Maria Sarah Kowalczyk: wiele kosmetyków naprawdę chwyciło mnie za serce
Maria Sarah Kowalczyk: wiele kosmetyków naprawdę chwyciło mnie za serce

Maria Sarah Kowalczyk, jurorka Love Cosmetics Awards, @nostressbeauty:

Tegoroczna edycja konkursu zaskoczyła mnie kolejny raz mnogością produktów i marek kosmetycznych, których wcześniej nie znałam. Prym wiodą wśród nich polskie firmy, których rozwój nie polega tylko na podążaniu za światowymi trendami w składach i opakowaniach, ale jest też dużo naszych, autorskich pomysłów.

Pełnym zachwytem okazały się dla mnie marki związane z pielęgnacją ciała, spa i wellness, który ostatnio dla mnie, w czasach pandemii oznacza także wellbeing. Sole do kąpieli Yestetics, Marie Brocart czy Melli Care są luksusem, który powinien być obowiązkowym polskim towarem eksportowym na świecie. Sól do kąpieli Yestetics z płatkami róż i złocistym brokatem, o obłędnym zapachu pomarańczy i wanilii zamienia się w przepiękny wieczorny rytuał relaksacyjny. Peeling Marie Brocart czy suchy olejek z brokatem do ciała, konkurować mogą z najbardziej selektywnymi produktami pielęgnacyjnymi z górnej półki. Skóra jest po nich gładka, jedwabista, pachnąca i przepięknie mieni się dzięki zawartości błyszczących drobinek. A sól i peeling do kąpieli Melli Care z płatkami peonii genialnie zmiękcza skórę i sprawia, że kąpiel staje się bajkowa. Warto leżąc w wannie zapalić też świecę gruszkowo-imbirową Melli Care. W jej oparach i w płatkach peonii czuję się jak w spa.

Zachwyciły mnie też peelingi Lovish. Jak i same opakowania tych kosmetyków. Re-fill, z ekologicznych komponentów. Sól Zen Lavender jest zjawiskowa, produkt wygląda i pachnie jak z najbardziej luksusowego spa.

Zakochałam się w szamponach i maskach Biovax L’Biotica, ale przyznaję, że stało się to zanim rozpoczęła się edycja konkursu, bo testowałam je na swoim blogu. Rewelacja do włosów i znów – produkt konkurencyjny dla tych zagranicznych.

Z marek pielęgnacyjnych jestem zachwycona BasicLab. Każdy z produktów jest tak wysmakowany składem i działaniem, że spokojnie mógłby kosztować dwa razy tyle i cieszyć się popularnością. Wspaniałe, skuteczne, bez zbędnych dodatków. Polskie The Ordinary.

Yoskine, zwłaszcza ampułki Imperial moim zdaniem zasługują na miano kultowych. Wygładzają zmarszczki i napinają skórę jak botoks. Niesamowity produkt, którym powinniśmy się chwalić. A z pewnością nagrodzić.

Z marek zagranicznych najbardziej zachwyciła mnie Ole HenriksenAntipodes (akurat obie z perfumerii Sephora). Banana Face Primer to według mnie hit hitów. Krem rozświetlający, który jednocześnie jest serum. Można go dodawać i pod podkład i mieszać razem z nim, a nawet aplikować na same szczyty kości policzkowych. Rozświetla skórę tuszując wszelkie nierówności w kolorycie. A krem Antipodes z miodem manuka łagodzi wszelkie podrażnienia, odżywia, napina, a przy tym nie przeciąża skóry. Zachwyca mnie także maska na noc Soin Anti-stress Eisenberg. Łagodzi zaczerwienienia, ratuje skórę po peelingach dermatologicznych. Wspaniała. Genialne jest też serum z witaminą C Jan Marini.

Z makijażu najbardziej zaskoczyła mnie szminka Bourjois Rouge Velvet Ink. Napigmentowana jak najlepsze pomadki profesjonalne, z trwałością kilkugodzinną. W pięknych kolorach. Moja naj. Spodobały mi się też produkty Feerie Celeste. I nie wiem czy to bardziej nie jest zachwyt bajeczną oprawą niż ich działaniem?

Zapachy Love’n’Hate to moje tegoroczne odkrycie. Nietuzinkowe, niszowe, wyjątkowo piękne. Świetny koncept unisex - nie mają płci jak najlepsze perfumy z niszowych perfumerii.

W tym roku zgłosiło się też znacznie więcej marek produkujących kosmetyki dla mężczyzn. Zew for men jest świetny. Bardzo spodobała nam się też marka Monolit. I ze względu na oprawę i zapachy i działanie dedykowane męskiej skórze.

Dzieciaki pokochały kule do kąpieli marki Full Mellow (piękne kolory wody, radość z musującej kąpieli, super zapachy, a zero podrażnień skóry) oraz całą linię Farmona Herbal Care dla dzieci. Szampon, który nie szczypie w oczy – po ponad 9 latach prób i błędów okazuje się, że istnieje. W dodatku pięknie pachnie, nie uczula moich małych atopików i ma kolorowe opakowanie ze zwierzakami.

Doskonałe okazały się kapsułki do prania Eco Mill, co dla mnie i mojej rodziny alergików uzależnionych od Jelp było dużym zaskoczeniem! Wspaniała jest linia BeSymbio #myjemy roślinami. Wygląda pięknie, pachnie super i świetnie czyści dom, a przy tym jest eko.

Oczywiście kilka rzeczy też mnie zezłościło. Wysyłanie przez niektóre firmy 15-20 produktów w iluś wersjach zapachowych: a to z truskawką, a to z maliną czy wanilią. Nie podoba mi się, że marki nie potrafią same wyselekcjonować tego, co naprawdę najbardziej zasługuje na uwagę. Kolejną kwestią na „nie” jest też ślepe uleganie trendom. Bakuchiol powtarzał się w tym roku jak refren. Zbyt często było wręcz zbyt podobnie. W przyszłym roku takim top składnikiem może okazać się niacynamid, bo już coś się święci;)   

Ale patrząc na rzeczy zachwycające, w kontrze do tych denerwujących, zdecydowanie przeważają te pierwsze. Masa produktów mnie zaskoczyła w bardzo pozytywny sposób. Powstają piękne, ekologiczne opakowania, bardzo przyjemne dla skóry kosmetyki, genialne składy i formulacje, fajne założenia, nowoczesny sposób myślenia (re-fille, recykling, less waste).

To czysta przyjemność być jurorką takiego plebiscytu i móc wygłaszać swoje opinie. I właściwie mogłabym nie kończyć opisu rzeczy, które mi się podobały, ale te wymienione najbardziej chwyciły mnie w tym roku za serce.

 

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager