LCA 2020: Neo Nail – Social Media Love Brand
LCA 2020: Neo Nail – Social Media Love Brand

Znany analityk internetu Brian Solis mówi: „Media społecznościowe dotyczą socjologii i psychologii bardziej niż technologii”. To prawda: kluczem do sukcesu jest, by profil marki tworzył spójny przekaz bliski jej followersom.

Warto więc wychodzić z założenia, że fani to nie tyle nasi konsumenci, ale osoby, które mają podobny styl, podobne zainteresowania, podobne poczucie estetyki.

Okazuje się, że około 30% czasu, jaki spędzamy w sieci, zabiera nam przeglądanie social mediów. Staje się on powoli swoistym kosmosem: bez początku i bez końca. Podobnie jak wszechświat wciąż poszerza swoje nieskończone granice. Wyzwaniem jest więc, by w tej ilości publikowanych treści przyciągnąć uwagę odbiorców, wzbudzić ich reakcje i zaangażowanie.

Nie uda się to nigdy, jeśli przekaz dotyczyć będzie jedynie prezentowania kolejnej nowości w portfolio lub w mniej czy bardziej nachalny sposób nakłaniał do zakupów. W takim przypadku można liczyć co najwyżej na szybkie „odlajkowanie” i tracenie w zasięgach organicznych.

Czym więc wypełniać treść? Czymś sensownym i wartościowym z perspektywy odbiorcy.

Poradami, inspiracjami, dialogiem. Warto zawsze mieć na uwadze, że media społecznościowe to kontakt, dwustronna komunikacja, dzielenie się opiniami i wrażeniami (także negatywnymi, dlatego ważne, by wiedzieć, jak z krytyką się mierzyć).

To wspólnota złożona z pojedynczych atomów, a nie grupa, którą można dowolnie „zarządzać”. Budowanie relacji to długi proces, ale zyskują na nim marki, które są przyjaciółmi swoich klientów. Takie, które skracają dystans, wiedzą czym jest real time marketing, potrafią szybko reagować, bo czas w social mediach jest zawsze teraźniejszy. Tu nie ma powrotów do przeszłości;-)

W przypadku kosmetyków ważna jest również estetyka kanałów social mediowych. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów, dlatego musi być magnesem, który przyciągnie uwagę odbiorców.

O ile „domowe montaże” filmów czy kiepskie światło na zdjęciach można wybaczyć na prywatnym profilu użytkownika, to w przypadku marek, takie niedoróbki są nie do przyjęcia. Ma być autentycznie, ale też profesjonalnie. Piękne zdjęcia, wciągające filmy, kreatywne teksty (bez przynudzania) - to taki SOCIAL MUST

Blisko konsumentki

Producenci lakierów hybrydowych bardzo dobrze wykorzystują siłę internetu i social mediów. Przykładem świetnie prowadzonego profilu jest marka NeoNail.

Obecność w kanałach social media stanowi bardzo ważny aspekt działań marketingowych marki. Nic dziwnego. Duża część jej grupy docelowej to aktywne użytkowniczki mediów społecznościowych, więc bezpośredni kontakt z nimi pozwala na bieżąco analizować potrzeby tej grupy, a co za tym idzie, kształtować ofertę w sposób stricte dopasowany do potrzeb rynku. Feedback to świetne narzędzie dla producentów - trzeba tylko umieć z tego korzystać;-)

W kanałach social mediowych NeoNail pokazywane są nie tylko nowe produkty, ale przede wszystkim pojawia się dużo treści edukacyjnej, np. jak nakładać lakier hybrydowy czy jak go bezpiecznie zdejmować (hit w czasie pandemii!

Marka kreuje trendy i inspiruje. Prowadzi atrakcyjne konkursy, które zwiększają zaangażowanie konsumentek. Współpracuje z wybranymi influencerkami i celebrytkami. Siłę zasięgów wykorzystuje nie tylko na kampanie produktowe, ale również społeczne, np. "Zawsze bądź sobą", w której mierzy się z presją nieustannej krytyki wobec kobiet.

Z wyczuciem

Budowanie wizerunku przez media społecznościowe jest niezwykle ważne. Trzeba być uważnym, by nieprzemyślanym komentarzem albo dwuznacznym postem nie narazić marki na kryzys wizerunkowy lub utratę reputacji.

Liczby pokazują ogromne zasięgi marki i potwierdzają zaangażowanie jej fanek NeoNail. Społeczność zbudowana wokół marki NeoNail w social media to olbrzymia grupa aktywnych użytkowniczek, które z chęcią dzielą się wiedzą, inspiracjami i nowinkami z zakresu stylizacji paznokci.

Wyzwaniem i kluczem do sukcesu jest dziś mix kanałów, który pozwala na bezpośrednie dotarcie do fanek manicure hybrydowego oraz budowanie brand experience na wielu polach. W dłuższej perspektywie dobrze prowadzone profile mają przede wszystkim wpływ na pozytywny odbiór marki przez konsumentki i partnerów biznesowych, a to przekłada się na wymierne wzrosty sprzedaży.

Marka NeoNail w wiodących kanałach social mediów ma imponujące wyniki:

Instagram 339 tys. obserwatorów https://www.instagram.com/neonailpoland/?hl=pl 

Facebook  573 tys.  obserwatorów https://www.facebook.com/NeoNailPL/

YouTube 32,8 tys. subskrypcji  https://www.youtube.com/user/NeoNailProfessional

Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager