LCA oczami jurorów - jakie trendy wyłowiła Jagoda Prętnicka-Markiewicz i które marki stały się jej w tym roku bliskie?

LCA oczami jurorów - jakie trendy wyłowiła Jagoda Prętnicka-Markiewicz i które marki stały się jej w tym roku bliskie?

Idea LCA opiera się na poszukiwaniu jakości, wiarygodności i niezależności w ofercie branży kosmetycznej.

W tym roku nie zabrakło zgłoszeń w pełni realizujących konkursowego ducha, co fenomenalnie świadczy o polskim rynku beauty. Kolejny rok w jury przyniósł mi nie tylko odkrycie nowych produktów, ale także poznanie niezwykłych historii oraz twórców. 

Ponad połowa respondentów w cyklicznym raporcie FAIR TRADE CONSUMER INSIGHTS z 2021 zmieniła swoje wybory zakupowe, sięgając po marki i usługi, które według nich mają wpływ na zmiany społeczne i środowiskowe, a nawet polityczne. Etyka staje się coraz ważniejszym aspektem naszych zakupów, zwłaszcza w branży beauty. Tym większe wrażenie zrobiły na mnie propozycje od marek takich jak Resibo, OVIUM czy Say hi. Jednocześnie z pewnym smutkiem, ale i zrozumieniem przyjęłam wycofanie z Polski propozycji zgłoszonych przez Natura Siberica

Składam pokłon produktom marki Szmaragdowe Żuki (zwłaszcza za olejek do masażu intymnego i olejek do pielęgnacji intymnej), Facelle (zgłoszone w tegorocznej edycji naturalne gąbki menstruacyjne) i Hagi (cykloczułe kremy), za niezwykłą jakość w promowaniu autentycznej kobiecości, a przede wszystkim odwagę wyróżnienia się. W kraju, w którym nawet publiczne karmienie piersią budzi obawy kobiet, wprowadzenie na półki sklepowe produktów poprawiających elastyczność, jędrność i nawilżenie narządów intymnych, staje się zuchwałym manifestem feminizmu.

Wraz ze wzrostem „skinimalizmu” zaczęliśmy przyjmować intuicyjne podejście do używania kosmetyków w oparciu o potrzeby własnej skóry, marki pielęgnacyjne stawiają coraz częściej w swojej ofercie na jakość, a nie ilość. W mojej ocenie cudownie naprzeciw tym potrzebom konsumenckim wychodzi Bless Me, Berkovicz, Iossi, LOST WITH BOTANICALS oraz Kire Skin. Wszystkie wspomniane w swojej prostocie kryją konsekwencje, ciekawą historię i fantastyczne składy. Czyli wszystko czego szukam w kosmetykach zawodowo i konsumencko.

Wyniki Google Trend dla „mikrobiomowej pielęgnacji skóry”, wzrosła o ponad 5000% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Nie bez znaczenia dla tego przyrostu jest pojawienie się na rynku nowych produktów do pielęgnacji skóry obejmujących dodatki pre- i probiotyczne, które to mają na celu przywrócenie optymalnej flory bakteryjnej i stymulowanie jej odnowy. Przetestowanie innowacyjnej serii kosmetyków probiotycznych do pielęgnacji skóry twarzy od Be’live okazało się strzałem w dziesiątkę. Marka Alkemie także stworzyła linię Microbiome bazującą na probiotykach. Z przyjemnością będę obserwować nowe zastosowania synbiotyków w produktach kosmetycznych. 

58% Polaków odkryło w minionym roku nowe produkty za sprawą social media. Nic dziwnego skoro czas przed ekranem w ciągu dwóch lat wzrósł średnio o 30%. Udanie z potencjału tych danych czerpią marki takie jak Stara Mydlarnia, Hebe czy Easy (rollery do twarzy). Jednocześnie wyretuszowany perfekcjonizm stał się nudny i pozbawiony tajemnicy. Za pomysły na odfiltrowanie naszego życia i wyjście z glamu na rzecz autentyczności moje uznanie zyskały Organique, ponownie Bless MeGlov

Marki Matis, NuSkin, Zo Skin Health, Purederm, Eisenberg czy Collistar pozwoliły jurorom poczuć się jakby luksusowo! Mimo, że jako społeczeństwo staramy się hamować konsumpcjonizm, to w skuteczność tych kosmetyków i urządzeń warto zainwestować. 

I last but not least - Zew for Men :-) - za całokształt… ale balsam do psich łapek skradł moje serce!

Dziękuję za tegoroczne zgłoszenia konkursowe! Nie sposób wymienić wszystkich, a lista oryginalnych konceptów, które zrobiły na mnie wrażenie, jest dużo dłuższa.

Jagoda Prętnicka jest analityczką social mediów, ekspertką do spraw wizerunku w sieci i nowych technologii.
# LOVE COSMETICS AWARDS
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi