Przewaga Rossmanna (ponad 97 proc. głosów) w kategorii drogerii daleko w tyle zostawia należącą do Jeronimo Martins sieć Hebe (ponad 4 proc.) oraz Super-Pharm (niecałe 3 proc.).
Rok 2018 upłynął sieci Rossmann pod znakiem wielu promocji, o których kobiety wzajemnie informowały się na social mediach. Zwiększono asortyment dostępnych produktów spożywczych. Popularnością wśród klientów cieszą się produkty bio i organiczne (zarówno wśród kosmetyków, jak też żywności).
Sieć od lat wychodzi poza format stricte drogeryjny - w Rossmannie można zaopatrzyć się w zabawkę dla dziecka, odzież czy wino.
Do tego dla zabieganych jest dostępny sklep online i aplikacja mobilna, dzięki którym zrobienie zakupów trwa dużo szybciej i jest bardzo wygodne.
Dlatego ciężko będzie zdetronizować tego władcę, co jednak absolutnie nie przeszkadza konkurentowi, sieci Hebe, należącej do spółki Jeronimo Martins, rosnąć w siłę. Marka zyskała 0,73% w planowanych zakupach. W 2019 roku Hebe planuje również otwarcie sklepu internetowego, co w związku z mniejszą ilością drogerii w stosunku do Rossmanna może okazać się strzałem w dziesiątkę.