Nowe miejsce zakupów dla sklepów drogeryjnych - Novab2b.pl
Nowe miejsce zakupów dla sklepów drogeryjnych - Novab2b.pl

Platforma Handlowa NOVA (platforma typu marketplace) powstała z inicjatywy właścicieli sklepów oraz zaprzyjaźnionych dostawców, którzy chcąc rozwijać swój biznes przy jednoczesnej optymalizacji kosztów, postanowili stworzyć miejsce, gdzie zarówno sprzedający jak i kupujący mogą zaoszczędzić czas, pieniądze i czerpać satysfakcję ze współpracy.

Właścicielem Platformy Nova jest Grupa Nova Sp. z o.o. (dalej: Grupa Nova) zarejestrowana w październiku 2021. Platforma Nova znajduje się w domenie: www.novab2b.pl. Grupa Nova ma 23 udziałowców, z których 20 to jednocześnie właściciele łącznie 46 sklepów o charakterze chemiczno-drogeryjnym lub drogeryjno-perfumeryjnym.

Grupa Nova jest jednocześnie organizatorem programu partnerskiego Partner Nova, w ramach którego zaprasza do współpracy właścicieli sklepów, a w ramach benefitów wypłaca im prowizję wynikającą z umów centralnych negocjowanych przez Grupę Nova z dystrybutorami i producentami.

Jednym z udziałowców jest Stowarzyszenie Sklepów Nova zrzeszające obecnie około 150 sklepów. Łączna liczba sklepów w ramach Grupy Nova: uczestnicy programu Partner Nova + Stowarzyszenie Sklepów Nova + pozostałe sklepy zarejestrowane na platformie Nova to blisko 200 sklepów działających we wszystkich województwach Polski.

Na temat tego biznesu rozmawiamy z Mariuszem Szymanowskim, prezesem Grupy Nova

Rozumiem, że Platforma Nova to platforma B2B – zakupy mogą w niej robić wyłącznie sklepy/podmioty prowadzące działalność, a nie klienci detaliczni?

Tak, dostęp do Platformy Nova mają wyłącznie przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż detaliczną w swoich sklepach stacjonarnych, czyli jest to klasyczny model b2b. Nawet w nazwie domeny internetowej umieściliśmy ten zapis, aby nie pozostawiać żadnych wątpliwości w tym zakresie. Każdy rejestrujący przechodzi dość szczegółową weryfikację, gdyż jako administrator platformy musimy sprawdzić, czy w PKD rejestrującej się firmy jest sprzedaż detaliczna kosmetyków.

Z iloma firmami kosmetycznymi pracujecie w tej chwili?

Platforma Nova wystartowała w styczniu 2022 roku, więc minęło zaledwie 8 miesięcy W ofercie Platformy Nova jest już blisko 200 dostawców i producentów, których łączna oferta to ponad 80 tys. produktów. Spora część oferty produktowej występuje jednocześnie u kilku dostawców. Natomiast unikatowych ofert jest ponad 30 tysięcy.

Jako ciekawostkę dodam, że na tych ofertach, które występują u kilku sprzedawców, a jest ich około 50 tysięcy działa algorytm pomagający właścicielowi sklepu wybrać najniższe ceny poprzez tzw. optymalizator. Dzięki temu właściciel sklepu nie przeoczy okazji cenowych, a tym samym zaoszczędzi na kosztach zakupu towaru.  Dodatkowym udogodnieniem jest masowy import produktów do zamówienia, który w połączeniu z optymalizatorem pozwala zamówić np. 100 produktów w najniższych cenach w czasie nie dłuższym niż  1 minuta.

Jakie warunki stawiacie swoim dostawcom?

Grupa Nova stawia na zespołowość, również w zakresie budowania oferty. Każdy dostawca, który zostanie do nas skierowany z rekomendacją naszego sklepu, jest przez nas mile widziany i staramy się jak najszybciej aktywować ofertę takiego dostawcy na Platformie Nova. Z każdym dostawcą, z którym pozytywnie zakończyliśmy rozmowy, musimy przejść formalny etap, czyli podpisanie porozumienia handlowego oraz umowy związanej z przetwarzaniem danych osobowych. Poza tym na początkowym etapie jest trochę działań technicznych związanych z umieszczeniem oferty na Platformie Nova. Zazwyczaj cały proces trwa ok. 1 tygodnia.

