Marka Gillette zainicjowała ważną kampanią społeczną przeciw toksycznej męskości  i ... rozsierdziła niektóre środowiska

Marka Gillette zainicjowała ważną kampanią społeczną przeciw "toksycznej męskości" i. .. rozsierdziła niektóre środowiska

Coraz częściej firmy decydują się na promowanie marek poprzez wartości, niekoniecznie same nowości. I świetnie. Kierunek właściwy i pożądany, kiedy firma dysponująca olbrzymim budżetem - pozwalającym na olbrzymie zasięgi - może inicjować ważny społecznie przekaz.

Z takiego założenia wyszedł koncern Procter&Gamble, który w ramach kampanii Gillette podjął temat walki z "męską toksycznością". Miało być pięknie, a rozpętało się piekło...

O co tyle hałasu?

Reklama przedstawia pozytywne wzorce męskości, równocześnie krytykując molestowanie seksualne, protekcjonalne traktowanie kobiet na gruncie zawodowym czy używanie siły do rozwiązywania problemów (na przykładzie tolerowania bójek wśród dzieci) oraz inne negatywne zachowania kojarzone głównie z płcią męską i będące często sugerowane jako wzorce męskości.

W zamian promuje traktowanie ludzi, niezależnie od płci z szacunkiem i rozwiązywanie problemów za pomocą innych rozwiązań niż siła. W puencie klipu słyszymy, że „chłopcy, którzy patrzą dziś, są mężczyznami jutra". Cała kampania prowadzona jest pod wariacją hasła Gillette „The Best Men Can Get" (najlepsze dla mężczyzny) – „The Best Man Can Be".

To rozsierdziło część opinii publicznej, która uważa, że firma postrzega mężczyzn bardzo stereotypowo i negatywnie. Podniosło się larum, iż klip fałszuje obraz, jakoby nieodłączną częścią męskości były przemoc fizyczna i psychiczna, molestowanie seksualne czy traktowanie kobiet w pracy jako ozdoby. W komentarzach pod klipem możemy się dowiedzieć, że internauci rezygnują z Gillette „bo dopuścili lewacką politykę", że Gillette „niszczy sobie reputację", a uderzanie w swoją grupę docelową - mężczyzn - biznesowo jest bez sensu. Oczywiście, jak to jest w takim przypadku, nie zabrakło deklaracji o porzuceniu marki czy zachęt do jej bojkotu.

Rzecz jasna nie wszyscy wyrażają w tej sprawie swoje święte oburzenie. Część konsumentów dziwi się, jak można było w dyskursie - nie tylko internetowym, ale też w prawicowych mediach - wypaczyć przekaz kampanii. Zdaniem zwolenników klipu to nie jest żaden atak na męskość. Przeciwnikom tej reklamy zarzucano kompletne niezrozumienie kontekstu i i całej idei. Oto kilka komentarzy, w których konsumenci uważają, że nagonka na klip jest niepotrzebna i szkodliwa.

"Spot świetny, bojkotu nie rozumiem. Zwracanie uwagi na problem nie jest równoznaczne z twierdzeniem, że każdy ich klient jest zły i trzeba go wychować. Negowanie problemu z kolei świadczy o pewnym upośledzeniu umysłowym."

"Takie czasy - wszystko wszystkich dzisiaj obraża... Smutek, a kampania pomysłowa, dobrze zrobiona. Piątka dla Gillette"

"Nie wiem kogo ta reklama mogła obrazić, pokazując, że męskość to opanowanie, troska, ciepło... Może tych, których należałoby skłonić do zmiany?"

 

# Społeczny biznes
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi