Ekologia, naturalność oraz danie możliwości kobietom zadbania o siebie.
Wspólne idee przyczyniły się do powstania kampanii #świadoma_kobiecość, której celem jest Walka z Ubóstwem Menstruacyjnym w Kenii.
„Zdecydowana większość odbiorców naszej marki to kobiety i to z myślą o nich, ich potrzebach i wartościach tworzymy nasze produkty. Wsparcie kobiet oraz budowanie ich poczucia wartości i świadomości, jest wbudowane w DNA marki. Dlatego też, kiedy poznaliśmy Maję, od razu poczuliśmy w sercach, że to jest to! " – mówi Anna Urbańska-Błaszczyk.
Maja Kotala od 4 lat działa na rzecz kobiet w Afryce Wschodniej z programem edukacyjnym Sewing Together, którego celem jest nauka zawodu projektowania, szycia i podstaw prowadzenia biznesu, aby dać im szansę na niezależność w życiu. Odkąd przeprowadziła się do Kenii, Maja wielokrotnie nie miała możliwości zakupu podstawowych produktów higienicznych w sklepach. Wgłębiając się w temat dowiedziała się czym jest ubóstwo menstruacyjne. W Kenii ma ono dwa wymiary: brak dostępu do środków higienicznych lub/oraz brak środków finansowych na ich zakup.
Zestaw podpasek kosztuje 1,20$, a średnia kwota wydana na żywność kenijskiej rodziny to 1,90$ dziennie. Brak odpowiedniej edukacji powoduje ze młode dziewczyny wymieniają się brudnymi podpaskami albo używają niehigienicznych form jak liście, pióra, papier czy nawet piasek, by nie przestawać chodzić do szkoły podczas miesiączki.
I tak rozpoczęła się walka z ubóstwem menstruacyjnym, dzięki której podpaski wielokrotnego użytku bezpłatnie trafiają do kobiet w Mombasie, Voi, Thika i wśród plemion Masajskich.
Od 14 lutego, Make Me Bio, za każdy sprzedany produkt na swoim sklepie www.makemebio.com, przekaże 10 % dochodu na wsparcie programu edukacyjnego SEWING TOGETHER. Uzbierane środki, zostaną wykorzystane na szycie ekologicznych, biodegradowalnych, podpasek wielorazowego użytku.
- Start Kampanii nie bez powodu przypadł na 14 lutego. Chcemy w ten sposób pokreślić, jak ważna jest miłość do siebie i świadomość swojej kobiecości. Zapraszamy wszystkich sympatyków marki oraz osoby, które chcą poznać nasze produkty do wspólnego pomagania! – mówi Anna Urbańska-Błaszczyk, założycielka Make Me Bio.