Artego uruchamia akcję wczesnej profilaktyki czerniaka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych

Artego uruchamia akcję wczesnej profilaktyki czerniaka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych

Marka Artego we współpracy z Fundacją Rak’n’Roll podejmują inicjatywę Stylista Zdrowia. Wspólnie będą zachęcać środowisko fryzjerskie do otwartości na zauważanie zmian skórnych i rozwijania umiejętności powiedzenia o nich swoim klientkom.

Dzięki wspólnie podjętym działaniom Artego może wesprzeć podopiecznych Fundacji oraz edukować społeczność o ryzyku związanym z czerniakiem skóry. Patronat nad akcją objęła Akademia Czerniaka, sekcja naukowa Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej, której głównym celem jest upowszechnianie wiedzy na temat czerniaka, raków skóry i ochrony skóry.

Dorota Sielużycka, brand managerka Artego mówi:
- Podjęliśmy się połączenia możliwości fryzjerów z wiedzą na temat profilaktyki, w celu zwiększenia świadomości roli fryzjera w dzisiejszym świecie. Ruch zainspirowała historia jednej z klientek Artego, Anny, u której fryzjer zauważył nietypową zmianę skórną z tyłu głowy. Dzięki uważności fryzjera oraz umiejętności powiedzenia o zmianie klientce, możliwe było rozpoznanie choroby i rozpoczęcie leczenia. Wizyta w salonie w realny sposób wpłynęła na dalsze życie Ani.

Artego oraz Fundację Rak’n’Roll łączy wspólny cel - zadbanie o zdrowie osób, z którymi współpracują. Jak mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji: - Fryzjerki i fryzjerzy mają kontakt ze skórą głowy, której sam klient nie widzi. Ten projekt ma na celu uświadamianie fryzjerom, jak ważna jest otwartość na zauważanie zmian skórnych u klientek i klientów, rozwijanie umiejętności powiedzenia o nich oraz zachęcanie do wizyty u lekarza.

Artego pragnie stworzyć nowy trend w branży beauty, a także zaangażować do projektu nie tylko własne salony oraz fryzjerów, ale również innych stylistów. 2 października 2022 roku w Cukrowni Żnin odbędzie się event wprowadzający ideę Stylista Zdrowia - Care for beauty, care for health, a połowa dochodu ze sprzedaży biletów zostanie przekazana Fundacji Rak’n’Roll. Fryzjerzy biorący udział w wydarzeniu dowiedzą się, jak dołączyć do akcji, a także otrzymają specjalny certyfikat poświadczający nowe kompetencje. - Podczas szkoleń, kiedy mam styczność z fryzjerami, przez odpowiedni przekaz, jesteśmy w stanie rozpowszechnić ten trend na całą Polskę - uważa Wojtek Zieliński, dyrektor artystyczny Artego.

W jaki sposób stylista może pomóc? Poprzez obserwację skóry, zwrócenie uwagi klientki na zmianę i zachęcenie do wizyty u dermatologa. Te trzy proste kroki mają wielką moc w trosce o zdrowie. Bardzo ważna jest edukacja osób pracujących z ciałem, tak naprawdę nie tylko fryzjerów. - Niezwykle istotna jest stała edukacja, zarówno społeczeństwa, jak i środowiska medycznego, przede wszystkim dermatologów, chirurgów onkologów, a także lekarzy rodzinnych, którzy często jako pierwsi konsultują pacjentów zgłaszających się z podejrzanymi znamionami. Szczególnie warto zwrócić też uwagę na zawody, których przedstawiciele pracują bezpośrednio z ciałem pacjenta. Mam tu na myśli fizjoterapeutów i masażystów oraz właśnie fryzjerów czy kosmetyczki, którzy mają szansę zauważyć niepokojące zmiany, np. na skórze głowy czy plecach, i zasugerować wizytę u specjalisty. Najlepiej, aby budowanie właściwych postaw i zdrowych nawyków w tym obszarze rozpoczynało się już na etapie szkolnym, wśród dzieci i młodzieży, jednak nigdy nie jest za późno, aby zacząć dbać o zdrowie swoje i otoczenia – przekonuje prof. dr hab. n. med. Piotr Rutkowski, Przewodniczący Rady Naukowej Akademii Czerniaka.

Hasłem Artego jest Care for beauty. Poprzez połączenie sił z Fundacją Rak’n’Roll oraz Akademią Czerniaka idea Artego rozwija się jeszcze dalej, a care for beauty dopełnia ideą care for health.

# Społeczny biznes
 reklama