LCA 2021: Proudly Supporting Women – Resibo
LCA 2021: Proudly Supporting Women – Resibo

Polskie marki coraz częściej nie boją się mówić o własnych wartościach. Angażują się społecznie, zabierają głos w niełatwych sprawach, myślą o przyszłych pokoleniach.

Dzisiejsi konsumenci wybierają bowiem produkty nie tylko ze względu na ich jakość, skuteczność czy dobre opinie. Liczą się też idee i zasady, jakimi kieruje się firma.

W imię zasad

Ambitna kosmetyczna młodzież kształtuje świadomą konsumpcję, prowadzi edukację ekologiczną i aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Te firmy wiedzą, że tworzą ze swoimi konsumentkami pewną wspólnotę. Mówią więc językiem współczesnych kobiet (a nie marketingową nowomową). Wyrażają ich emocje: nadzieje, ambicje, przekonania, ale też niezgodę na różnego rodzaju dyktaty. Transparentną komunikację prowadzą poprzez social media, które są naturalną przestrzenią dyskursu. Na Instagramie czy Facebooku marki, a właściwie ich twórcy (bo marka jest emanacją marki osobistej autora), mogą komentować pewne zjawiska, odpowiadać wprost na pytania konsumentów, wyjaśniać swoje podejście do różnych kwestii. Czy ma to znaczenie? Ma! Bo jeśli media społecznościowe będą jedynie przeglądem wypuszczanych nowości, to nie będzie tam życia. Prawdziwe życie to odnalezienie się w każdym aspekcie rzeczywistości, a nie tylko działania promo. Wizerunek marki tworzy coś więcej niż jej produkty.

Firma zamiast mieszkania

Resibo jest jednym z takich brandów. To marka wysokiej jakości wegańskich, naturalnych kosmetyków, bardzo lubiana i doceniana przez konsumentów (głównie jednak - jak to w sektorze kosmetycznym - konsumentki). Resibo przełamuje schematy i nie boi się zabierać swojego głosu w ważnych społecznie sprawach.

Właścicielami firmy jest małżeństwo – Ewelina i Piotr Betlej. Odważnie weszli w biznes kosmetyczny, inwestując w firmę pieniądze uzbierane wcześniej na mieszkanie. To pokazuje ich mocny charakter i wiarę w siebie, bo jak widać mimo całej konkurencyjności sektora, postawili na biznes, czując, że mają do zaproponowania coś ciekawego, co zachwyci i chwyci na rynku.

Ta marka to MY

Samo się jednak nic nie zadzieje. Ewelina i Piotr ciężko pracowali, rozwijając przedsiębiorstwo krok po kroku. Firma z niewielkiej Świdnicy niemal równolegle rozkręcała sprzedaż w Polsce i za granicą, zgodnie z maksymą #BornLocalGoGlobal. To też pokazuje ambicję i brak kompleksów jej założycieli – charakterystyczne dla młodych firm podejście, że szklany sufit można przebić.

Marka ma bardzo spójny, dobrze zbudowany wizerunek, który nie jest kopią żadnego innego brandu. Jest w niej dużo samej założycielki. Od jej wysokiego poczucia estetyki po ukrycie nazwiska w nazwie. Ewelina miała słuszne odczucie, że w segmencie kosmetyków naturalnych jest wiele marek z przedrostkami bio, eco, organic, co może powodować w głowach konsumenta galimatias i przemieszanie. Chciała, by jej marka wyróżniała się oryginalną nazwą i intrygowała. Resibo oznacza w języku filipińskim Kwit, a tak brzmi panieńskie nazwisko właścicielki firmy.

Nasz świat, nasze wartości

Spójny wizerunek marki widać także w jej kampaniach reklamowych. Każda zresztą jest okazją, by powiedzieć coś więcej o współczesnych kobietach i świecie, w którym żyjemy. „Modern Nature is Calling” (2019) odwoływała się do silnej potrzeby bliskości z naturą, która w obliczu zmian klimatycznych, nabiera zupełnie nowego znaczenia. Silna, świadoma swego piękna kobieta, robiąca pierwszy krok w stronę natury, to nie tylko metafora dzisiejszego świata, ale historia marki. Właśnie taką narracją firma przybliżała konsumentom swoje wartości i wizję. W kampanii #LoveYourSkin (2021) marka promowała wygląd normalnej, naturalnej skóry i powtarzała, że to, jak wyglądamy, nie powinno wpływać na samoocenę, a za wzmacnianie poczucia własnej wartości nie powinien odpowiadać jedynie obraz, jaki widzimy w lustrze.

