Douglas zamknie w Europie 500 sklepów - internet priorytetem rozwoju

Douglas zamknie w Europie 500 sklepów - internet priorytetem rozwoju

Sieć perfumerii Douglas szykuje się do ograniczenia działalności w obszarze detalicznym. Firma ma zamknąć 500 sklepów w całej Europie, z czego wiele w Niemczech. Plan zakłada większe skupienie się na sprzedaży w internecie.

Według informacji podawanych przez niemieckie media, w całej Europie Douglas zamknie 500 placówek. Tylko w Niemczech zakończy działalność od 50 d 90 perfumerii. Redukcje mają dotyczyć głównie południowej Europy, szczególnie Włoch i Hiszpanii.

Douglas stawia na e-commerce

Niemieckie media piszą, że obecnie zarząd sieci Douglas prowadzzi przegląd sieci oddziałów. Firma w wyniku analizy uznała, że chce skoncentrować się na sprzedaży w kanale internetowym. W pandemii to jedyna szansa na odrabianie strat.

Skonsolidowana sprzedaż Douglas za pierwsze dziewięć miesięcy roku finansowego 2019/2020 wyniosła 2,5 mld euro, co oznacza spadek o 7,5 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej. W tym okresie sprzedaż w sklepach spadła o o 17,2 proc. rok do roku, za to w ecommerce wzrosła o 39,6 proc. Niemiecka sieć perfumeryjna Douglas posiada sklepy w największych centrach i galeriach handlowych, jak również przy prestiżowych ulicach handlowych. Flagowy sklep prowadzi przy znanej ulicy handlowej Zeil we Frankfurcie nad Menem. Firma jest obecna w 26 krajach, prowadzi łącznie 2,4 tys. sklepów. W Polsce pod szyldem Douglas działają 144 perfumerie.

# Newsy handel
 reklama