Beiersdorf wspiera zielone enklawy
Beiersdorf wspiera zielone enklawy

Pracownicy firmy Beiersdorf Manufacturing Poznań przekazali swoim sąsiadom z Rodzinnych Ogrodów Działkowych im. Masłowskiego, przy ul. Bałtyckiej niespełna pół tysiąca sadzonek roślin, drzew i krzewów.

Akcja „Drzewo dla działkowca" zapoczątkowała cykl proekologicznych lokalnych działań BMP pod nazwą „Fabryka Tlenu”, któremu przyświeca idea poprawy jakości życia sąsiadów dzięki wspólnym działaniom na rzecz środowiska.

„Fabryka Tlenu” – idea, która przyświeca działaniom firmy na rzecz środowiska

Program „Fabryka Tlenu” powstał z myślą o tym, aby wspierać rozwój zielonych enklaw wokół zakładu BMP. Proekologicznym działaniom w ramach tego programu przyświeca też idea, aby jak najpełniej zrekompensować środowisku zmiany realizowane na terenie przyszłej rozbudowy infrastruktury zakładu Beiersdorf Manufacturing Poznań w ramach projektu „Copernicus”.

- Idea, która przyświecała nam przy tworzeniu programu „Fabryka Tlenu”, to poczucie odpowiedzialności wobec naturalnego środowiska. Firma Beiersdorf, w której DNA zapisany jest zrównoważony rozwój, przykłada ogromną wagę do ochrony przyrody – wyjaśnia dyrektor generalny Beiersdorf Manufacturing Polska Igor Matus. - Zgodnie z przyjętą przez firmę Beiersdorf AG strategią zrównoważonego rozwoju, planowana rozbudowa infrastruktury naszego zakładu to przyjazna środowisku inwestycja, która będzie ubiegać się o Certyfikat LEED (system oceny pod względem energooszczędności i wpływu na środowisko naturalne).

Nazwa projektu „Fabryka Tlenu” nawiązuje bezpośrednio do popularnych zwrotów, których w codziennym życiu używamy na określenie funkcji terenów zielonych, z których najpopularniejsze, to „zielone płuca” i „fabryki tlenu”. W projekcie uczestniczą pracownicy Beiersdorf Manufacturing Poznań, którzy na co dzień pracują w zakładzie zlokalizowanym w poznańskiej dzielnicy Główna.

„Drzewo dla Działkowca” - światowa firma, lokalne relacje

Beiersdorf Manufacturing Poznań przykłada ogromną wagę do budowania otwartych i partnerskich relacji z sąsiadami. Jest to ważny element strategii zrównoważonego rozwoju przyjętej przez BMP.  Autentyczne uczestnictwo w życiu lokalnych społeczności pozwala na rozumienie ich potrzeb i umożliwia niesienie pomocy tam, gdzie to potrzebne, dodaje dyrektor generalny Beiersdorf Manufacturing Polska Igor Matus. W pierwszym przedsięwzięciu z cyklu „Fabryka Tlenu” pracownicy BMP w naturalny sposób zwrócili się do swoich najbliższych sąsiadów: działkowców z Rodzinnych Ogrodów Działkowych im. Masłowskiego przy ul. Bałtyckiej.

Z myślą o wzmocnieniu lokalnych zielonych enklaw, istotnych dla jakości życia w mieście, Beiersdorf Manufacturing Poznań przygotował i przekazał działkowcom niemal pół tysiąca roślin, drzew i krzewów, aby chroniły i produkowały bezcenny tlen.

Akcja „Drzewo dla działkowca” – bo pod taką nazwą odbyło się sadzenie roślin, odbyła się 23 września 2020 r. Rośliny zostały przekazane wraz ze specjalnymi zestawami, zawierającymi rękawiczki i oczywiście kremy do pielęgnacji, produkowane w zakładzie przy ul. Gnieźnieńskiej.

Wolontariusze BMP zaoferowali też działkowcom bezpośrednią pomoc w sadzeniu roślin, a firma zadbała o to zachowanie reżimu sanitarnego. Pracownicy, którzy z różnych powodów nie mogli włączyć się do projektu tym razem, będą mieli kolejne możliwości – następne działania w ramach cyklu „Fabryka Tlenu” są już zaplanowane. 

„Copernicus” – ambitny projekt i nowe miejsca pracy

Projekt rozbudowy fabryki przy ul. Gnieźnieńskiej jest ważną częścią planu modernizacji Grupy Beiersdorf i przygotowania centrów produkcyjnych na przyszłe potrzeby. Nowy zakład Beiersdorf Manufacturing Polska będzie nowoczesną i przyjazną środowisku fabryką, nastawioną głównie na produkcję innowacji. Dzięki rozbudowie powstanie do 300 nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanej kadry w wielu specjalnościach (wzrost o 50 proc. - obecnie pracuje tam 560 osób), a możliwości produkcyjne wzrosną o 200 proc. Po osiągnięciu pełnej mocy produkcyjnej zakład będzie produkował rocznie około 400 mln sztuk wyrobów z portfolio Beiersdorf. Planowana wartość inwestycji to ok. 700 mln zł na rozwój infrastruktury i innowacje.

# Społeczny biznes
 reklama