LCA 2021: Responsible Company - Sephora Polska

LCA 2021: Responsible Company - Sephora Polska

Świat się zmienia, zmieniają się konsumenci, szczególnie ci młodsi, reprezentujący pokolenie przyszłości. Coraz mocniej zastanawiamy się, jak nasze codzienne wybory mogą przyczyniać się do tego, by nie generować kolejnych odpadów i zniewelować - na tyle, na ile jest to możliwe - negatywny wpływu produkcji na środowisko naturalne.

Z całą mocą uświadamiamy sobie, że nie mamy przecież żadnej planety B. Dekady beztroskiego konsumpcjonizmu doprowadziło do sytuacji, że dziś żyjemy w epoce nadmiaru odpadów, nadmiaru eksploatacji: co zagroziło wielu żywym garunkom - i nam samym niestety... To jest jednak wciąż ten moment, kiedy dokonywać może się zmiana. Odpowiedzialność konsumentów, ale też odpowiedzialność producentów i detalistów muszą iść w parze, by ratować świat przed katastrofą ekologiczną.


Sephora stawia na odpowiedzialne piękno

Sephora i Sephora Collection zobowiązały się do wspierania bardziej odpowiedzialnego piękna, działań w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Od października 2020 r. na sephora.pl i w perfumeriach, pojawiły się specjalne oznaczenia ekozaangażowanych produktów. Klienci mogą też zwracać do recyklingu puste opakowania po kosmetykach zakupionych w Sephora, w punktach stacjonarnych sieci. 

Tego chcą konsumenci

Oczekiwania klientów, w zakresie składników naturalnego pochodzenia, potrzeby dbałości o zdrowie i ochronę środowiska naturalnego, systematycznie rosną. Niemal dla połowy dorosłych Polaków przy podejmowaniu decyzji o zakupie kosmetyków i produktów kosmetycznych ważne są kwestie związane z ekologią, takie jak opakowania podlegające recyklingowi (45%) i sposób produkcji przyjazny dla środowiska (48%) - wynika z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla Sephora Polska*. Sephora wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Makijaż, pielęgnacja, zapachy – w każdej z tych kategorii firma zobowiązuje się zrobić wszystko, co w jej mocy, aby sprostać potrzebom klientów.

* Badanie przeprowadzone dla Sephora Polska na panelu Ariadna w dniach od 29 sierpnia do 1 września 2020 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1040 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.

Odpowiedzialny koncept – dobry dla ciebie i dobry dla planety

Wraz z nowym projektem GOOD FOR, Sephora wprowadziła na sephora.pl i w swoich perfumeriach 4 zielone etykiety, którymi opatrzone są produkty spełniające ekologiczne kryteria. Dzięki tym symbolom, Sephora informuje i nawiguje swoich klientów poszukujących produktów „dobrych dla ciebie”, „dobrych dla planety” i „dobrych dla wegan”.
Wśród marek, dostępnych w Sephora, które otrzymały specjalne oznaczenia, klienci znaleźć mogą m.in. produkty Sephora Collection, REN, PAI, Wishful, MyClarins, KVD Vegan Beauty, TARTE, MILK, Respire, Inniesfree czy Drunk Elephant. Wśród produktów oznaczonych zielonym znakiem, klienci znajdą również takie propozycje jak: zapach Lancome Idole, Armani My Way, czy CK Everyone.

Recykling opakowań w perfumeriach Sephora

Od października 2020 roku klienci w Polsce mogą zwracać puste opakowania po produktach do pielęgnacji skóry, zapachach i makijażu zakupionych w perfumeriach Sephora. Firma, dzięki międzynarodowej współpracy z centrum recyklingu CEDRE, poddaje je odzyskowi surowców lub przetworzy na energię. - To dopiero początek naszych działań z obszaru zrównoważonego rozwoju wobec środowiska i bardziej odpowiedzialnego piękna, ale wiemy też, że każdy taki krok ma znaczenie dla naszej planety. Jesteśmy na etapie transformacji, ale nasze zobowiązanie jest bardzo konkretne. Ten obszar działań jest strategiczny dla naszej firmy i marki, dlatego będziemy go mocno rozwijać w kolejnych latach – mówi Małgorzata Dzięcielewska, dyrektor ds. marketingu Sephora Polska.