Dla nowych, nikomu nie znanych marek, jest również miejsce na Platformie Nova. Oczywiście jesteśmy w takich sytuacjach trochę bardziej ostrożni, gdyż wiemy, co to znaczy wprowadzić i pracować w sklepach z nową marką. Mamy jednak świadomość, że branża kosmetyczna stoi na nowościach i nowościami jest napędzana, więc jesteśmy otwarci na nowe produkty i chętnie służymy wsparciem dla każdej nowej marki, aby w krótkim czasie trafiła ze swoim przekazem do sklepów. W tym miejscu chciałbym podkreślić, że ostateczną decyzję o wprowadzeniu produktu do sklepów podejmują właściciele sklepów, my natomiast możemy zadbać, aby każdy sklep, który odwiedza Platformę Nova dowiedział się o danej ofercie.

Warunki to również koszty. Każdy sprzedawca na Platformie Nova musi zarejestrować swoje konto. Aby to zrobić należy wybrać jeden z dostępnych planów taryfowych znajdujących się pod linkiem: https://novab2b.pl/companies-vendorplans/?aff_id=216 Zadbaliśmy o to, aby koszty wejścia na Platformę Nova były bardzo niskie - zważywszy na szeroki zasięg oddziaływania platformy. Zależy nam na tym, aby koszty związane z obecnością na Platformie Nova nie wpłynęły na wzrost cen oferowanych produktów. Liczymy na to, że dzięki relatywnie taniej alternatywie dotarcia z ofertą do sklepów jaką oferujemy w porównaniu z tradycyjnym modelem obsługi rynku - sprzedawca uatrakcyjni ofertę cenową skierowaną tym kanałem sprzedaży do sklepów. To klasyczne win-win, gdzie obie strony są zadowolone z wartości dodanej. Zarówno dystrybutor, który dociera do sklepów niemalże bez kosztów, jak również właściciel sklepu, który ma dostęp do atrakcyjnych cen w jednym miejscu.

Czy są jakieś warunki dla sklepów, które chciałby się zarejestrować na Platformie Nova?

Poza koniecznością prowadzenia sprzedaży detalicznej, którą weryfikujemy w PKD nie ma żadnych warunków wejścia. Nasza oferta jest dostępna dla każdego sklepu, który uzna, że może znaleźć na Platformie Nova coś dla siebie. Jeżeli sklep należy do jakieś sieci franczyzowej, to poza ofertą, którą ma w swojej głównej hurtowni, zapewne znajdzie u nas coś dla siebie, czego dotychczas musiał szukać na własną rękę.

Nie macie własnego magazynu, czyli wysyłka towaru leży po stronie sprzedawcy...

Nie mamy własnego magazynu, gdyż nie chcemy być kolejną hurtownią, która na bazie swoich klientów tworzy wewnętrzną grupę zakupową lub sieć franczyzową i stara się utrzymać jak najwyższą lojalność zakupową dla własnej hurtowni. Znamy bardzo dobrze oferty wszystkich dystrybutorów hurtowych i wiemy, że pomimo ich najszczerszych chęci nie są oni w stanie pokryć pełnego zapotrzebowania produktowego swoich klientów, nawet tych najbardziej lojalnych zakupowo. To oczywiście sprawia, że pomimo wsparcia głównej hurtowni właściciel sklepu i tak musi dalej angażować czas i pieniądze na samodzielne poszukiwanie dobrych ofert na produktach niedostępnych w hurtowni, co według naszego rozeznania może stanowić nawet 60% asortymentu sklepu.

Grupa Nova, w której niemal 100% udziału mają właściciele sklepów siłą rzeczy skupia się na zupełnie innych sprawach niż hurtownia, czy dystrybutor. My patrzymy na rozwój biznesu przez pryzmat potrzeb właściciela sklepu. Negocjujemy na rzecz sklepów centralne warunki handlowe, oferty cenowe, promocje - bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z własnym magazynem i całą logistyką z tym związaną. Naszą ambicją jest, aby 100% potrzeb sklepów w zakresie asortymentu było zaspokojone ofertą Platformy Nova, a z racji skali ilościowej jakość oferty była nieporównywalnie lepsza od tej negocjowanej indywidualnie przez właściciela sklepu.

Na Platformie Nova model realizacji zamówień jest bardzo prosty, złożone zamówienia trafiają prosto do sprzedawcy, czyli hurtowni lub dystrybutora i dalej są realizowane już przez danego sprzedawcę.

Co wyróżnia Platformę Nova na tle konkurencyjnych projektów?

