To główne cele, jakie drogeria Ziko Dermo postawiła sobie w związku z wdrożeniem omnichannelowej platformy do zarządzania systemem lojalnościowym.
Projekt zrealizowała krakowska spółka Spartavity.
Ziko Dermo to punkty drogeryjne zajmujące się sprzedażą dermokosmetyków i doradztwem w zakresie holistycznej pielęgnacji. Na rynku wyróżniają się m.in. tym, że powierzają obsługę klienta profesjonalnym dermokonsultantkom. W ich ofercie znajdują się polskie i światowe marki. Aby w pełni wykorzystać swój potencjał sprzedażowy i celować z ofertą oraz poradami w konkretne potrzeby konsumentów, drogeria Ziko Dermo wprowadziła omnichannelowy program lojalnościowy, który daje możliwość tworzenia dokładnych baz danych, badania preferencji oraz personalizacji oferty.
- W Ziko Dermo każdego dnia robimy wszystko, by pomagać kobietom w dokonywaniu właściwych wyborów. Liczymy na to, że Ziko Klub i dobra komunikacja sprawią, że staniemy się im jeszcze bliżsi, a interakcje z nimi pozwolą nam tworzyć jeszcze lepszą ofertę – nie tylko produktową, ale też związaną z prowadzonymi przez nas akcjami prozdrowotnymi i promocyjnymi – mówi Magdalena Grabowska, dyrektor marketingu Drogerii Ziko Dermo.
Sparta Loyalty Platform, na bazie której zbudowany został system dla Ziko Dermo, pozwala nawiązywać trwałe relacje z klientkami i lojalizować zakupy kosmetyków. Dzięki zastosowanym w rozwiązaniu modułom analitycznym firma jest teraz w stanie zwiększyć częstotliwości i wielkości koszyka zakupowego, skłonić klientki do powtarzalności zakupów i dawania rekomendacji innym osobom.
- Rynek beauty jest bardzo konkurencyjny. To dlatego tak ważne są dane na temat klientów – precyzyjne, rzetelne i służące do efektywnej segmentacji oraz planowania działań promocyjnych – mówi Filip Zajdel, wiceprezes i business developer w Spartavity. – Bez nich nie da się dobrze targetować oferty i trafiać w upodobania wymagających konsumentów. A bez tego trudno zwiększać sprzedaż.
Ważnym elementem projektu jest aplikacja mobilna Ziko Klub, z której mogą korzystać użytkowniczki programu. W aplikacji znajdą między innymi najbliższą drogerię, przejrzą gazetki promocyjne, sprawdzą swoje rabaty i nagrody, a także przeczytają porady dotyczące dermokosmetyków, badań skóry oraz włosów i zdrowego stylu życia. Co istotne, w aplikacji dostępna jest także karta stałego klienta.
- Od początku zależało nam na zaproszeniu do programu jak największej liczby naszych klientek. Znając ich preferencje zakupowe, możemy jeszcze lepiej dostosować do rzeczywistych potrzeb zarówno ofertę produktową, jak i dodatkowe usługi doradcze – dodaje Magdalena Grabowska z Ziko Dermo. – Teraz udzielane porady i sprzedawane produkty dają profity obu stronom – klientom zadbaną cerę, ciało, zakupy w atrakcyjnych cenach i pewność, że firmie na nich zależy, a nam wyższą sprzedaż i dobre relacje.
Firma Spartavity oferuje rozwiązania wspierające zarządzanie oraz funkcjonowanie programów lojalnościowych dla różnych branż w oparciu o autorską platformę Sparta Loyalty Program. Do grona firm wykorzystujących rozwiązania Spartavity w obszarze obsługi programów lojalnościowych oraz działań marketingowych i promocyjnych należą m.in.: LOTOS Paliwa, InPost, New Balance, Vistula Retail Group (Bytom), Spar, Taranko, Briju, Szachownica.