W rozmowie z naszym portalem Ewelina Kwit-Betlej mówiła: - Współczesnym konsumentkom nie wystarczają tylko skuteczne produkty. Liczy się dla nich też misja i wartości firmy, która produkuje ich ulubione kosmetyki. Wybierają marki tworzące w duchu eko i less waste. Muszę też wspomnieć o zmianie kanonu kobiecego piękna i miłości do swojego ciała. Dzisiaj, my kobiety, wiemy, że prawdziwe piękno jest w środku, a każda z nas jest wyjątkowa i wartościowa. Tu rzeczywiście również Resibo robi dobrą robotę. Na zdjęciach promocyjnych marki widać różnorodność i odejście od jednego, sztucznego i przefiltowanego kanonu piękna. Jest za to dużo naturalnego uśmiechu i pozytywnych wibracji.

Piękne akcje

Firma mówi wyraźnie i głośno. Nie bała się wyrazić swojego poparcia dla Strajku Kobiet, kiedy minionej jesieni dziewczyny wyszły na ulice protestować przeciw radykalnie zaostrzonej ustawie antyaborcyjnej. Marka wyraźnie wypowiedziała się za prawem kobiety do wyboru, a nie narzucaniu jej ustawowego heroizmu i cierpienia.

Temat praw kobiet jest szczególnie ważny dla ekipy Resibo. Firma została partnerem premiery głośnego filmu "Gorący temat". To amerykański dramat z 2019 roku w reżyserii Jaya Roacha, nominowany m.in. do trzech Oscarów. W rolach głównych wystąpiły charyzmatyczne aktorki, znane również z osobistego zaangażowania w tematy społeczne: Charlize Theron, Nicole Kidman i Margot Robbie. Film jest oparty na relacjach kobiet z Fox News, które postanowiły ujawnić molestowanie seksualne.

W marcu tego roku Resibo realizowała akcję #siostrzeństwo. Marka wypuściła specjalną przypinkę na znak kobiecej solidarności. Przypinka “Siostrzeństwo” dodawana była automatycznie do zakupów o określonej kwocie. Można ją było również zakupić osobno na stronie, a wtedy 5 zł ze sprzedaży samego pina firma przekazywała na konto fundacji Kosmos dla Dziewczynek, której celem jest wzmacnianie dziewczynek i tworzenie środowiska wolnego od ograniczających je stereotypów. - Troska o kobiety to dla nas nie tylko tworzenie kosmetyków. Wierzymy w kobiecą solidarność, którą chcemy pielęgnować i wspierać. Stworzyliśmy pin, który symbolizuje jedność, szacunek do odmienności i walkę o świat, w którym mówimy jednym głosem – tak skomentowała akcję Ewelina. I ten komentarz wyraża tak naprawdę postawę Resibo całościowo. To marka, która szanuje kobiety. Nie traktuje ich instrumentalnie – tylko jako swoich klientek, ale tworzy z nimi wspólnotę przekonań i postaw. Przestrzeń kobiecej solidarności i wzajemnego wsparcia.

Bardzo doceniamy, że #girlspower #sisterhood #womensolidarity nie są w Resibo pustymi deklaracjami. Firma od początku jasno pokazuje, że kwestie społeczne są dla niej istotne. Nie ma w tym kalkulowania, wstrzymywania się od jednoznacznych deklaracji, grania na przeczekanie. W ten sposób marka udowadnia, że jest w tym wszystkim szczera, a jej zaangażowanie wynika z wartości, na których zbudowana jest firma. Firma chętnie angażuje się w wiele akcji charytatywnych, lokalnych i ogólnopolskich, bo Ewelina i Piotr wierzą, że tylko razem naprawdę możemy zmieniać świat i czyjeś życie na lepsze.

Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager