MAC VIVA GLAM zbiera środki na rzecz czterech filarów równości
M·A·C VIVA GLAM, czyli pionierska inicjatywa charytatywna marki w tym roku startuje w nowej odsłonie: prezentuje poszerzoną misję oraz cztery nowe odcienie kultowej pomadki, aby zebrać kolejne pół miliarda dolarów i więcej, przekazując 100% dochodów z ich sprzedaży lokalnym organizacjom.
Kultowa pomadka już od 30 lat odmienia branżę beauty i w pozytywny sposób wpływa na wiele ludzkich istnień. Mając odważną wizję zebrania w ramach działalności charytatywnej kolejnych 500 milionów dolarów, M·A·C łączy swoje siły z supergwiazdami popu Kim Petras i Danną Paola, aby zaprezentować misję o jeszcze szerszym zasięgu oraz jeszcze lepsze pomadki VIVA GLAM.
Kim Petras to gwiazda światowego popu, ikona stylu i pionierka ruchu LGBTQIA+. Idealnie uosabia istotę akcji M·A·C VIVA GLAM, której tradycją jest zapraszanie do współpracy zróżnicowanej grupy talentów, aby zwiększyć świadomość przyświecającej jej misji. Jak mówi Petras: „Rola ambasadora akcji M·A·C VIVA GLAM zawsze stanowiła swego rodzaju rytuał inicjacyjny dla najbardziej legendarnych artystów świata. Za każdym razem, kiedy przypominam sobie, że teraz przyszła moja kolej na reprezentowanie tej kampanii, nie dowierzam i wręcz muszę się uszczypnąć. To dla mnie wielki zaszczyt, że mogę dołączyć do wieloletniej misji VIVA GLAM, której celem jest niesienie pomocy ludziom często niezauważanym czy też niereprezentowanym na większym forum, a także inspirowanie kolejnego pokolenia, żeby przyłączyło się do nas, promując więcej równości na całym świecie”.
W tegorocznej kampanii udział bierze również pochodząca z Meksyku międzynarodowa gwiazda o wielu talentach, nominowana do nagrody Latin GRAMMY i znana ze swojego niesamowicie oryginalnego podejścia do muzyki i stylu – Danna Paola. Ta piosenkarka, aktorka, autorka piosenek i producentka nieustannie angażuje się w działania na rzecz równości kobiet, wykorzystując swoją popularność, aby na całym świecie wspierać społeczności, którym odmawia się tego prawa. Paola powiedziała: „Dorastając w świetle jupiterów, musiałam wykazać się dość dużą odwagą, aby żyć w zgodzie ze sobą i wziąć pełną odpowiedzialność za własną karierę. Jestem bardzo podekscytowana współpracą z M·A·C VIVA GLAM, bo w ten sposób mogę dać innym kobietom i dziewczynom odwagę do odnalezienia swojego głosu, a także wesprzeć społeczności, które tego najbardziej potrzebują”.
Kontynuując trwające już od trzech dekad wsparcie dla osób żyjących z HIV/AIDS, misja VIVA GLAM będzie teraz także wspierać różnorodność w ramach następujących czterech filarów:
1. Równość pod względem różnych orientacji seksualnych
W Polsce MAC Viva Glam współpracuje z Fundacją Edukacji Społecznej wspierając osoby żyjące z HIV/AIDS lub dotknięte tym problemem oraz społeczność LGBTQIA+. Na świecie wieloletnimi partnerami MAC VIVA GLAM są Broadway Cares/Equity Fights AIDS (USA), Orange Babies (RPA, Namibia i Zambia), Mexico Vivo (Meksyk) i Sidaction (Francja). Jednym z przykładów jest również organizacja It Gets Better, która dodaje otuchy i odwagi, a także łączy młodych ludzi ze społeczności LGBTQ+. Przekazane na jej rzecz przez VIVA GLAM środki finansowe zostaną w tym roku wykorzystane, aby wspierać organizowanie na terenie całych Stanów Zjednoczonych „queerowych balów maturalnych”.
2. Równość pod względem płci
W sytuacji, w której nie jest respektowana równość płci i prawa reprodukcyjne, misją M·A·C VIVA GLAM jest przekazywanie wsparcia działającym na całym świecie lokalnym organizacjom propagującym prawa ludzi do decydowania o swoim ciele. Jedną z nich jest The Trevor Project, która wykorzysta środki powierzone przez M·A·C VIVA GLAM na pomoc młodzieży ze społeczności LGBTQ+, prowadząc dla nich inicjatywy edukacyjne, zapobiegając sytuacjom kryzysowym i udzielając ogólnego wsparcia. M·A·C VIVA GLAM dofinansowuje w ostatnich latach także wiele organizacji pracujących na rzecz równych praw dla kobiet i dziewczyn: Adsum for Women & Children (Kanada), Teens Key (Hongkong), Woza Moya (RPA) oraz Committed Communities Development Trust (Indie).
3. Równość pod względem rasowym
M·A·C VIVA GLAM docenia piękno leżące w różnorodności, promując sprawiedliwość i równość rasową oraz inkluzywność poprzez przekazywanie dotacji, propagowanie takiej postawy oraz oferowanie produktów dostępnych dla wszystkich. W Wielkiej Brytanii M·A·C wspiera Race Equality Foundation, czyli organizację, która działa na rzecz zniwelowania nierówności rasowych w życiu publicznym, aby poprawić jakoś życia osób o różnym po chodzeniu etnicznym, w tym osób w tym osób czarnoskórych, osób pochodzenia azjatyckiego oraz innych mniejszości etnicznych. Od wielu lat pomaga także organizacji Ballet Black, której celem jest umożliwienie występów w brytyjskim balecie większej liczbie osób także o różnorodnym pochodzeniu etnicznym. M·A·C Canada udziela wsparcia Indspire, działającej na ogólnokrajową skalę organizacji charytatywnej, która inwestuje w wyrównywanie szans edukacyjnych dla rdzennych społeczności zamieszkujących Kanadę.
4. Równość pod względem środowiskowym
Marka M·A·C jako pierwsza zaczęła ponad 33 lata temu przyjmować w ramach programu BACK-To-M·A·C opakowania po wykorzystanych produktach. Dostrzegając potrzebę podejmowania działań na rzecz ochrony planety, M·A·C nawiązał współpracę z organizacją Plastics for Change, aby wspierać jej wysiłki w usuwaniu odpadów z plastiku na wybrzeżu Indii, jednocześnie oferując możliwości poprawy sytuacji społeczno-ekonomicznej zaangażowanym w zbieranie odpadów osobom oraz społecznościom lokalnym, do których one należą.
- Jesteśmy niezmiernie podekscytowani tym, że w ramach tegorocznej edycji akcji VIVA GLAM współpracujemy z dwoma z największych obecnie gwiazd muzyki, które z odwagą prezentują swoje przekonania, wspierając naszą misję - powiedziała Aïda Moudachirou-Rébois, Global Senior Vice President/General Manager, M·A·C Cosmetics. - Choć w ciągu ostatnich trzech dekad akcja M·A·C VIVA GLAM osiągnęła ogromny postęp, nadal jest wiele do zrobienia, aby umożliwić wszystkim równe prawa w przyszłości. Mamy jednak nadzieję, że ta kampania zainspiruje następne pokolenie do wsparcia naszych wysiłków na rzecz zebrania kolejnych 500 milionów dolarów, żebyśmy mogli nadal wywierać wpływ na życie społeczności, które najbardziej tego potrzebują - dodała Aïda.
# Społeczny biznes