Avon - troska o planetę nie tylko od święta
Avon - troska o planetę nie tylko od święta

Avon, działając na rzecz lepszego świata dla kobiet, chce tworzyć lepszy świat dla nas wszystkich. Redukcja gazów cieplarnianych o 53% czy przetwarzanie plastiku na poziomie ponad 93% – to tylko niektóre z działań zrealizowanych w 2020 roku przez tę markę. Można je znaleźć w specjalnym raporcie na temat społecznej odpowiedzialności ich biznesu.

Avon od lat stara się w swojej działalności podejmować odpowiedzialne inicjatywy, a ich globalna strategia oparta jest na dwóch filarach: trosce o planetę (Planet Kind) i trosce o ludzi (Human Kind), które szczegółowo opisane są w publikacji „The Beauty of Doing Good. Responsible Business Report 2020”.

Ziemia to nasz wspólny dom

Marka Avon m.in. walczy ze zmianami klimatycznymi, dba o zwierzęta oraz stara się pakować swoje produkty wyłącznie w opakowania wykonane z surowców pozyskanych w zrównoważony sposób. W ubiegłym roku firma zredukowała emisję gazów cieplarnianych o 53%, a dalsze plany zakładają osiągnięcie zerowej emisji do 2030 roku. Avon odpowiedzialnie podchodzi również do produkcji swoich plastikowych opakowań. Już dziś poziom ich przetwarzania osiągnął ponad 93%, a do 2025 roku planują osiągnąć poziom 100% w skali globalnej.

Najważniejsi są ludzi

Marka podejmuje także szereg inicjatyw prospołecznych, których celem jest dbanie o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Firma edukuje, rozwija i wspiera ważne społecznie tematy. Jednym z nich jest problem przemocy domowej, która według ogólnoświatowych danych Avon z 2020 roku, znacznie nasilił się – przede wszystkim z powodu izolacji i zamknięcia osób doświadczających przemocy ze swoimi sprawcami. W związku z tym marka rozpoczęła globalną kampanię #IsolatedNotAlone i przekazała 1 mln dolarów na rzecz 50 organizacji wspierających kobiety na całym świecie. W ten sposób Avon razem z lokalnymi fundacjami mógł realnie wpłynąć na losy pokrzywdzonych osób, wskazując im miejsca, gdzie mogą bezpiecznie szukać pomocy.

- Coraz ważniejsze jest to, by firmy nie tylko sprzedawały produkty, ale również angażowały się w ważne społecznie sprawy i pomagały potrzebującym. Taka jest właśnie nasza wizja biznesu, co podkreślamy m.in. w ramach kampanii Watch Me Now – głośno mówiąc o tym, jaki naprawdę jest Avon. Co ważne, w 2020 roku udało nam się sprzedać na całym świecie aż 13 mln dedykowanych produktów, z których zysk przeznaczyliśmy na walkę z przemocą na tle płciowym, a także 18 mln produktów z Różową Wstążką, które wspierają kampanię Avon Kontra Rak Piersi. W Polsce w od 2019 roku ufundowaliśmy ponad 13 tys. USG piersi! Dodatkowo w kwietniu do naszej oferty dołączyły przypinki z symbolem różowej wstążki. Zebrany z ich sprzedaży dochód przeznaczymy w całości na wsparcie profilaktyki raka piersi  – mówi Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.

Wsparcie w czasach COVID-19

W ramach walki z pandemią Avon wyprodukował na całym świecie ponad 9 mln środków do dezynfekcji rąk oraz ponad 4 mln maseczek ochronnych. W Polsce marka przekazała ponad 7 ton swoich produktów, takich jak mydła, szampony i żele do dezynfekcji, do szpitali i służb publicznych. Firma okazała także duże wsparcie dla swoich Konsultantek, zapewniając im m.in. dostęp do narzędzi niezbędnych do wykonywania pracy w nowej, pandemicznej rzeczywistości – aplikację Avon On, broszurę elektroniczną czy też liczne programy szkoleniowe, ułatwiające zdalne prowadzenie biznesu.

 

# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager