Konsumenci popierają działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
Konsumenci popierają działania na rzecz zrównoważonego rozwoju

Niemal 3/4 Polaków uważa, że firmy powinny wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju - wynika z raportu „Zrównoważony rozwój handlu i zachowania konsumenckie”. 82 proc. chce kupować produkty od firm, które rezygnują z niepotrzebnych opakowań, a 81 proc. od firm wykorzystującego materiały z recyklingu.

Jak wskazuje agencja badawcza Inquiry w badaniu do raportu, obecny od kilku lat zwrot w kierunku zwiększenia świadomości społecznej dotyczącej ochrony środowiska znajduje coraz wyraźniejsze odbicie w konsumenckich postawach Polaków. Już niemal trzy czwarte ankietowanych uważa, że firmy powinny wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju, szczególną uwagę przywiązując do miejsc odwiedzanych na co dzień, takich jak sklepy i sieci spożywcze - podała.
Z raportu wynika ponadto, że ankietowani deklarują także gotowość zmiany własnych nawyków zakupowych na rzecz bardziej ekologicznych zachowań. "Aż 82 proc. chce kupować produkty tych firm, które rezygnują z niepotrzebnych opakowań, a tylko procent mniej chętnie wybierze producenta wykorzystującego materiały z recyklingu. Jednocześnie wiedza na temat realnych zagrożeń wynikających z oddziaływania handlu na środowisko jest bardzo niska. Ta gałąź rynku znalazła się na ostatnim miejscu w zestawieniu najmniej ekologicznych branż – wskazało ją raptem 6 proc. Polaków" - podano.

W ocenie prezes agencji badawczej Inquiry Agnieszki Górnickiej, wyniki badania pokazują, że opinie polskich konsumentów są bardzo spójne na poziomie deklaracji, natomiast nie zawsze idzie za tym chęć do podejmowania konkretnych działań. "Mimo wysokiej ogólnej świadomości zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem wiedza o tym, w jaki sposób poszczególne branże, w tym handel, wpływają na środowisko, jest bardzo niska" - wskazała.

Jak dodała, zdaniem Polaków, odpowiedzialność za budowanie świadomości społecznej w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz kształtowanie proekologicznych postaw jest mocno rozproszona. "Ankietowani wskazują, że największy edukacyjny ciężar powinien leżeć w zakresie Ministerstwa Klimatu i Ochrony Środowiska oraz rządu. Tymczasem tylko 16 proc. badanych uznaje prowadzone przez rząd działania za wiarygodne" - podała. Dodała, że z badania wynika, że największym zaufaniem w tym temacie cieszą się wśród Polaków przedstawiciele trzeciego sektora oraz Unia Europejska.

Badanie „Zrównoważony rozwój w handlu” zostało zrealizowane przez agencję Inquiry metodą CAWI na panelu YouGov na próbie 1037 dorosłych Polaków.
 

# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager