Ochrona środowiska i jakość produktów – silne przesłanie Global Cosmed w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju
Ochrona środowiska i jakość produktów – silne przesłanie Global Cosmed w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju

Szczegółowa analiza i transparentność to najważniejsze przesłanki, jakimi kierował się znany producent kosmetyków i chemii gospodarczej w opublikowanym właśnie raporcie niefinansowym za 2021 rok.

Dokument opisuje krok po kroku, w jaki sposób w ramach prowadzonej w ostatnich latach restrukturyzacji, wypracował wielostopniowy model zarządzania jakością produkcji i produktu oraz jak przygotował się na wyzwania związane z gospodarką obiegu zamkniętego. To jeden z bardziej drobiazgowo analizujących tematykę raportów, w którym mówi się nie tylko o sukcesach, ale i wyzwaniach.

100% produkowanych kosmetyków przechodzi badania dermatologiczne. 100% zakupionego papieru z certyfikatem FSC. 89% zakupionego oleju palmowego w produktach posiada certyfikat RSPO MB lub certyfikat Book&Claim. Aż 87% opakowań jednostkowych kosmetyków i chemii gospodarczej zrobione z materiałów preferowanych pod kątem recyklingu. Do tego 41 pozytywnie ocenionych audytów prowadzonych przez instytucje zewnętrzne w 2021 roku, pierwsze produkty eko-chemii gospodarczej (w linii Harmony marki Biophen), równe szanse zajmowania najwyższych stanowisk dla kobiet i mężczyzn i ponad 1/3 pracowników pracujących w firmie od ponad 10 lat. Grupa Kapitałowa Global Cosmed, producent takich marek jak Kret, Bobini czy Apart, faktami i liczbami udowadnia wysoki stopień przygotowania do spełnienia kryteriów ESG (środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego).

Opublikowany raport zrównoważonego rozwoju został przygotowany zgodnie ze standardem Global Reporting Initiative, wytycznymi Giełdy Papierów Wartościowych i Taksonomią Unii Europejskiej. Raport jest swoistym przewodnikiem po tym, w jaki sposób, krok po kroku, budować silne i długoletnie filary odpowiedzialności.

„Chcemy, by nasi obecni i potencjalni kooperanci wiedzieli, że świadomie i rozważnie bierzemy odpowiedzialność za to, co i jak produkujemy. Od miesięcy przygotowywaliśmy się do wyzwań, jakie stawia dziś Taksonomia UE czy nadchodząca dyrektywa CSRD. Za nami szereg ważnych decyzji i działań dotykających każdego z aspektów zarządzania. Znamy nasze silne strony, mamy jasne kierunki dalszego rozwoju. Warto nas sprawdzić, by przekonać się, że nasze eko-deklaracje czy oświadczenia dotyczące jakości są poparte wiarygodnymi danymi i, co nie mniej ważne, silnym poczuciem misji: dostarczania produktów najwyższej jakości, produkowanych przez najlepszy Zespół dla wszystkich klientów, dzięki najlepszej technologii i w duchu odpowiedzialności” - powiedziała Magdalena Mielimonka, wiceprezes Global Cosmed S.A.

Dokument jasno wskazuje nie tylko sukcesy w każdym z filarów strategii ESG Global Cosmed, ale też pokazuje zarówno cele na 2022 rok, jak i szczerze komentuje trudności, na jakie napotkać może firma chcąca podejść do zrównoważonego rozwoju w perspektywie długoterminowej. Stąd duży nacisk na rozwijaną w firmie analizę ryzyka.

„Zgodnie ze standardami, raport powstał we współpracy ze wszystkimi działami w firmie. Jest w tym procesie jednak coś wyjątkowego. Pisanie raportu było dla nas nie tylko procesem zbierania danych liczbowych i jakościowych, ale przede wszystkim okazją do edukacji całego zespołu GC co do wyzwań, jakie nakłada na nas legislator i konsument. Proces zbiegł się w czasie z pierwszymi spotkaniami Rady ds. ESG, z wdrażaniem produktów wypracowanych w zintegrowanym procesie tworzenia produktów, w zgodzie z upowszechnianą w firmie wiedzą na temat zasad eko-projektowania i analizą procesów pod kątem gospodarki obiegu zamkniętego. Global Cosmed zawsze stawiał na silny, stabilny zespół. Teraz dodatkowo dokłada wszelkich sił, by był to zespół patrzący na wyzwania ESG jako na szanse na rozwój osobisty i zawodowy” - podsumowała Magdalena Sułek-Domańska, odpowiedzialna za proces raportowania i rozwój ESG w firmie.

Raport jest dostępny na stronie www.globalcosmed.eu w sekcji Zrównoważony rozwój. 

Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej. Zarazem Global Cosmed S.A. nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed GmbH oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed Domal GmbH, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej.
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager