P&G zachęca konsumentów do wspólnych działań dla klimatu

P&G zachęca konsumentów do wspólnych działań dla klimatu

Przeciwdziałanie zmianom klimatu, walka z zanieczyszczeniem środowiska i konieczność ograniczenia nadmiernego zużycia zasobów naturalnych to niezmiennie jedno z największych współczesnych wyzwań.

Problemy te wymagają działań o globalnej skali, ale w ich rozwiązywaniu jest też miejsce dla każdego obywatela Ziemi. Codziennie mamy wiele możliwości, by swoimi działaniami ograniczyć ślad, jaki zostawiamy po sobie w środowisku naturalnym. Nawet małe zmiany wprowadzane w życie przez każdego z nas mogą przynieść znaczące efekty. Szczególnie wtedy, gdy w działania na rzecz planety włączy się dostatecznie wiele osób. Z tą myślą, firma Procter & Gamble, producent takich marek jak Ariel, Vizir, Pampers, Lenor czy Pantene Pro-V, która w swojej działalności poświęca wiele uwagi ochronie i poprawie stanu środowiska naturalnego podpowiada „20 całorocznych postanowień dla klimatu”. Do ich realizacji, firma zachęca także dzieci i młodzież, zapraszając ich do udziału w specjalnych projektach edukacyjnych.

Działania na rzecz ochrony środowiska już od wielu lat są na trwale wpisane w działalność P&G. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, koncern zrealizował szereg istotnych celów ze swojej strategii zrównoważonego rozwoju, „Ambicja 2030”.

Firmie udało się m.in. wyeliminować odpady produkcyjne wysyłane na wysypiska we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych na świecie. Większość fabryk koncernu, w tym wszystkie działające w Polsce, wykorzystują jedynie energię ze źródeł odnawialnych. Spółka poczyniła także znaczące postępy w przetwarzaniu opakowań, konsekwentnie dążąc do tego, aby do końca dekady wszystkie opakowania jej produktów nadawały się w 100% do recyklingu.  

W ostatnich miesiącach P&G ogłosiło kilka ważnych postanowień, które nadają tempo w walce o klimat: do 2040 roku firma chce osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych w działalności operacyjnej i łańcuchu dostaw. Aby zwiększyć pozytywny wpływ swoich działań w tym zakresie, koncern łączy siły z konsumentami. Marki firmy, takie jak Ariel, Fairy, Gillette czy Pantene, wspierają miliardy ludzi na świecie w ich codziennych domowych czynnościach, jednocześnie pomagają im oszczędzać energię, wodę i surowce naturalne, redukując ich ślad środowiskowy.

Potrzeba przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu jest ogromna, dlatego też P&G zachęca każdego konsumenta, by przyłączył się do działań na rzecz poprawy sytuacji naszej planety. W tym celu firma proponuje listę działań, które może podjąć każdy z nas i uczynić z nich pozytywne nawyki na rzecz środowiska. „20 całorocznych postanowień dla klimatu” skupia się w szczególności na trzech zagadnieniach, obecnych w naszych codziennym życiu: kwestii zużycia wody, ograniczeniu zużycia energii i zmniejszeniu ilości śmieci.

„Każdy z nas na co dzień korzysta z wody, energii i „produkuje” odpady. Każdy może zatem, wprowadzając niewielkie zmiany w swoim sposobie działania, pomóc Ziemi. Takie zmiany są często zaskakująco łatwe, ponieważ w większości są to działania niewymagające od nas większego wysiłku. Jeśli uda nam się zmienić nasze przyzwyczajenie w tym zakresie, będziemy mieli swój własny wkład w tworzenie lepszego otoczenia dla nas i kolejnych pokoleń” – komentuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

P&G dostrzega ważną rolę dzieci i młodzieży w kształtowaniu ekologicznych nawyków i w wprowadzaniu dobrych praktyk w naszych domach. Tworzenie inicjatyw proekologicznych skierowanych do najmłodszych zajmuje więc w działaniach firmy na rzecz walki z kryzysem klimatycznym szczególnie istotne miejsce. We współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, P&G realizuje projekty edukacyjne „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków” które nie tylko zachęcają do zmian nawyków we własnym otoczeniu, ale podkreślają, że przyszłość planety leży także w ich rękach.  

