzrasta, jednak w dalszym ciągu nie każda z nas włączyła go na stałe do swojej porannej rutyny pielęgnacyjnej. Skóra naszej twarzy, o każdej porze roku, jest wystawiona na oddziaływanie promieni słonecznych, stąd też krem z filtrem UV jest tak bardzo ważny. Jeżeli chcemy cieszyć się piękną, jędrną i promienistą cerą długie lata to żadna poranna pielęgnacja nie powinna odbywać się bez stosowania ochrony przeciwsłonecznej. Ważne jest również to, żebyśmy nakładały odpowiednio dużą ilość produktu aby skutecznie chronić naszą cerę przed niepożądanymi skutkami, które może wyrządzić słońce. Stosujemy tu zasadę „dwóch palców”, czyli odmierzamy długość palca wskazującego i środkowego, a następnie aplikujemy na twarz.

materiał partnera
# Nowości kosmetyczne
 reklama