Za pośrednictwem SentiOne przeanalizowano osiem największych sieci drogeryjnych w Polsce. Pod lupę wzięliśmy Douglas, Drogerie Jasmin, Drogerie Natura, Hebe, Kontigo, Rossmann, Sephora oraz Super-Pharm. Analizie poddano okres 1/11/2018 - 31/10/2019.
Z badania wynika, że najpopularniejsze - najczęściej wspominane przez internautów - są sklepy marki Rossmann. W 54% wszystkich wzmianek o drogeriach, dotyczy właśnie niemieckiej sieciówki. Na podium znalazły się także (kolejno) Sephora 12.13% oraz Hebe 11.53%.
Monitoring internetu pozwala nam przyjrzeć się także emocjom towarzyszącym wypowiedziom. Te w kontekście dyskusji o drogeriach są najczęściej pozytywne. Największy odsetek dobrych opinii publikowanych na przełomie 2018 i 2019 roku, dotyczy Super-Pharm. Pozytywnych wzmianek nie brakuje też Drogeriom Jasmin oraz Kontigo.
Analiza treści jasno pokazuje, że o drogeriach w sieci dyskutują przede wszystkim kobiety. Najwięcej kobiet dyskutuje kolejno o Hebe, Sephorze oraz Kontigo. Ciekawostką jest, że w badanym okresie największy odsetek mężczyzn wspominał o drogeriach Douglas.
Dyskusje na temat drogerii są rozproszone. O Kontigo najczęściej dyskutuje się na Facebooku, zaś na Instagramie najczęściej wzmiankowana jest na Sephora. Douglas pojawia się często w źródłach video - zwłaszcza na You Tube. W kontekście wszystkich marek popularne są wciąż fora internetowe.