20 CAŁOROCZNYCH POSTANOWIEŃ DLA KLIMATU

  1. Mniej wody na co dzień. Szybki prysznic zamiast kąpieli, podczas mycia rąk woda może lecieć tylko podczas moczenia i spłukania dłoni. A przy myciu zębów można używać kubka.
  2. Pranie – tylko w krótkich cyklach i przy niskich temperaturach. Pozwala to zaoszczędzić wodę i energię potrzebną do jej podgrzania, a dzięki właściwym środkom do prania, takim jak kapsułki Ariel czy Vizir, ubrania mogą być tak samo dobrze uprane jak przy praniu dłuższym oraz w wyższej temperaturze. I na dłużej pozostać w dobrym stanie.
  3. Niech żyje zmywarka! Dzięki niej można zaoszczędzić masę wody. W jednorazowym cyklu zmywarka zużywa ok. 13l wody podczas gdy w trakcie ręcznego mycia takiej samej ilości naczyń, trzeba zużyć kilkadziesiąt l wody więcej. Już umycie 8 talerzy w zmywarce z wykorzystaniem tabletki Fairy, to oszczędność wody w stosunku do zmywania ręcznego.
  4. Drugie życie wody: nie tylko deszczówka. Na przykład do podlewania roślin. Oprócz niej jest jeszcze „szara woda”, czyli woda już raz użyta. W zależności od stopnia jej zabrudzenia można wykorzystywać ją na różne sposoby - od podlewania kwiatów przez sprzątanie w domu, aż po spłukiwanie nią toalety.
  5. Jedzenie, które pomaga… Ziemi! Produkcja roślinnej żywności zużywa o wiele mniej wody niż hodowla zwierząt. Przykładowo: na jeden kilogram pomidorów przypada 215 litrów wody, a na kilogram wołowiny ok. 15 000 litrów.
  6. Światło nie lubi samotności. Warto je wyłączyć wychodząc z pomieszczenia. Wprawdzie po ponownym włączeniu żarówka będzie zużywać przez moment więcej energii, ale równa się to tylko dodatkowej sekundzie świecenia. Gdy to możliwe lepiej też korzystać ze światła dziennego.
  7. LED-y przejmują dowodzenie. Stopniowa wymiana wszystkich żarówek na LED to świetny sposób na oszczędność energii.
  8. Puste gniazdka to szczęśliwe gniazdka. Ładowarka, bez podłączonego do niej sprzętu, również zużywa prąd, dlatego dobrze jest wyłączać sprzęty z gniazdka po ich naładowaniu.
  9. Zużyte baterie mają swoje specjalne miejsce. Zużyte baterie to odpad bardzo niebezpieczny dla środowiska - należy zadbać, by zawsze trafiały do odpowiednich odpadów. Opcjonalnie można korzystać z akumulatorów nadających się do wielokrotnego ładowania.
  10. Odpoczynek dla komputera po skończonej pracy. Warto wyłączać komputer, bo uśpiony cały czas zużywa energię - nie pozostawiaj go w trybie stand by.
  11. Ogrzewanie skrojone na miarę. Ogrzewanie można dostosować na wiele sposobów: wyłączając grzejniki przed wyjściem na dłużej z domu, montując termostaty, wyłączając grzejniki na czas wietrzenia, uszczelniając okna, używając przyjaznych środowisku metod ogrzewania.
  12. Stop marnowaniu jedzenia. Owoce, które już nie wyglądają tak atrakcyjnie, jak na początku, wciąż mogą nadawać się do jedzenia, można ich użyć do wypieków, kompotów czy przecierów. Ostatecznie resztki lepiej kompostować niż wyrzucać. Warto też zużywać w pierwszej kolejności te produkty, których data przydatności do spożycia jest krótsza, a na później zostawiać te, które jeszcze długo zachowają świeżość.
  13. „Nie” dla jednorazowego plastiku. Zabieranie na zakupy własnych wielorazowych toreb, również tych małych na rzeczy na wagę, jest nie tylko modne, ale i bardzo praktyczne. Dzięki temu można zrezygnować z jednorazowych torebek foliowych. Równie dobrym sposobem na ograniczenie zużycia plastiku jest wybieranie produktów w wielorazowych opakowaniach.
  14. Kranówka zamiast wody z butelki. Zamiast butelkowanej wody można używać własnego bidonu lub butelki filtrującej. Wygodnym rozwiązaniem są też domowe filtry np. przy kranie lub w dzbankach. To bardzo prosty sposób na zmniejszenie ilości zużywanego plastiku.
  15. W recyklingu siła! Warto wybierać opakowania nadające się do recyklingu. Jeszcze lepiej, jeśli będą już wykonane z recyklatu.
  16. Sprzątanie na spacerze - przyjemne z pożytecznym. W czasie wyjazdów możesz zadbać również o plażę, las czy inny okoliczny ekosystem. Odpady zawsze powinny wylądować w koszu na śmieci, żeby nie przedostawały się do środowiska.
  17. Drugie życie rzeczy. Zamiast coś wyrzucać, często można wykorzystać daną rzecz ponownie lub przekazać ją komuś, kto jej potrzebuje. Może przerabiać samodzielnie lub skorzystać z pomocy krawca, można ponownie użycie paczek po przesyłkach czy tworzyć oryginalne opakowania na prezenty z pozostałości.
  18. Segregacja śmieci na 5+! Jeśli masz wątpliwości, gdzie wrzucić dany odpad, przygotuj sobie ściągę, którą będziesz mieć zawsze pod ręką.
  19. Jeden samochód mniej. Kiedy to możliwe warto zamiast samochodu wybrać rower lub skorzystać z komunikacji miejskiej. Rower, oprócz tego, że jest zdrowym i przyjaznym środowisku środkiem transportu, bardzo często pozwala również na najszybsze dotarcie do celu.
  20. Ambasadorzy pozytywnego wpływu. Całą zgromadzoną wiedzą na temat zrównoważonego sposobu życia można dzielić się ze znajomymi, rodziną czy współpracownikami.

W „20 całorocznych postanowieniach dla klimatu” P&G wyraża swoje dążenie do uczynienia świata lepszym miejscem dla nas wszystkich, zwracając jednocześnie uwagę na to, że z pozoru małe, codzienne decyzje, mają ogromne znaczenie dla naszej planety. Dlatego tak ważne jest, byśmy wszyscy na co dzień podejmowali zrównoważone wybory, bo tylko w ten sposób zadbamy o ochronę środowiska naturalnego.

fot. unsplash.com
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi