Pantene przekazuje 100 tys. zł polskiej społeczności LGBT+ w funduszu Rośnij w Siłę

Pantene przekazuje 100 tys. zł polskiej społeczności LGBT+ w funduszu Rośnij w Siłę

Pantene, marka należąca do Procter & Gamble, w ramach kampanii Siła Włosów podsumowuje przeprowadzony we współpracy z Kampanią Przeciw Homofobii projekt, którego celem jest pomoc psychologiczna dla osób LGBT+ w Polsce.

Stworzony w ramach tej współpracy fundusz Rośnij w Siłę, wesprze grantami finansowymi 10 organizacji, które już wkrótce będą mogły zrealizować działania dbające o zdrowie psychiczne osób LGBT+.  Bo „Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto”. 

Pantene łącząc siły z organizacją pozarządową – KPH (Kampania Przeciw Homofobii) uruchomiło fundusz Rośnij w Siłę, by zapewnić wsparcie psychologicznego jak największej liczbie osób LGBT+ w Polsce. Marce zależy na tym, by  dotrzeć z projektem do jak najszerszej grupy osób tej społeczności i przyczynić się do podnoszenia samooceny i pewności siebie społeczności LGBT+.

Pomoc jest potrzebna - duże zainteresowanie grantem

Fundusz Rośnij w Siłę jest konkursem grantowym skierowanym do organizacji społecznych skupiających się na wsparciu psychologicznym dla osób LGBT+. Ogólnopolski konkurs, który ogłoszono 14.02.2023 r. właśnie wyłonił zwycięzców. Pula środków Funduszu Rośnij w Siłę, o łącznej wartości 100 000 zł, zostanie przekazana 10 organizacjom. Każda z nich otrzyma grant w wysokości 10 000 zł, którą może przeznaczyć na różne rodzaje wsparcia psychologicznego, jak np. terapie indywidualne i grupowe, grupy wsparcia oraz szkolenia dla terapeutów/terapeutek ze wsparcia psychologicznego dla osób LGBT+. Na liście zwycięzców znalazły się organizacje z całej Polski, w tym z Olsztyna, Krakowa, Torunia czy Białegostoku.

„Liczba wniosków grantowych, które do nas spłynęły, pokazuje nam jak duża jest potrzeba wsparcia psychologicznego dla osób LGBT+ i jak bardzo ten obszar jest niedofinansowany. Jednocześnie optymizmem napawa nas to, jak wiele organizacji jest gotowych świadczyć taką pomoc, a poziom i różnorodność oferowanych przez nie usług są naprawdę wysokie. Widzimy ogromny potencjał w zaangażowaniu finansowym biznesu w działania na rzecz osób LGBT+ i bardzo cieszy nas to, że Pantene przyczynia się do wspólnej walki o równość. Dzięki Funduszowi Rośnij w Siłę organizacje oferujące pomoc psychologiczną będą mogły dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, które jej potrzebują” – mówi Franciszka Sady, Kampania Przeciw Homofobii.

Z ostatnich badań opublikowanych w raporcie KPH, Lambdę Warszawa i Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW wynika, że ​​aż 44% osób LGBT+ cierpi na depresję. Wśród młodych ludzi wskaźnik ten wzrasta do 50% (!). Dla wszystkich osób LGBT+ niezwykle ważne jest to, by móc wyrazić to, kim naprawdę są. Pantene doskonale rozumie siłę, z jaką włosy wpływają na tożsamość, poczucie własnej wartości i pewność siebie.

Ekspresja siebie - bez ograniczeń

Dlatego też projekt Rośnij w Siłę wpisuje się w misję Pantene, aby każda osoba mogła z dumą wyrażać siebie poprzez swoje włosy.

"Misją Pantene jest sprawić, by każdy z nas miał jak najwięcej Great Hair Days – i chodzi nie tylko o oferowanie konsumentom coraz lepszych formuł  produktów. „Włosy mają ogromne znaczenie i niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie oraz zdrowie psychiczne. Dlatego też Pantene angażuje się również w badanie społecznej, psychologicznej i emocjonalnej siły włosów oraz jej wpływu na naszą tożsamość, poczucie własnej wartości i pewność siebie” – mówi Anton Timakov, senior brand manager Pantene w Europie Środkowej.

Fundusz Rośnij w Siłę to najnowszy krok, który ma przybliżyć Pantene do realizacji jej celu, jakim jest wyeliminowanie Bad Hair Days do 2040 roku. Dzięki temu marka chce sprawić, by każdy jej użytkownik mógł odkryć i wyrazić siebie dzięki włosom. Według globalnego badania przeprowadzonego w 2017 roku przez Uniwersytet w Yale, włosy mają kluczowe znaczenie dla poczucia własnej wartości i są ważnym elementem ekspresji siebie.

Jest to szczególnie istotne w przypadku osób LGBT+, u których włosy odgrywają niezmiernie ważną rolę w wyrażaniu ich tożsamości. Niestety, bardzo często spotykają się oni – szczególnie osoby niebinarne i transpłciowe – z dyskryminacją i misgenderowaniem (celowym ignorowaniem czyjejś tożsamości płciowej), kiedy noszą fryzurę, która najlepiej odzwierciedla to, kim są naprawdę. Pantene wierzy, że każdy powinien mieć wolność do wyrażania siebie tak, jak tego pragnie. „Pantene wie, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywają włosy:  pomagają nam wyrażać naszą tożsamość i są bardzo istotnym źródłem pewności siebie. Dlatego powstała kampania Siła Włosów Pantene, którą wspierają nasi niezwykli ambasadorzy – tak jak niepowtarzalny Michał Szpak. Jesteśmy dumni, że dzięki naszej kampanii możemy przyczynić się do większej tolerancji i akceptacji dla odmienności w Polsce. Wsparcie polskiej społeczności LGBT+, która swoją niezłomnością i różnorodnością prawdziwie wyraża motto „Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto” jest więc ważną częścią kampanii Siła Włosów” - komentuje Anton Timakov.

„Działania marki Pantene w ramach kampanii Siła Włosów, a także program realizowany w ramach współpracy z Kampanią Przeciw Homofobii, jest jednym z przykładów, jak Procter & Gamble wykorzystuje głos swoich marek i partnerstwa w konsekwentym dążeniu do świata równych szans. Gratulujemy zwycięzcom i będziemy ich wspierać w realizacji ich misji, jakim jest pomoc psychologiczna dla społeczności LGBT+” – dodaje Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Lista zwycięskich organizacji:          

  • Fundacja GrowSPACE (Warszawa)
  • Fundacja Tęcza po Burzy (Kraków)
  • Stowarzyszenie Otwarty Parasol (Białystok)
  • Stowarzyszenie Pracownia Różnorodności (Toruń)
  • Stowarzyszenie Queerowy Maj (Kraków)
  • Stowarzyszenie Grupa Stonewall (Poznań)
  • Fundacja Wolontariat Równości / Koalicja Miast Maszerujących (Cała Polska)
  • Fundacja Promenada (Opole)
  • Stowarzyszenie Fabryka Równości (Łódź)
  • Fundacja CzuliMy (Olsztyn)

Projekt Rośnij w Siłę wspierają także ambasadorzy kampanii Pantene Siła Włosów: Michał Szpak, Kasia Zillmann, Osi Ugonoh, Alżbeta Lenska i Helena Norowicz. Marka zachęca do wsparcia projektu używając hasztagów #PowerOfHair #PanteneHair #RosnijwSile i udostępniając posty ambasadorów.

# Społeczny biznes
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi