LCA 2022 oczami jurorów: Anna Orłowska - konkurencyjny rynek wymaga naprawdę dobrych pomysłów i konsekwencji w pracy nad marką

LCA 2022 oczami jurorów: Anna Orłowska - konkurencyjny rynek wymaga naprawdę dobrych pomysłów i konsekwencji w pracy nad marką

Z roku na rok jestem super pozytywnie zaskoczona, że coraz więcej kosmetyków jest tak ciekawych, tak interesujących, tak nowoczesnych i tak zdrowych.

To głównie grupa kosmetyków naturalnych, pozbawionych substancji chemicznych, których tam nie powinno być. To krzepiące, że dzięki kosmetykom możemy starzeć się z coraz większą godnością i bez skutków ubocznych.

Cieszę się, że mieliśmy tak dużo produktów w konkursie, co oczywiście wymagało od nas zaangażowania i czasu do ich rzetelnego ocenienia. Zachęcam wszystkie firmy do udziału w kolejnych edycjach. Półki drogeryjne nie przekażą wszystkiego, co mogą przekazać specjaliści z branży. A w naszym Love Cosmetics Awards mamy naprawdę grupę profesjonalistów, którzy znają się na rzeczy. Wyławiamy kosmetyczne brylanty, nagradzamy i mam nadzieję, że każda wiarygodna nagroda wspiera je potem sprzedażowo. Konsumenci naprawdę ufają ekspertom!

Mam nadzieję, że nikogo wybitnego nie pominęliśmy w naszych wynikach – wśród laureatów i firm wyróżnionych. A jeśli komuś zabrakło do statuetki odrobinę szczęścia tym razem, zapraszam do kolejnej edycji. Tym bardziej, że łatwiej ocenia się produkty, znając już nieco markę i przekonując się, że brand ten ma naprawdę coś dobrego do zaproponowania i fajnie się rozwija. Być może zawsze warto mocniej zastanowić się nad wyborem kategorii? Czasem miałam wrażenie, że startując w innej, dany produkt miałby większe szanse… To jednak zawsze w konkursie jest elementem pewnej zagadki, na jak dużą konkurencję trafi się w swojej dziedzinie. Z moich subiektywnych ocen chciałabym wyróżnić marki: Yonelle, Paese, Szmaragdowe Żuki, Monat, Vita Liberata, Affect Cosmetics, Laboratorium Kosmetyczne Joanna, Clochee, Creamy i Stara Mydlarnia.

Konkursowe oczekiwania na przyszłość? Jestem makeup artist od 30 lat. Mam nadzieję, że będzie jeszcze więcej polskich kosmetyków kolorowych w superjakości. Wierzę, że tak jak podbijamy świat kosmetyką białą, tak mamy szansę pokazać się z prawdziwą polską fantazją w makijażu. Zapraszam serdecznie wszystkie odważne, kolorowe marki. Naprawdę chcę was testować, poznawać, oceniać, polecać i nagradzać! Makijaż to coś osobistego, dla kobiety w każdym wieku, nie tylko młodych dziewczyn. Pamiętajcie makijaż jest dla nas wszystkich: od nastolatek, dwudziestolatek, trzydziestolatek, czterdziestolatek po kobiety pięćdziesięcioletnie, sześćdziesięcioletnie, siedemdziesięcioletnie i więcej. Tu naprawdę nie ma granicy! Warto, by producenci naprawdę starali się o świetne kosmetyki do makeupu dla pań po 50-tce – pamiętajcie, że te konsumentki za wysoką jakość są w stanie płacić więcej. Jestem w 100 proc. pewna, że polscy producenci są gotowi takie produkty stworzyć i wypromować. Chętnie w tym pomożemy!

Mieliśmy w tej edycji sporo beauty dodatków, ale wciąż czekam na więcej. Co mam tu na myśli? Produkty, które są wspomagają makijaż i pielęgnację, typu pędzle, masażery, urządzenia high tech do domowego użytku. Na świecie ten segment niesamowicie się rozrasta, u nas chyba wciąż raczkuje, co widać po dość skromnym udziale takich produktów na półkach sklepowych. Wizażyści często akcesoria kupują za granicą, bo u nas wciąż oferta jest dość ograniczona. Widzę w tym potencjał.

Jaka rynkowa tendencja ujawnia się w konkursie? Przez pryzmat LCA widzę, że jeśli modny jest jakiś składnik, to pojawia się on w wielu produktach wielu marek. I mamy wówczas całą falę, a to retinolu, a to bakuchiolu, a to kombuchy. Doceniam marki, które idą własną drogą, niekoniecznie ulegając masowym modom. Być może to podążanie na fali trendu ma uzasadnienie rynkowe, ale trochę niebezpiecznie upodabnia do siebie wiele kosmetyków.

To była prawdziwa przyjemność poznać Wasze #Love produkty. Widać, jak wiele serca wkładacie w rozwój swoich marek. Widać, że sektor jest bardzo dynamiczny i twórczy. Nie ustawajcie. Biegnijcie dalej. Bo tak konkurencyjny rynek wymaga od Was naprawdę dobrych pomysłów i konsekwencji w pracy nad marką. Na pewno mamy w Polsce dużo bardzo dobrych kosmetyków i to tylko cieszy. Nieustannie kibicuję branży!

Anna Orłowska jest wizażystką, charakteryzatorką, prezenterką telewizyjną. Pomagała wielu firmom w promocji kosmetyków makijażowych, a także ich opracowywaniu. Ceni oryginalne i spójne koncepty marek, które kreują nowy wymiar kosmetycznej superjakości. 
# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi