Rossmann i długo, długo nic...

Rossmann i długo, długo nic...

Biedronka (Jeronimo Martins Polska) to najpopularniejsza w Polsce sieć, jeśli chodzi o zakupy spożywcze. W kategorii dom i ogród pozycja numer należy do IKEA, a wśród drogerii niekwestionowanym liderem jest Rossmann - wynika z badania Listonic.

Przewaga Rossmanna (ponad 97 proc. głosów) w kategorii drogerii daleko w tyle zostawia należącą do Jeronimo Martins sieć Hebe (ponad 4 proc.) oraz Super-Pharm (niecałe 3 proc.).

Rok 2018 upłynął sieci Rossmann pod znakiem wielu promocji, o których kobiety wzajemnie informowały się na social mediach. Zwiększono asortyment dostępnych produktów spożywczych. Popularnością wśród klientów cieszą się produkty bio i organiczne (zarówno wśród kosmetyków, jak też żywności).

Sieć od lat wychodzi poza format stricte drogeryjny - w Rossmannie można zaopatrzyć się w zabawkę dla dziecka, odzież czy wino.

Do tego dla zabieganych jest dostępny sklep online i aplikacja mobilna, dzięki którym zrobienie zakupów trwa dużo szybciej i jest bardzo wygodne.

Dlatego ciężko będzie zdetronizować tego władcę, co jednak absolutnie nie przeszkadza konkurentowi, sieci Hebe, należącej do spółki Jeronimo Martins, rosnąć w siłę. Marka zyskała 0,73% w planowanych zakupach. W 2019 roku Hebe planuje również otwarcie sklepu internetowego, co w związku z mniejszą ilością drogerii w stosunku do Rossmanna może okazać się strzałem w dziesiątkę.

 
Metodologia badania opierała się na listach zakupowych Listonic, w których klienci wpisywali gdzie, planują zakupy. Więcej informacji na temat badania pod tym linkiem.
 
Być może zainteresuje Cię również:
Rossmann z nagrodą za ekspansję
Nie tylko cena - klienci lubią kupować w Rossmannie
 
# Newsy handel
 reklama