MAKE ME BIO x SEWING Together razem w walce z Ubóstwem Menstruacyjnym

MAKE ME BIO x SEWING Together razem w walce z Ubóstwem Menstruacyjnym

Co łączy Make Me Bio - polskiego producenta kosmetyków naturalnych, z Sewing Together – programem edukacyjnym prowadzonym przez Maję Kotalę w Kenii?

Ekologia, naturalność oraz danie możliwości kobietom zadbania o siebie.

Wspólne idee przyczyniły się do powstania kampanii #świadoma_kobiecość, której celem jest Walka z Ubóstwem Menstruacyjnym w Kenii.

„Zdecydowana większość odbiorców naszej marki to kobiety i to z myślą o nich, ich potrzebach i wartościach tworzymy nasze produkty. Wsparcie kobiet oraz budowanie ich poczucia wartości i świadomości, jest wbudowane w DNA marki. Dlatego też, kiedy poznaliśmy Maję, od razu poczuliśmy w sercach, że to jest to! "  – mówi Anna Urbańska-Błaszczyk.

Maja Kotala od 4 lat działa na rzecz kobiet w Afryce Wschodniej z programem edukacyjnym Sewing Together, którego celem jest nauka zawodu projektowania, szycia i podstaw prowadzenia biznesu, aby dać im szansę na niezależność w życiu. Odkąd przeprowadziła się do Kenii, Maja wielokrotnie nie miała możliwości zakupu podstawowych produktów higienicznych w sklepach. Wgłębiając się w temat dowiedziała się czym jest ubóstwo menstruacyjne. W Kenii ma ono dwa wymiary: brak dostępu do środków higienicznych lub/oraz brak środków finansowych na ich zakup.

Zestaw podpasek kosztuje 1,20$, a średnia kwota wydana na żywność kenijskiej rodziny to 1,90$ dziennie. Brak odpowiedniej edukacji powoduje ze młode dziewczyny wymieniają się brudnymi podpaskami albo używają niehigienicznych form jak liście, pióra, papier czy nawet piasek, by nie przestawać chodzić do szkoły podczas miesiączki.

Żeby pomóc tym kobietom, Maja wspólnie ze swoimi studentkami, zaczęła szyć ekologiczne, ulegające biodegradacji podpaski wielorazowego użytku.

I tak rozpoczęła się walka z ubóstwem menstruacyjnym, dzięki której podpaski wielokrotnego użytku bezpłatnie trafiają do kobiet w Mombasie, Voi, Thika i wśród plemion Masajskich.

Na czym polega wsparcie walki z ubóstwem menstruacyjnym w Kenii?

Od 14 lutego, Make Me Bio, za każdy sprzedany produkt na swoim sklepie www.makemebio.com, przekaże 10 % dochodu na wsparcie programu edukacyjnego SEWING TOGETHER. Uzbierane środki, zostaną wykorzystane na szycie ekologicznych, biodegradowalnych, podpasek wielorazowego użytku.

- Start Kampanii nie bez powodu przypadł na 14 lutego. Chcemy w ten sposób pokreślić, jak ważna jest miłość do siebie i świadomość swojej kobiecości. Zapraszamy wszystkich sympatyków marki oraz osoby, które chcą poznać nasze produkty do wspólnego pomagania! – mówi Anna Urbańska-Błaszczyk, założycielka Make Me Bio.

# Społeczny biznes
 reklama