Już prawie każdy dystrybutor ma swoją ofertę dostępną w Internecie, zapraszając klientów do swojego systemu sprzedaży b2b. Jednak, co jest dość oczywiste dystrybutor pokazuje sklepom tylko swoją ofertę. W naszym przypadku jest inaczej, gdyż na Platformie Nova w jednym miejscu dostępne są oferty wszystkich współpracujących z nami Dystrybutorów i Producentów. Wystarczy jeden login i jedno hasło, aby w jednym miejscu zobaczyć to, co trzeba by było oglądać przechodząc z jednego b2b do drugiego. Na Platformie Nova można te wszystkie oferty porównać ze sobą, wybierając dla siebie najlepszą ofertę. Dbamy o to, aby nikt z naszych kupujących nie przeoczył dobrej ceny. Nie wspominałem jeszcze o kolejnej ważnej sprawie, czyli o dostępności towarowej. Na Platformie Nova widać, u którego dystrybutora dany produkt jest dostępny, a jeżeli w danym momencie nie jest, to sklep może jednym kliknięciem zapisać się na powiadomienie, kiedy produkt będzie znów dostępny. To samo dotyczy niezwykle ważnej sprawy jaką jest cena zakupu. Na Platformie Nova można również jednym kliknięciem zapisać się na powiadomienie o obniżce ceny na dany produkt, co oznacza w praktyce, że jeżeli w danej chwili zmieni się cena na dany produkt, nasz zamawiający dostanie w kolejnej sekundzie wiadomość, że jego obserwowany produkt właśnie stał się tańszy. To daje ogromną przewagę nad innymi sklepami, które nie mają dostępu do tych udogodnień, gdyż jak wiemy, jeżeli atrakcyjny produkt pojawi się w dobrej cenie, to jego zapas szybko znika. Nasze sklepy będą jednymi z pierwszych, którzy o zmianie ceny i dostępności się dowiedzą. Dla wszystkich osób, dla których takie nowoczesne rozwiązania jak Platforma Nova stanowią wyzwanie i nie najlepiej się w tym odnajdują, uruchomiliśmy na platformie Biuro Obsługi Klienta online. Każdy, kto ma jakieś pytanie, może do nas napisać i otrzymać natychmiastową odpowiedź. Opracowujemy również Akademię Nova, która w ramach dostępnej bazy wiedzy pomoże Sprzedawcom i Kupującym poszukać odpowiedzi na zadane pytanie. Akademia jest w trakcie przygotowań, ale pierwsze materiały są już dostępne na Platformie Nova.

To tylko kilka takich oczywistych udogodnień, które potwierdzają nasze skupienie na potrzebach właścicieli sklepów. Jednakże dbanie o potrzeby sklepów nie wyklucza wsparcia dla dystrybutora, lub hurtowni, gdyż nie polega on na tym, że dajemy jednym odbierając drugim. Platforma Nova pozwala każdemu sprzedawcy podnieść skuteczność działania przy jednoczesnym obniżeniu kosztów dotarcia do naszych sklepów. Wszyscy wiedzą jak drogie jest w obecnej rzeczywistości dotarcie do sklepów tradycyjną metodą, czyli poprzez przedstawiciela handlowego, czy nawet call center. Wierzymy głęboko, że obrany przez nas kierunek wychodzi naprzeciw nieuniknionym zmianom, które z jednej strony poprzez rosnące koszty oraz z drugiej strony nowe technologie trwale zmieni reguły gry w rynku tradycyjnym.

Skąd pomysł na ten rodzaj biznesu?

Na początkowym etapie prac połączyliśmy nasze doświadczenia i chęć gry zespołowej. Jerzy Smoczyk, prezes Stowarzyszenia Sklepów Nova, zawsze chciał zrobić coś, co naprawdę pomoże sklepom w ich codziennych wyzwaniach. Moim marzeniem natomiast było zaprojektować taki model obsługi rynku tradycyjnego, który będzie wartością dodaną dla każdego uczestnika rynku, czyli (1) Producenta, który skutecznie i tanio dociera z ofertą do wybranych przez siebie sklepów, (2) Dystrybutora, który automatyzuje czynności min. związane z komunikacją ofert, zarządzaniem cennikami, zbieraniem zamówień pozwalając Przedstawicielowi Handlowemu stać się doradcą biznesowym dla swoich klientów, no i na koniec (3) Sklepu, który dzięki optymalizacji kosztowej całego modelu dystrybucji otrzyma ofertę handlową pozwalającą na podniesienie swojej atrakcyjności w oczach klientów jak również poprawienie generowanej marży.

Zaprosiliśmy do współpracy wielu właścicieli sklepów i w tym drzemie nasza skuteczność i rozumienie prawdziwych potrzeb sklepów. Niedawno dołączyła do nas Teresa Stachnio, która bardzo szybko dostrzegła w naszym biznesie prawdę i siłę. Przy jej wsparciu rozumiemy jeszcze więcej i mam nadzieję, że będziemy podejmować w przyszłości jeszcze trafniejsze decyzje. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych do zadawania pytań, do odwiedzenia naszej strony www.novab2b.pl.

# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager