Avon: Kochaj Swoje Piersi - samobadanie jako część rytuałów pielęgnacyjnych

Avon: Kochaj Swoje Piersi - samobadanie jako część rytuałów pielęgnacyjnych

Co 8 Polka nigdy nie badała swoich piersi. Zapominają, nie wiedzą jak, boją się. Dlatego Avon wychodzi z ciałopozytywną kampanią pod hasłem: Kochaj swoje piersi! i pokazuje, że nawyk samobadania to wyraz miłości do samej siebie i może stać się częścią rytuału pielęgnacyjnego.

Chociaż eksperci zgodnie twierdzą, że kobiety i dziewczęta od 16 roku życia powinny regularne każdego miesiąca wykonywać samobadanie piersi, to nawyk ten nie jest popularny wśród kobiet w naszym kraju. Badanie Boob Census 2023 wykazało, że ponad 12% Polek nigdy nie badało swoich piersi, a 21% robi to rzadziej niż raz na pół roku. Nasuwa się więc pytanie - dlaczego tak się dzieje?

Pretekstu można upatrywać w codziennym zabieganiu. 43% przyznało, że po prostu o tym zapomina. Kolejnym powodem jest brak wiedzy – 34% nie jest pewna na co zwracać uwagę podczas samobadania. Natomiast co szósta Polka (18%) unika badania ze strachu przed wykryciem zmiany. Kobiety wolą się nie badać, bo się boją… A najczęściej boimy się tego, co nieznane.

Weźmy zdrowie we własne ręce

Chcąc zainspirować kobiety do poświęcenia większej uwagi swoim piersiom, ale także by znormalizować temat i przełamywać bariery wstydu, strachu czy niewiedzy, Avon obchodzi tegoroczny Różowy Październik w ciałopozytywnym duchu pod hasłem Kochaj swoje piersi!

W swojej kampanii firma dzieli się wiedzą, jak należy wykonywać samobadanie i na jakie symptomy zwracać uwagę. Ale przede wszystkim zachęca kobiety, by uczyniły z samobadania część swojego stylu życia – by ten pozytywny nawyk stał się naturalną częścią ich rytuału pielęgnacyjnego. By z taką samą uwagą i czułością, jak dbają o włosy czy cerę, zadbały o swoje piersi.

- Avon działa na rzecz kobiet i zdrowia ich piersi już od 25-ciu lat w ramach Kampanii Avon Kontra Rak Piersi. - Mamy za sobą ćwierć wieku doświadczenia. W tym czasie zrealizowaliśmy dziesiątki projektów, inicjatyw i akcji. Przez nasze działania pomogliśmy tysiącom Polek zadbać o zdrowie ich piersi przekazując na ten cel w przeciągu ostatnich 8 lat blisko 6 mln zł. I choć jesteśmy ogromnie dumni z naszych osiągnięć to wyniki najnowszego badania pokazują, że ciągle jest wiele do zrobienia - mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Temat na cenzurowanym?

Co piąta Polka (19%) przyznała, że nigdy nie była uczona, jak samodzielnie badać swoje piersi. Jeszcze do niedawna próżno było szukać w szkołach wiedzy o na ten temat. Powoli się to jednak zmienia i to dzięki realizowanemu przez Avon programowi Normalne, że ich dotykam wprowadzającemu lekcje samobadania do szkół dla dziewcząt od 16 roku życia. Ta edukacyjna inicjatywa jest niezwykle ważna społecznie, bo otwiera i normalizuje dyskusję na temat zdrowia piersi już wśród młodzieży. A o zdrowiu piersi generalnie nie rozmawiamy. 25% badanych przyznało, że nigdy nie rozmawiało z nikim na ten temat, a co czwarta (23%) odczuwa dyskomfort poruszając ten temat. Kobiety czują się nieswojo rozmawiając o zdrowiu swoich piersi, bo jest to dla nich „zawstydzające” (15%) i „uznawane za temat tabu” (10%).

Ważne badania, ważna edukacja

Niebawem Avon rusza z 16. edycją akcji Gabinety z Różową Wstążką, którą organizuje wspólnie ze Stowarzyszeniem „Amazonki” Warszawa-Centrum. W ramach tej inicjatywy firma dofinansowała dotychczas USG piersi dla 67 tys. kobiet. Lista gabinetów dostępna jest już na stronie www.AvonKontraRakPiersi.pl, a zapisy starują 16 października.

We wrześniu ruszyła natomiast 2. edycja programu edukacyjnego "Normalne, że ich dotykam", wprowadzającego lekcje samobadania piersi do szkół w całej Polsce. Wraz z partnerami – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną GINI oraz we współpracy z metodykiem, firma opracowała scenariusz lekcji, który wpisany jest w podstawę programową zajęć biologii, W-F i wychowania do życia w rodzinie. Lekcje prowadzone są przez przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll Konsultantki Avon, a udział w zajęciach jest bezpłatny.

Kampania Avon Kontra Rak Piersi nie mogłaby istnieć, gdyby nie środki zbierane ze sprzedaży produktów z Różową Wstążką, które są dostępne cały rok u Konsultantek lub na www.avon.pl. Firma przeznacza 100% dochodu z ich sprzedaży na cele kampanii. Każdy kupiony przedmiot to cegiełka w budowaniu lepszego świata dla kobiet, to wkład w kolejne badania USG i edukację młodzieży.
[1] Dane z badania Boob Census 2023 przeprowadzonego na zlecenie Avon na grupie 4065 pełnoletnich respondentek z Wielkiej Brytanii, RPA, Polski i Filipin oraz 2 976 respondentek w wieku 14-17 lat z Wielkiej Brytanii, Włoch, Filipin, Turcji, Polski, Rumunii i RPA.
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi