Głos w sprawie zabrał także producent. Na social mediach marki Ingrid Cosmetics czytamy: "Skandaliczne zachowania, o których aktualnie jest bardzo głośno w sieci, są dla nas bulwersujące i zaskakujące. Nie popieramy zachowań krzywdzących w jakikolwiek sposób - zarówno fizyczny, jak i psychiczny". W oświadczeniu firma dodała także, że ostatnia kolekcja promowana przez influencerów pojawiła się w sprzedaży w grudniu ub.r.
Ambasadorkami kosmetyków były członkinie Team X, m. in. Agata „Fagata” Fąk i Natalia „Natsu” Karczmarczyk. Część internautów już wcześniej krytykowała te współprace, odwołując się do kontrowersyjnych treści na ich kontach czy żenujących aktywności w realu. Trzeba jednak zaznaczyć, że Pandora Gate nie dotyczy dziewczyn z Teamu X, ale kładzie się cieniem na całej grupie, w której osoby wskazane w materiałach, jakie opublikowali Wardęga i Konopskyy, miały dopuszczać się karygodnych zachowań w kontaktach z nieletnimi fankami.
Internetowe śledztwo Sylwestra Wardęgi pogrążyło "Stuu" Burtona, założyciela Teamu X. "Stuu" miał w przeszłości kontaktować się z nieletnimi dziewczynami i pisać do nich wiadomości z podtekstem seksualnym. Potem dochodziły kolejne nazwiska i kolejne patologiczne zachowania "gwiazd sieci". Gdy o sprawie zrobiło się głośno, tematem zajęły się organy ścigania. W materiałach Pandora Gate jeden z demaskatorów patoinfluencerów - Konopskyy - zwrócił uwagę, że grupa Team X publikowała materiały, które - choć były kierowane do dzieci i młodzieży - zawierały zdecydowanie nieodpowiednie i często wulgarne treści.
Kryzys wizerunkowy Teamu X zaciążył więc także na markach i firmach, które sprzedawały produkty sygnowane logo tej ekipy. Teraz produkty te znikają z półek, podobnie jak znikają z sieci najbardziej kontrowersyjne treści, jakie Team X wyprodukował w swojej internetowej działalności.
Na pewno powinien być to dla biznesu moment zwrotny w poważnym zastanawieniu się nad tym, z kim marki chcą nawiązywać współprace i na jakie wartości stawiają? Czy ma liczyć się tylko zasięg czy także content publikowanych przez influencerów treści?