PG: ekologiczne nawyki warto wpajać od dziecka

PG: ekologiczne nawyki warto wpajać od dziecka

Oszczędzanie wody, ograniczenie zużycia energii oraz odpowiednia segregacja odpadów to działania w zasięgu nieomal każdego z nas, dzięki którym możemy włączyć się w ruch na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Na tych trzech obszarach koncentrują się kompleksowe materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych przygotowane przez firmę Procter & Gamble i Fundację Nasza Ziemia, we współpracy z eksperckim zespołem metodyków nauczania. „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” oraz „Uczniowskie Ekonawyki” to dwa projekty dopasowane formą i zakresem wiedzy do wieku uczniów. Scenariusze lekcji dla nauczycieli, karty pracy dla uczniów oraz projekty specjalne pomogą promować ekologiczne, codzienne zachowania oraz kształtować świadomość najmłodszych w zakresie ich wpływu na środowisko naturalne. Materiały można pobrać ze strony internetowej – www.naszaziemia.pl/czystaziemia, a rozpoczęcie roku szkolnego może być odpowiednim momentem na wykorzystanie ich nie tylko podczas lekcji różnych przedmiotów szkolnych, ale także podczas godziny wychowawczej. - Ostatnie dwa lata były dla wszystkich wyjątkowe, zarówno dla uczniów, którzy uczyli się w większości zdalnie, jak i dla ich rodziców, którzy musieli odpowiednio rozplanować podział obowiązków domowych. Pandemia COVID-19 spowodowała, że konsumenci zaczęli inaczej patrzeć na kwestie związane z ochroną środowiska. Spędzając więcej czasu w domu, można było np. zauważyć jak wiele produkujemy śmieci, a koszty energii czy wody wzrosły proporcjonalnie do zwiększonego zużycia. W ciągu ostatnich dwóch lat, każdy z nas mógł zauważyć ilość śmieci, które powstają w naszym codziennym życiu. Fundacja Nasza Ziemia od niemal 30 lat edukuje, jak można pomóc naszej planecie zmieniając swoje codzienne nawyki. Szczególnie istotne są tutaj dzieci i krzewienie w nich proekologicznych postaw, dlatego wspólnie z P&G oraz zespołem metodycznym stworzyliśmy dwa projekty, które w łatwy i przystępny dla uczniów sposób dostarczą wiedzy z zakresu ekologii. „Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia” są realnym wsparciem dla nauczyli, materiałami, których potrzebowali i szukali – komentuje Beata Butwicka, Prezes Fundacji Nasza Ziemia.

Materiały edukacyjne mogą służyć jako inspiracja do rozpoczęcia nowego, ekologicznego roku szkolnego. Aby jak najlepiej dopasować je do poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, partnerzy stworzyli dwa projekty edukacyjne, oba wspierane przez doświadczony zespół metodyczny.  

„Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” to program skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych, który zawiera materiały gotowe do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach.  Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości i uwrażliwienie uczniów na kwestie związane z pozostawianym śladem środowiskowym. Materiały edukacyjne zawierają całościowe scenariusze zajęć, karty pracy dla uczniów, jak również propozycje projektów specjalnych, do zrealizowania z uczniami.

Stworzenie materiałów edukacyjnych było efektem wcześniejszych współprac ze szkołami oraz rozmów z gronem pedagogicznym, które od ponad 2 lat realizował koncern. Od czerwca 2019 roku odbywały się ekologiczne prelekcje prowadzone przez „zielonych” wolontariuszy firmy w szkołach podstawowych na warszawskim Targówku, w Aleksandrowie Łódzkim oraz w Łodzi, a także wspólne sprzątanie najbliższej okolicy szkół, w którym łącznie wzięło udział ponad 1800 uczniów.

Nie zapominając o najmłodszych, Fundacja Nasza Ziemia i P&G przygotowały także materiały wideo dla uczniów klas 1-6. W prostej graficznie formie partnerzy przekazują kluczową wiedzę dotyczącą sposobów na oszczędzanie wody i energii elektrycznej, a także podstaw i znaczenia segregowania śmieci.

- Jedną z kluczowych zasad działania P&G jest dbanie o środowisko naturalne. Zależy nam na tym, aby pokazać, że ochrona środowiska to coś, na co wpływ mamy każdego dnia. Wystarczą nawet niewielkie zmiany codziennych zachowań, jak np. zakręcanie kurka z wodą podczas mycia zębów czy zastąpienie kąpieli krótkim prysznicem, by ograniczyć ślad, który pozostawiamy w środowisku naturalnym. Warto taką wiedzę zdobywać jak najwcześniej, dlatego wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia przygotowaliśmy materiały edukacyjne dla wszystkich klas szkoły podstawowej – dodaje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G.

Firma P&G dba o ochronę środowiska naturalnego wszędzie tam, gdzie pojawia się ona i jej marki. Podejmuje w tym zakresie wiele inicjatyw, które realizuje zgodnie z ogłoszoną w 2018 strategią „Ambition 2030”. Wiedząc, jak ważne są codzienne wybory konsumentów, firma stawia także na edukację oraz umożliwianie podejmowania rozsądnych względem środowiska decyzji zakupowych. Kluczowe zmiany wprowadzone przez P&G w ostatnim roku to m.in. wprowadzenie aluminiowych opakowań wielorazowych do produktów do pielęgnacji włosów oraz wkładów uzupełniających do nich w opakowaniach nadających się do recyklingu, wymiana plastikowych opakowań produktów premium marki Gillette i Gillette Venus na papierowe, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych czy całkowite zasilanie wszystkich zakładów produkcyjnych firmy znajdujących się w Polsce energią z odnawialnych źródeł. Firma ogranicza także zużycie plastiku, jak również w coraz większym stopniu wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu do produkcji opakowań swoich marek.
fot. unsplash.com
# Społeczny biznes
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi