Polskie studentki z nagrodą główną regionalnego szczebla LOreal Brandstorm

Polskie studentki z nagrodą główną regionalnego szczebla L'Oreal Brandstorm

Dorota Balewicz, Kamila Nowakowska i Marta Orszt z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu z nagrodą główną w regionalnym etapie międzynarodowego konkursu  L’Oréal Brandstorm

Po raz pierwszy na szczeblu lokalnym konkursu zmierzyły się ze sobą studenckie zespoły z Polski oraz  krajów bałtyckich. Wygrana w etapie lokalnym jest przepustką do wielkiego finału odbywającego się w maju w Paryżu, podczas którego o nagrodę główną będą walczyć najbardziej utalentowane drużyny z całego świata.

Inkubator talentów

Odbywający się od 26 lat konkurs L’Oréal Brandstorm to jeden z najbardziej rozpoznawalnych inkubatorów młodych talentów na świecie. Tylko w ubiegłym roku w konkursowych zmaganiach wzięło udział 25 tysięcy studentów z 60 krajów, którzy łącznie zgłosili ponad 5,5 tys. innowacyjnych projektów. W każdej edycji konkursu jego partnerem jest inna marka wchodząca w skład portfolio L’Oréal i to właśnie z nią powiązane jest główne zadanie konkursowe. W tym roku polegało ono na opracowaniu nowatorskiej koncepcji salonów fryzjerskich angażujących młodych ludzi – millenialsów oraz zwiększających lojalność fryzjerów współpracujących z marką L’Oréal Professional Products.

Najlepszy projekt fryzjerskiego salonu przyszłości

Uroczysty finał etapu regionalnego odbył się 9 kwietnia w warszawskim PinUp Studio. W tym roku po raz pierwszy rywalizowały ze sobą studenckie zespoły z Polski oraz krajów bałtyckich. Decyzją jury nagroda główna powędrowała do rąk teamu z Uniwesytetu Artystycznego w Poznaniu w składzie: Dorota Balewicz, Kamila Nowakowska i Marta Orszt. Ich projekt „fryzjerskiego salonu przyszłości” otrzymał także dodatkowe wyróżnienie – nagrodę w kategorii CSR – za podejście uwzględniające zasady zrównoważonego rozwoju. Nagroda w kategorii BRAND przypadła zespołowi ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w składzie: Edyta Zakrzewska, Katarzyna Kica, Magdalena Królik. W kategorii TECH natomiast wyróżniony został zespół z Uniwersytetu w Wilnie w składzie: Karolina Bardauskaite, Neda Šimkutė i Sima Mičiūnaitė.

Zarówno uczestnicy, jak i organizatorzy konkursu podkreślają, że Brandstorm to niepowtarzalna okazja, aby zweryfikować swoje umiejętności, poszerzyć horyzonty i zmierzyć się z samym sobą.

Jako jeden z niewielu tego typu konkursów na rynku, Brandstorm daje jego uczestnikom unikalną możliwość wcielenia się w rolę młodych przedsiębiorców, którzy pod okiem ekspertów i mentorów wymyślają i rozwijają swój nowatorski pomysł na biznes, ucząc się jednocześnie, że jego powodzenie zależy przede wszystkim od innowacyjnego podejścia, otwartości, wytrwałości oraz umiejętności pracy w zespole, w którym różnorodność jest inspirująca

– mówi Paweł Konieczny, Dyrektor Personalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Wierzymy, że innowacyjność, będącą jednym ze strategicznych filarów modelu biznesowego Grupy L’Oréal, nie jest kwestią talentu, ale pochodną doświadczenia, testowania i uczenia się. Brandstorm jest właśnie taką przestrzenią umożliwiającą studentom zmierzenie się z biznesowymi wyzwaniami, które czekają na nich już za moment, wraz ze startem zawodowej kariery

dodaje.

Laureatki regionalnego etapu otrzymały nagrodę pieniężną w wysokości 1000 euro oraz bilet wstępu do wielkiego finału, który odbędzie się 17 maja w Paryżu. Paryski etap konkursu będzie okazją do spotkań z przedstawicielami Grupy L’Oréal, lepszego poznania struktur firmy, a także uczestniczenia w sesjach mentoringowych i coachingowych z udziałem ekspertów.

Konkurs zakończy uroczysta gala i ogłoszenie przez międzynarodowe jury zwycięskich drużyn, które otrzymają po 10 000 euro za zdobycie pierwszego miejsca w każdej z kategorii, bądź jednej drużyny, która łącznie otrzyma 30 000 euro za zdobycie pierwszego miejsca we wszystkich kategoriach. Ponadto zwycięzcy otrzymają propozycję stażu w strukturach firmy L’Oréal oraz udadzą się na wycieczkę marzeń.

Już nam się udawało...

W dotychczasowej historii konkursu wśród wyróżnionych projektów znalazł się m.in. projekt studentów z Politechniki Warszawskiej, który w ubiegłorocznym międzynarodowym finale zajął IV miejsce w kategorii TECH. Natomiast w 2016 roku koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej, które zaprezentowały aplikację do skanowania skóry w 3D okazał się najlepszy spośród zgłoszeń nadesłanych z ponad 300. uczelni z całego świata.

O Brandstorm

Brandstorm to jedna z pionierskich inicjatyw firmy L’Oréal, organizowana od 1992 roku. W tym czasie uczestniczyło w niej 120 000 studentów z 60 krajów, którzy ubiegali się o nagrodę główną oraz możliwość rozpoczęcia kariery w strukturach firmy. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail a także digital. W Polsce projekt co roku gromadzi setki uczestników z różnych uczelni w całym kraju.

Publikacje o podobnej tematyce:
Polscy studenci chcą pracować dla L'Oreal
Globalna marka reaguje lokalnie
L'Oreal wspiera potencjał kobiet w nauce

# Społeczny biznes
 reklama