Rossmann na rzecz kobiet w sztandarowej akcji Pomagamy jak umiemy

Rossmann na rzecz kobiet w sztandarowej akcji "Pomagamy jak umiemy"

Ruszyła szósta edycja akcji „Pomagamy jak umiemy”.

Podobnie jak w ubiegłym roku, klienci Rossmanna skanując aplikację przy każdych zakupach, będą mogli wesprzeć jedną z organizacji pomagających kobietom w trudnej sytuacji życiowej.

Co więcej – sami zdecydują, na którą spośród 88 placówek przekażą gromadzone przez siebie punkty. Wyboru mogą dokonać już od 15 stycznia poprzez aplikację Rossmann PL. Warto, bo pula pomocy to 5 milionów złotych.

Akcja „Pomagamy jak umiemy” ma już sześcioletnią tradycję, natomiast po raz drugi jej beneficjentkami będą organizacje wspierające kobiety w trudnej sytuacji życiowej.

„Dla nas pomoc kobietom jest czymś naturalnym. Jesteśmy blisko nich każdego dnia, bo to głównie one odwiedzają nasze drogerie. Znamy więc nie tylko ich kosmetyczne upodobania, ale także ich troski, codzienne wyzwania. Do tegorocznej edycji zakwalifikowaliśmy aż 88 organizacji, a to się przełoży na ogromną skalę pomocy. Dotychczas klienci bardzo chętnie włączali się w akcję, wierzę, że i tym razem nie odmówią wsparcia, tym bardziej, że sami te organizacje proponowali do programu” – mówi Joanna Wojtasik, kierownik Sekcji ds. Zrównoważonego Rozwoju w Rossmannie.

Klienci Rossmanna najpierw zgłaszali do programu lokalne organizacje pomagające kobietom. Po weryfikacji placówek na liście tegorocznej akcji „Pomagamy jak umiemy kobietom” znalazło się ich aż 88. Wspierają one nastoletnie matki, kobiety będące ofiarami przemocy domowej, samotne matki oraz te mające pod opieką niepełnosprawne dzieci, wychowanki domów dziecka wkraczające w dorosłe życie oraz kobiety, które z powodu ubóstwa nie mają dostępu do środków higienicznych podczas miesiączki. Dlaczego akurat te grupy potrzebują szczególnej pomocy?

- Nastoletnim matkom wciąż brakuje wsparcia i pomocy, czasem również ze strony najbliższych. Bywają przerażone i osamotnione, czasami nawet bezdomne.
- Ofiary przemocy domowej to – jak wynika ze statystyk - w zdecydowanej przewadze kobiety. Gdy ten problem dotyka nas lub naszych bliskich nie wiemy, jak pomóc i zareagować. Nie do przecenienia są więc telefony zaufania, pomoc prawna i psychologiczna, centra interwencyjne czy placówki oferujące schronienie, które pomogą uwolnić się od przemocowego piekła.
- Codzienność matek niepełnosprawnych dzieci (również tych dorosłych) to często samotność, wyzwania finansowe znacznie przewyższające ich możliwości, niemożność pogodzenia życia rodzinnego i zawodowego, a także ogromne obciążenia fizyczne i psychiczne.
- Samotne macierzyństwo to trud, zmęczenie, niepewność finansowa. Priorytety takich kobiet to zapewnić dzieciom szczęśliwe dzieciństwo i dobry start w dorosłe życie, więc najczęściej zapominają o sobie, przez co pogarsza się ich kondycja fizyczna i psychiczna.
- Dziewczęta, które opuszczają domy dziecka i wkraczają w dorosłość często nie wierzą w siebie, boją się niepowodzeń. Dla nich osiemnaste urodziny to niekoniecznie ekscytacja i huczna impreza. Tracą miejsce, w którym czuły się bezpiecznie, nie mają wsparcia rodziny, a muszą rozpocząć życie na własny rachunek.
- Nawet co 5 dziewczynka lub kobieta w Polsce ma problem z dostępem do środków higieny menstruacyjnej. Temat okresu wciąż jest przemilczany, bo wiąże się ze skrępowaniem i wstydem. Do tego dochodzi aspekt edukacyjny – aż 25% kobiet i 21% nastolatek uważa, że podczas miesiączki nie można zajść w ciążę.

Na szczęście możemy pomagać. Jak to zrobić?

Posiadacze aplikacji Rossmann PL już od 15 stycznia mogą wybierać, którą z 88 organizacji będą wpierać podczas każdych zakupów. Czasu na podjęcie decyzji jest sporo, bo aż do 30 czerwca.

Ważne jednak, by skanować aplikację podczas każdej wizyty w drogerii, bo punkty pomocowe gromadzą się na koncie już od teraz i po wskazaniu konkretnej placówki zostaną przekazane na jej „konto”. Im więcej osób wybierze daną organizację i im częściej będzie skanować aplikację tym większą pomoc ona otrzyma. Warto dobrze przemyśleć swoją decyzję, ponieważ w ciągu roku nie ma możliwości jej zmiany.

Co jeśli klient nie wskaże organizacji do 30 czerwca 2022? Rossmann wskaże ją za niego, w oparciu o lokalizację, w której najczęściej dokonuje zakupy – osobiście lub online. Regulamin oraz szczegółowe informacje są dostępne na stronie sieci oraz w aplikacji Rossmann PL.

# Społeczny biznes
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi