Polacy należą do ścisłej czołówki europejskich krajów z największą liczbą zwierząt domowych, gdzie ok. 42% gospodarstw domowych posiada przynajmniej jednego psa. Przybliżając kolejne statystyki, Polacy na co dzień opiekują się prawie 8 milionami czworonożnych pupili, a 89% ankietowanych właścicieli psów postrzega je jako członka swojej rodziny.
Wartość branży zoologicznej w Polsce wyniosła w 2021 r. 1,48 mld dolarów. Według danych Global Market Insights na świecie rynek produktów dla zwierząt domowych warty jest 232 miliardy dolarów, zaś do 2027 roku wzrośnie on do 350 mld dolarów*. Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce pielęgnacja psów nie była powszechna, a wybór preparatów pielęgnacyjnych znacząco ograniczony. Obecnie przekonanie, że zwierzęta towarzyszące człowiekowi wymagają specjalistycznej pielęgnacji nikogo już nie dziwi. Wraz z rozwojem świadomości właścicieli czworonogów produkty pielęgnacyjne dla zwierząt coraz śmielej rozpychają się nie tylko na półkach sklepów zoologicznych, ale również w drogeriach, perfumeriach czy sklepach internetowych.
Psy większość czasu spędzają blisko podłoża, gdzie znajduje najwięcej wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, które w połączeniu z niemytą, tłustą sierścią tworzą idealne otoczenie dla rozwoju patogennych bakterii i roztoczy. Warunki te mogą spowodować zachwianie równowagi mikrobiomu skóry, którego zaburzenia mogą doprowadzić do wielu, często uporczywych w leczeniu schorzeń (nawet milion psów w Polsce może mieć́ poważne problemy skórne**, a ponad 20% pacjentów weterynaryjnych to przypadki dermatologiczne***). Dzisiejsze psy najczęściej zamieszkują wspólnie z ludźmi jedną przestrzeń, w której razem spędzają większość czasu, bardzo często włączając w to także odpoczynek w jednym łóżku. Są to przykłady, które zmuszają nas, aby przyjrzeć się bliżej kwestii nie tylko częstotliwości kąpieli, ale również jakości używanych do tego produktów.
Kolonie bakterii bytujących na skórze psów pomagają im w wielu aspektach: od zapobiegania namnażaniu się potencjalnie szkodliwych bakterii napływających z zewnątrz, przez uczenie układu odpornościowego jak rozpoznać i zwalczać patogeny, po utrzymanie funkcji ochronnej skóry. Aby móc pełnić te wszystkie funkcje, mikrobiom skóry musi być zrównoważony. Stąd tak ważny w zachowaniu profilaktyki pielęgnacyjnej skóry i sierści zwierząt jest odpowiedni dobór pielęgnacji, wspierający utrzymanie naturalnej bariery ochronnej skóry psa.
VET NOSE. to nowa marka dermokosmetyczna specjalizująca się w profilaktycznej pielęgnacji skóry i sierści, oferująca zaawansowaną linię produktów pielęgnacyjnych dla psów. Innowacja produktowa marki oparta jest na technologii połączenia trzech składników aktywnych: postbiotyków, prebiotyków i probiotyków, wspierających równowagę mikrobiomu skóry, wzmacniających naturalną barierę ochronną oraz zwiększających odporność na działanie czynników zewnętrznych.
Głównym celem marki VET NOSE. jest zaproponowanie nowatorskich produktów, opartych o najnowsze odkrycia naukowe oraz innowacje obecne w profilaktycznej pielęgnacji zwierząt. Do stworzenia receptur marki VET NOSE. wykorzystano ekspercką i specjalistyczną wiedzę lekarzy dermatologii weterynaryjnej oraz technologów, zapewniając optymalne stężenia starannie dobranych składników aktywnych. Formuły dermokosmetyków zostały dopasowane do potrzeb wrażliwej skóry psa, minimalizując ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych:
Podstawą maki VET NOSE. jest bezkompromisowa jakość, dlatego wszystkie formuły zostały przebadane toksykologicznie pod względem bezpieczeństwa zastosowania u zwierząt. Skuteczność działania potwierdzona została w badaniach dermatologicznych przeprowadzonych przez niezależny instytut badawczy na probantach o skórze wrażliwej. VET NOSE. to coś więcej niż świadoma pielęgnacja czworonożnych pupili, to również świadoma troska o środowisko. Pełen zamysł projektu VET NOSE. opiera się o eko-rozwiązania, któremu od samego początku towarzyszyła idea stworzenia produktów o możliwie znikomym wpływie na środowisko naturalne, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej skuteczności pielęgnacji skóry i sierści psów. Marka w możliwie największym stopniu stara się redukować ślad węglowy, poprzez realizację całego procesu produkcji w Polsce. Naturalne formuły produktów są wegańskie, natomiast opakowania wykonane w 100% z trzciny cukrowej można w pełni poddać recyklingowi.
W skład portfolio produktowego wchodzą 3 produkty:
Zanieczyszczenia skóry psa to ryzyko zarówno dla samego psa jak i dla całej rodziny. Warto zauważyć, że mieszkając pod jednym dachem z naszym ukochanym pupilem, wymieniamy się z nim bakteriami, zarówno tymi dobrymi jak i patogennymi. Pies powinien być regularnie kąpany, przy użyciu odpowiednich preparatów w celu zapobiegania nadmiernego namnażania się bakterii na jego skórze. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że minimalizujemy ryzyko rozwoju powstawania wszelkiego rodzaju problemów skórnych, zapewniając bezpieczeństwo nie tylko naszemu pupilowi, ale i nam samym.