Zalando to wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa. Asortyment kosmetyków pielęgnacyjnych dla kobiet i mężczyzn sprzedawanych w Polsce i w Austrii będzie obsługiwany z centrum logistycznego w Erfurcie w Niemczech.
Oferta “Beauty dla kobiet” została wprowadzona na rynek niemiecki latem tego roku. Teraz Zalando poszerza sprzedaż kosmetyków o produkty pielęgnacyjne dla mężczyzn. Asortyment “Beauty for Men” obejmie aż 1,5 tys. artykułów 25 marek, do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Produkty będą dostępne również stacjonarnie, w tzw. „Beauty Station” w Berlinie, gdzie klienci mają możliwość przetestowania produktów oraz skorzystania z porad specjalistów kosmetycznych.
Zwiększony asortyment kosmetyczny pozwoli konsumentom na skomplementowanie pełnej stylizacji, w oparciu o spersonalizowane porady na platformie. Poprzez te działania Zalando realizuje swoją misję bycia europejskim prekursorem w dziedzinie mody i artykułów lifestyle’owych oraz spełnia obietnicę tworzenia platformy zakupowej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Bardzo cieszymy się z wprowadzenia oferty "Beauty dla kobiet" w Niemczech tego lata. Udostępniając około 7 tys. produktów ponad 150 popularnych marek kosmetycznych, stworzyliśmy silną i rozbudowaną ofertę. Nasze pierwsze dane wskazują, że 70 procent naszych klientów podczas zakupów z segmentu Beauty kupuje również odzież, co potwierdza naszą strategię opartą o model cross-selling. Z tego powodu uznaliśmy, że to właściwy moment na poszerzenie kategorii Beauty o produkty dla mężczyzn oraz wprowadzenie do sprzedaży kosmetyków w Polsce i Austrii
- mówi Claudia Reth, wiceprezes kategorii Specialities w Zalando.