Odpowiedzialna marka – SEPHORA COLLECTION


Sephora Collection to marka wyjątkowo uważna w kwestii jakości rozwijanych produktów. Ponad 12 lat temu Sephora Collection zdecydowała się wyjść ponad obowiązujące międzynarodowe przepisy, wdrażając listę ponad 1400 dodatkowych składników, które marka wykluczyła lub ograniczyła w swoich formułach. Ta lista stała się jedną z najbardziej rygorystycznych w branży. Jest aktualizowana na podstawie zaleceń ekspertów i najnowszych odkryć naukowych. Szczególny nacisk marka kładzie na dobór surowców i planuje, by do 2025 roku wszystkie jej produkty były skomponowane bez użycia składników pochodzenia zwierzęcego. Wprowadzona w 2019 roku linia kosmetyków pielęgnacyjnych Good for skin.you.all. została stworzona z min. 90% składników pochodzenia naturalnego i bez składników odzwierzęcych.

Ekoprojektowanie opakowań

Opakowania produktów marki Sephora Collection rozwijane są w duchu zasady tzw. 4R: REDUCE, REUSE, RECYCLE, RETHINK. Marka stale rozwija swoje produkty, szukając sposobów na ich ekorozwój przy jednoczesnym zachowaniu  bezpieczeństwa stosowania produktów. Sephora Collection stara się, by wszystkie jej nowe opakowania były lżejsze i zużywały jak najmniej plastiku. Wszelkie tworzywa sztuczne na bazie ropy naftowej zostaną wyeliminowane do 2025 r. Najwyższy priorytet zostanie nadany użyciu plastiku pochodzącego z recyklingu lub pozyskiwanego z roślin. Dla przykładu, już dziś serum do twarzy butelkowane jest w 100% z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu, a opakowania produktów do pielęgnacji ust mają zmniejszoną ilość plastiku i aluminium. Zrezygnowano też z plastikowych osłonek stosowanych w opakowaniach masek w płachcie, aby zmniejszyć ilość plastiku o 20%. Pozwala to zaoszczędzić 32 tony CO2 rocznie! 

Zaangażowanie firmy na wszystkich poziomach biznesu

Inicjatywy Sephora wykraczają poza samo portfolio produktów. Wszystkie usługi Sephora wdrażają nowe praktyki, aby:

  • zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych podczas produkcji wyposażenia sklepów, materiałów marketingowych i materiałów szkoleniowych.
  • zmniejszyć wpływ na środowisko, głównie poprzez optymalizację łańcucha logistycznego.

Kilka dobrych przykładów 
Meble Sephora Collection są ekologiczne i wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu: 70% metalu pochodzi z recyklingu, a drewno pozyskiwane jest z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Nowy magazyn Sephora Collection jest jednym z przykładów tego, jak marka wdraża bardziej ekologiczny łańcuch logistyczny. Począwszy od budowy i eksploatacji po zużycie energii elektrycznej oraz gospodarkę odpadami, magazyn otrzymał ocenę Excellent za wysoką efektywność środowiskową (certyfikat HQE lub wysoka jakość środowiska). Ponad 90% sklepów Sephora na całym świecie jest wyposażonych w systemy oświetlenia LED, które znacznie zmniejszają zużycie energii. W 2013 roku Sephora zobowiązała się do obniżenia emisji CO2 generowanych przez swoje sklepy o 25% do 2020 roku. Firma przekroczyła ten cel w 2019 roku, nadal inwestując w energooszczędne rozwiązania. Sephora szczególny nacisk kładzie na wybór surowców, zwłaszcza wrażliwych składników, wymagając od dostawców certyfikatów trwałej jakości. Sephora współpracuje z wieloma dostawcami i firmami produkcyjnymi. Dlatego w ramach programu odpowiedzialnych zakupów, nawiązała współpracę z firmą Ecovadis w celu przeprowadzenia audytów CSR u swoich partnerów strategicznych. Zewnętrzni, niezależni audytorzy na zlecenie Sephora wykonują również rutynowe kontrole na miejscu we wszystkich zakładach produkcyjnych wrażliwych regionów. Inspekcje te stosują renomowane standardy w zakresie praktyk społecznych i środowiskowych. Wszyscy partnerzy Sephora zobowiązani są do przestrzegają kodeksu postępowania LVMH (grupy kapitałowej, do której należy Sephora) w zakresie odpowiedzialności społecznej, zwalczania korupcji i praktyk środowiskowych.

Doceniamy wszechstronność, spójność i konsekwencję programu realizowanego przez sieć perfumerii Sephora. Detalista udowadnia, że hasła ekologii i zrównoważonego rozwoju nie są tylko pustymi deklaracjami, ale realizuje je w każdym aspekcie biznesowej działalności. Wynika to z prawdziwego przekonania i zaangażowania firmy w kwestie odpowiedzialności społecznej biznesu i jest pożądanym wkładem branży beauty w promowanie dobrych praktyk i przyjaznych środowisku rozwiązań.

Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie

# LOVE COSMETICS AWARDS
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi