Czy profesjonalne marki kosmetyczne różnią się od drogeryjnych?
Czy profesjonalne marki kosmetyczne różnią się od drogeryjnych?

Wiele kobiet ma w swojej szafce łazienkowej zestaw ulubionych kosmetyków. Często są to produkty jednej marki, które najlepiej odpowiadają potrzebom cery użytkowniczek.

Co sprawia, że decydujemy się na określoną linię preparatów pielęgnacyjnych? Czy profesjonalne marki rzeczywiście różnią się od drogeryjnych i, jeśli tak, to czym? Odpowiadamy!

Gdzie można kupić profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji?

W popularnych drogeriach sieciowych klientki znajdą przede wszystkim uniwersalne produkty kosmetyczne o niskim stężeniu składników aktywnych. Preparaty należące do grupy kosmetyków profesjonalnych można kupić poprzez stronę producenta i w drogeriach internetowych oferujących produkty dla gabinetów kosmetycznych. Linie takich kosmetyków są zazwyczaj przeznaczone do stosowania przez posiadaczki cery o określonych potrzebach, np. kobiet o cerze naczynkowej, dojrzałej, przetłuszczającej się lub wrażliwej.
Kosmetyki profesjonalnych marek (Diego dalla Palma, RVB LAB, Feminae) znajdziesz na: https://skinmap.pl/marki

Czy wszystkie marki kosmetyków inwestują w badania?

Badania kosmetyków przed wprowadzeniem ich na rynek to zdecydowanie dobra praktyka, która zwiększa bezpieczeństwo stosowania preparatów i zaufanie do marki. Jednak nie wszyscy producenci korzystają z tej możliwości. Powodem takiego stanu rzeczy są koszty oraz czas. Zlecenie badań wymaga poniesienia ogromnych nakładów finansowych oraz opóźnia moment wprowadzenia produktów na rynek. Czasami firmy idą więc „na skróty” i nie poprzedzają premiery swoich kosmetyków zaawansowanymi badaniami laboratoryjnymi. Zanim produkt zostanie dopuszczony do obrotu, powinien przejść poniższy proces:

  1.     badania mikrobiologiczne,
  2.     badania laboratoryjne,
  3.     badania dermatologiczne,
  4.     badania aplikacyjne.

Marki produkujące kosmetyki profesjonalne do gabinetu wybierają kompleksowe badania, co pomaga im osiągnąć zamierzony efekt – dostarczane klientowi produkty są bezpieczne oraz skuteczne. Dlatego z niektórych linii kosmetyków mogą z powodzeniem korzystać nawet osoby o wrażliwej cerze i alergicy.

Jakich składników używają poszczególne marki?

Najlepsze kosmetyki charakteryzują się doskonałym składem opartym o związki pochodzenia roślinnego. Wyciągi z roślin używanych tradycyjnie do pielęgnacji, zdrowe oleje i minerały to sekret firm produkujących zaawansowane kremy do stosowania w domu i w gabinecie. Takie preparaty odznaczają się szybkim działaniem, dobrze się wchłaniają i pomagają kompleksowo zadbać o skórę. Zarówno zaawansowane produkty pielęgnacyjne, jak i kolorowe kosmetyki specjalistyczne mają w swoim składzie cenne związki, dzięki którym możesz uzyskać widoczne i trwałe efekty.

Na przykład, w produktach włoskiej marki FEMINAE znajdziesz składniki o sprawdzonym działaniu: kwas hialuronowy, witamina C, ceramidy i kolagen. Pomagają one zachować promienną i zdrową cerę. Włoskie kosmetyki profesjonalne do makijażu, takie jak RVB LAB Make Up mają w swoim składzie duże ilości jakościowego pigmentu. Są też wzbogacone w substancje pielęgnujące delikatną skórę twarzy. Dostępna paleta kolorów i ogromny wybór produktów umożliwia wykonanie trwałego, delikatnego makijażu na każdą okazję.

Stosunek jakości do ceny

Na jakość profesjonalnych marek składają się takie czynniki, jak odpowiedni dobór i stężenie składników aktywnych, wysoka specjalizacja preparatów oraz badania przed dopuszczeniem na rynek. Wszystko to wpływa na ich cenę. Dlatego istotnym czynnikiem różniącym kosmetyki profesjonalne od drogeryjnych jest czynnik ekonomiczny. Warto przy tym zauważyć, że produkty gabinetowe charakteryzują się dobrą wydajnością i konsystencją. Dzięki temu np. jedno opakowanie kremu do twarzy wystarcza na dłuższy okres stosowania.

Różnice pomiędzy markami profesjonalnych kosmetyków do twarzy i makijażu a drogeryjnymi produktami wynikają przede wszystkim z obranej strategii marketingowej. Marki spotykane w gabinetach kosmetycznych, czyli np. Diego dalla Palma, DermoCare, Resibo czy Collistar stawiają na jakość i bezpieczeństwo, podczas gdy marki drogeryjne kładą nacisk na skuteczny marketing, który ma na celu zmaksymalizowanie zysków.

współpraca

# Nowości kosmetyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager