Potz - młoda polska marka oferuje kosmetyki na bazie pre- i probiotyków

Potz - młoda polska marka oferuje kosmetyki na bazie pre- i probiotyków

Wszystko zaczyna się od świadomych wyborów. W przypadku założycieli tej marki kosmetycznej wielkim odkryciem i ratunkiem na alergie i pierwsze wirusy przyniesione przez dziecko z przedszkola okazały się probiotyki.

Potz - by dać skórze wsparcie

- Nasz pomysł na nowy wspólny projekt zaczął kiełkować w naszych głowach przed laty, kiedy zostaliśmy rodzicami. Żyliśmy wtedy w domu w pobliżu lasu, z dala od zgiełku miasta. To był wymagający i wspaniały czas. Rozumieliśmy jak wielką rolę odgrywa jedzenie i wspomaganie naturalnej odporności naszego organizmu. Atopowa skóra naszego starszego dziecka uświadomiła nam, że skóra również potrzebuje takiego wsparcia. Szukając produktu dla syna, zaczęliśmy bardziej krytycznie się przyglądać etykietom kosmetycznym. Testowaliśmy pięknie zapakowane pudełka, niestety ich wnętrze dalekie były od naturalności - opowiadają Milena i Michał Potz, założyciele marki.

Kiedy zaczęli myśleć o projekcie kosmetycznym, od razu wiedzieli, że muszą się w nim znaleźć probiotyki i prebiotyki, które mają dobroczynny wpływ na mikrobiom naszej skóry.

Formulacje stworzone przez ekspertów z Jagiellońskiego Centrum Innowacji

Do stworzenia kosmetyków potrzebowili jednak doświadczonych ludzi, którym mogli zaufać, tworząc receptury pozbawione niepożądanych składników. - Rozpoczęliśmy w tym zakresie współpracę z Jagiellońskim Centrum Innowacji i jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało nam się wspólnie osiągnąć. Nasze autorskie pomysły mogły być zrealizowane dzięki pomocy technologów kosmetycznych z laboratorium badawczego JCI, którzy je zmaterializowali. Zdecydowanie najtrudniejszą częścią całego projektu jest połączenie wszystkich składowych i poszukiwanie idealnej receptury tak, aby powstał krem, którego sami będziemy chcieli używać. Ta część trwała najdłużej, ale efekt końcowy bardzo nas usatysfakcjonował - podkreślają.

Kosmetyki POTZ to nie tylko naturalny skład, ale również piękne, funkcjonalne opakowanie. Marka postawiła na airlessy, dzięki którym aplikacja kremu odbywa się w sposób bardzo higieniczny i precyzyjny. Opakowania powstały z surowców, które mogą być poddane recyklingowi.

Jednym z produktów marki jest odbudowujący krem Anty Pollution SPF15. Krem zawiera pollustop tworzący przyjazną skórze niewyczuwalną warstwę, która chroni cerę przed smogiem i zanieczyszczeniami. Olej jojoba poprawia elastyczność dając efekt miękkiej i aksamitnej skóry. Ekstrakt z szałwii hiszpańskiej posiada właściwości nawilżające,chroni skórę przed procesami oksydacyjnymi. Krem jest idealny pod makijaż. Idealny dla cery wrażliwej, atopowej i bez blasku.

- Mamy plany na przyszłość, ale też pokorę, że wszystko co dobre, powstaje bez zbędnego pośpiechu. Tego się trzymamy i nie ustajemy w pracy nad kolejnymi produktami - podsumowują właściciele marki Potz.

Wszystkie produkty POTZ to kosmetyki wegańskie i z probiotykami.

# Nowości kosmetyczne
 reklama