Rituals na rzecz zrównoważonej przyszłości

Rituals na rzecz zrównoważonej przyszłości

Marka kosmetyków luksusowych Rituals Cosmetics ogłosiła, że została certyfikowaną B Corporation™.

Rituals dołącza do rosnącego w siłę ruchu, zrzeszającego uznane marki, które wykorzystują siłę swojego biznesu, by tworzyć bardziej inkluzywny, zrównoważony i sprawiedliwy rynek, jednocześnie spełniając najwyższe standardy w kwestiach społecznych i środowiskowych. Zdobycie certyfikacji to dopiero początek – jej przyznanie rozpoczyna nowy etap transformacji marki w kierunku modelu biznesowego nastawionego na konkretny cel. Certyfikat pozwala określać bardziej ambitne cele zrównoważonego rozwoju, rok po roku.

Dzięki certyfikacji B Corp™ marka Rituals udowadnia, że tworzenie produktów luksusowych przyczyniających się do poprawy samopoczucia, może iść w parze ze świadomym stylem życia, który ma na uwadze również dobro planety.

Rituals z dumą dołącza do społeczności podobnych sobie biznesów, które wykorzystują swój potencjał ekonomiczny w dobrym celu. Na świecie jest już ponad 4000 B Corps w 153 branżach i w 77 krajach. Raymond Cloosterman, właściciel i założyciel kultowej marki Rituals mówi: - Jestem więcej niż dumny ze zdobycia certyfikacji B Corp. W Rituals dokładamy wszelkich starań, by robić więcej dla ludzi i dla planety, dlatego to dla nas ogromny zaszczyt dołączyć do globalnego ruchu zrzeszającego odpowiedzialne organizacje, którym zależy na przyspieszeniu zmian na lepsze.

Zdobycie certyfikatu B Corp™ czyni markę Rituals jednym z liderów w sektorze beauty, któremu udało się przejść przez rygorystyczną procedurę, prowadzącą do uzyskania najbardziej uznanej na świecie certyfikacji zrównoważonego rozwoju. Nowy status B Corp to zaledwie początek pełnej zaangażowania, niekończącej się podróży w kierunku zrównoważonego dobrostanu ludzi i planety.

Trzy filary Rituals

‘Czystość’ (Clean) to sprawdzone, wysokiej jakości produkty oraz starannie dobrane, naturalne składniki. W filarze ‘Świadomość’ (Conscious) skupiamy się na dokonywaniu zrównoważonych środowiskowo wyborów dotyczących naszych opakowań i naszej działalności, zaś filar ‘Troska’ (Caring) dotyczy wspierania i rozwijania programów przyczyniających się do tworzenia społeczeństw o pogłębionej świadomości.

CZYSTOŚĆ (CLEAN)

  • 70% produktów posiada ponad 90% składników naturalnego pochodzenia. I każdego dnia ich przybywa.
  • Wszystkie produkty oceniane są przy użyciu narzędzia Clean & Conscious w zakresie ich obiegu, biodegradowalności, śladu węglowego oraz naturalnego pochodzenia. 
  • Wszystkie produkty mają czysty, odpowiedzialnie dobrany skład i są przebadane dermatologicznie, by zapewnić nie tylko skuteczność ich działania, ale także bezpieczeństwo dla skóry.

ŚWIADOMOŚĆ (CONSCIOUS)

  • Szeroka gama ekologicznych opakowań uzupełniających. Dla każdej kolekcji zapewniona jest możliwość ponownego napełnienia opakowań od kremów do ciała, mydła do rąk, patyczków zapachowych, zapachów do samochodu i produktów do pielęgnacji skóry. Dla przykładu, wykorzystanie opakowania uzupełniającego krem do ciała pozwala zredukować produkcję CO2 nawet o 70%, zmniejszyć zużycie energii o 65% i oszczędzić 45% na zużyciu wody. Ponadto marka zastąpiła większość naszych opakowań PET plastikiem z odzysku. 
  • 95% produktów wytwarzanych jest w Europie. Firma współpracuje tylko z odpowiedzialnymi dostawcami, których aktywnie monitoruje i zachęca do nieustającego ulepszania ich działań w kwestiach społecznych i środowiskowych.
  • Wszystkie sklepy i biura działają dzięki ekologicznej energii elektrycznej. Ponadto, w sklepach marka korzysta z energooszczędnych żarówek LED i urządzeń oszczędzających wodę.

TROSKA (CARING)

  • Rituals z dumą wspiera inicjatywy społeczne, takie jak Tiny Miracles od 2011 roku, pomagając kobietom w Bombaju, a także fundację Super Chill, która zajmuje się zapoznawaniem dzieci z treningiem mindfulness. 
  • Podczas Forum ds. różnorodności i inkluzywności (Diversity & Inclusion board) dyskutuje się o kulturze organizacyjnej, ustala plany, a aktualnym celem jest osiągnięcie równowagi płciowej (obecnie 60/40%) w senior managemencie (International MT) do 2023 roku.
  • Wszyscy pracownicy głównej siedziby przyczyniają się do co najmniej jednego Karma Day każdego roku. To ponad 7,5 tysiąca godzin wolontariatu!

Niki Schilling, Dyrektor ds. Innowacji i Zrównoważonego Rozwoju w Rituals Cosmetics mówi: - Certyfikat B Corp to forma oficjalnego uznania dla naszego zaangażowania i naszych wysiłków włożonych w kwestie związane ze zrównoważonym dobrostanem. Ta misja nie przestanie przyświecać naszym działaniom, to ciągła, nieustająca podróż, która zawsze będzie zakorzeniona w trzech filarach: czystości, świadomości i trosce.

Co dalej? Przyznanie certyfikacji B Corp wyznacza istotny moment uznania, potwierdza, że Rituals jest na właściwej drodze i zapewnia ramy do dalszego ulepszania naszej działalności. 

Najważniejsze cele to: 

  • W 2022 roku firma zamierza dopracować cele związane z emisją gazów cieplarnianych w ramach Scope 1, 2 i 3, tak, by skala redukcji pokrywała się z wymaganiami Porozumienia Paryskiego, co zaprowadzi do zużycia energii na poziomie zerowym netto
  • Do 2023 roku składy wszystkich produktów będą zawierały co najmniej 90% składników pochodzenia naturalnego.
  • Do 2025 roku średnia ocena produktu w firmowym narzędziu ewaluacyjnym Clean & Conscious wzrośnie z 63+ do 80+. 
  • Do 2025 roku wszystkie produkty będą nadawać się do ponownego napełnienia, recyklingu i/lub będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
# Społeczny biznes
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi