Kampania Avon przeciw przemocy seksualnej wobec kobiet

Kampania Avon przeciw przemocy seksualnej wobec kobiet

„Nie idź tam”, „nie ubieraj się zbyt seksownie”, „sama się prosiłaś”, „po co tam poszłaś?” – takie słowa często słyszą kobiety, które doświadczyły przemocy seksualnej i molestowania.

I choć żyjemy w XXI wieku, to wciąż winą za gwałt obarczane są ofiary, a nie sprawcy. Kampania społeczna „Możesz mi powiedzieć” porusza ten problem i stanowczo sprzeciwia się wiktymizacji kobiet. Akcję, zainicjowaną w ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy przez wokalistkę Ewelinę Flintę, wspiera firma Avon.

Według policyjnych statystyk, w Polsce dochodzi od 1800 do 2300 gwałtów[1] rocznie. Natomiast z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że jest ich o wiele więcej – nawet 30 tys. Jednak statystyki nie obrazują całego problemu. Kobiety wciąż milczą, bo wstydzą się zgłosić gwałt z obawy, że zostaną obarczone winą. A to nie one powinny się bać, tylko sprawca.

W tym roku, w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy, Avon dołączył do kampanii „Możesz mi powiedzieć”. Razem z Eweliną Flintą, inicjatorką akcji, oraz partnerami: Niebieską Linią, Fundacją Feminoteka i Amnesty International, marka zwraca publiczną uwagę na problem przemocy seksualnej, by zainicjować zmianę w sposobie traktowania skrzywdzonych kobiet oraz upowszechniać numer Niebieskiej Linii (116 123), jako bezpiecznego kontaktu i bezpośredniego wsparcia dla tych, które doświadczyły tej tragedii i szukają pomocy.

„Naszą misją w Avon jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Świata wolnego od strachu i przemocy, w którym kobiety mogą czuć się bezpieczne, a w sytuacjach kryzysowych szybko znajdą wsparcie i profesjonalną pomoc. Od 14 lat prowadzimy kampanię Avon Kontra Przemoc, w ramach której przekazaliśmy już 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet. Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją realizowania naszej misji. Wspólnie chcemy powiedzieć głośne „NIE!” dla przemocy i wiktymizowania kobiet. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń.” – mówi Agnieszka Isa, general manager Avon Polska.

Idea kampanii „Możesz mi powiedzieć” narodziła się po tym, jak Ewelina Flinta napisała emocjonalny utwór „Panno Chłód” dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety: https://www.youtube.com/watch?v=7otbUO7cdAo.

„Kiedy zaczynasz rozmawiać otwarcie o molestowaniu i przemocy seksualnej z innymi kobietami, uderzające i szokujące jest to, że te przypadki to nie wyjątki, a wręcz przerażająca norma. Problem w tym, że aby o tym mówić, trzeba przebrnąć przez chór głosów, które brzmią w głowie od najmłodszych lat, bo tak się poucza dziewczynki i kobiety: nie ubieraj się tak, nie chodź tam, sprowokowałaś, to twoja wina. A do tego należy dodać wychowywanie przez rodziny i społeczeństwo, w którym notorycznie przekracza się granice cielesne i psychiczne. To wszystko, skutecznie, na lata zamyka usta i obciąża winą. Chcemy to zmienić i zachęcić do zwierzenia się i poszukania pomocy u specjalistów, bo jeśli zaczynasz mówić, ma szansę zajść zmiana nie tylko w twoim życiu, ale i w całym społeczeństwie.” - mówi Ewelina Flinta.

„Możesz mi powiedzieć” to sygnał, że przemoc seksualna nie powinna być tabu. Że za przemoc odpowiedzialność ponosi zawsze sprawca. Że osoba pokrzywdzona otrzyma wsparcie i zrozumienie. Możemy dać je wszyscy – rodzina, znajomi, przyjaciółki i przyjaciele. Zmieńmy „kulturę gwałtu” na „kulturę braku przyzwolenia na gwałt”. Możemy to zrobić razem.” – dodaje Renata Durda z Niebieskiej  Linii.

Wiele kobiet doświadczających przemocy nigdy nie zgłasza tego problemu na policję. Z powodu strachu i wstydu milczą i cierpią. Dlatego tak ważne jest, by pokrzywdzone i świadkowie przemocy wiedzieli, gdzie zwrócić się po pomoc. Taką możliwość daje „Niebieska Linia" oferujące darmowe, profesjonalne, pełen zrozumienia i szacunku wsparcie. Współpraca Avon z „Niebieską Linią" trwa od 2011 roku. Od tego czasu udało się zrealizować wiele inicjatyw edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących przemocy oraz wspierających osoby poszkodowane. Do tej pory, dzięki dotacjom od Avon, ponad 40 tys. kobiet otrzymało pomoc, dzwoniąc na numer „Niebieskiej Linii”[2].

Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć, Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii. Zestawy są dostępne u konsultantek Avon lub na stronie marki.

[1] https://statystyka.policja.pl/st/przestepstwa-ogolem/przestepstwa-kryminalne/zgwalcenie/122293,Zgwalcenie.html
[2] https://pliki.avon.pl/web/uploads/Raport_final_CSR.pdf
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi